اخبار داغ

یادداشت؛

حذف سنت و جایگاه ایل، عامل گرفتاری‌های امروز ما

حذف سنت و جایگاه ایل، عامل گرفتاری‌های امروز ما
آنچه امروز بدان گرفتار شدیم، حذف سنت ها و ارزش های قومی به خصوص ارزش و جایگاه ریش سفیدی و رشد الگوهای تربیتی براساس کتب و روان شناسان بی دینِ غربگراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس؛ امیر مسلمی نیا مسئول سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی در یادداشتی با اظهار نگرانی از درگیری ناخواسته و خونین پیش آمده در بهمئی، بر لزوم توجه ویژه به نظام خانواده و پرهیز از الگوگیری غربی تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

مرحوم حافظ می فرماید:

,

کی شعر تر انگیزد ،خاطر که حزین باشد

,

یک نکته از این معنی ،گفتیم و همین باشد.

,

رجز نامه ها ورنج نامه هایتان را خواندم ، دردهای تلخی که آرزوهای سبزتان را به اندوهی بی پایان مبدل نمود.

,

 

,

آری عزیزان!

,

دود آتش بی تدبیری وعدم توجه به نظام خانواده وقانون وخلاء قانون مجازات و بعضا مدیران ضوابطی که متکی به اجرای تبصره ها و ماده ها قبل ازاجرای اصل قانون هستند، در شهر ودیارمان طنین انداز شد که اشک هر شنونده وبیننده ای را جاری نموده است.اتفاقی نادر در ایلی سترگ که همچون زنجیر در پیوند خانوادگی به هم پیوسته اند.

,

بغض های در گلو گره خورده که خالی کردن آن جز با آهی سرد وقطره ای اشک نوید بخش سنت برادری وحفظ آرامش وامنیت را داراست را نمی توان خالی کرد.

,

با دستان حلقه زده بر زانو، در غم ماتم عزیزانی نشستیم که نمی دانیم به کدامین گناه در زیر آتش تگرگ گونه ساچمه های داغ پر پر شدند؟

,

آنچه امروز بدان گرفتار شدیم، حذف سنت ها وارزش های قوم به خصوص ارزش وجایگاه ریش سفیدی ، رشد الگوهای تربیتی براساس کتب و روان شناسان بی دینِ غربگرا که امروزه تحت عنوان ناجی حقوق حقه  انسانی و روشنفکرانی که له کردن آداب وسنن زیبای هزاران ساله این دیار را زیر پا مچاله نموده که نتیجه آن ساختن جوانانی با تمام تعاریف فرهنگ غربی در یک خانواده مسلمان وشیعه، که نه حرمت پدر می داند ونه سپاس مادر،نه ریش سفید می شناسد ونه جمع برادری وجز با بازوان و جوانی اش به هیچ چیز دیگری نمی اندیشد و نتیجه آن هم آن شد که همه دیدیم.

,

عزیزان!

,

همه شما مستحضرید که همه این جمع نوکران بی چون چرای نسل بعد خود هستیم و بی صبرانه در تلاش جهت ساختن آینده فرزند و نسل آینده خود می باشیم . اگر امروز برخی جوانان نا پختگی هایی دارند، باید علل آن را در الگو های تربیتی دهه های قبل جستجو نماییم.

,

با کمی تفکر و تدبر در قوم و دیارمان ،اصالت و فرهنگمان، حرمت بزرگ منشی ومجلس آرایی های بزرگان و تاریخ هزاران ساله ایلمان که گره خورده بر فرهنگ بی نظیر صداقت ونجابت وپاکی ، فارغ از هرگونه تعصبی همه را به آرامش دعوت نماییم تا آرمان شهرمان برای همیشه تاریخ این داغ به دل نشسته را در درون خود دفن نماید وآینده زیبا وعاری از هرگونه تنفر وجنگ وخونریزی ترسیم نماییم.

,

انشاءالله.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه