اخبار داغ

انتظار 7 ساله برای احداث اورژانس بین جاده‌ای سی سخت در شهرستان دنا

انتظار 7 ساله برای احداث اورژانس بین جاده‌ای سی سخت در شهرستان دنا
رئیس فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با گذشت بیش از 7 سال از استقرار اورژانس بین جاده ای سی سخت – یاسوج، این پایگاه همچنان در کانکس مستقر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت اورژانس بین جاده ای سیسخت – یاسوج بیان کرد: با گذشت بیش از 7 سال از استقرار اورژانس بین جاده ای سی سخت – یاسوج در "دشت بازار" و 5 کیلومتری شهرستان دنا واقع شده،که این پایگاه در کانکس مستقر است و همچنان مشکل واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث این پایگاه اورژانس بین جاده ای حل نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,  ,

وی در ادامه با تشریح برخی اقدامات برای پیگیری اختصاص زمین به این پایگاه بین جاده ای گفت: چند مرتبه به منابع طبیعی مراجعه کردیم که چند پیشنهاد در خصوص واگذاری زمین داده بودند که یا در حریم راه بوده و یا امکانات آب و برق گاز فراهم نبوده و یا مورد تایید ما نیست، و در حال حاضر مکانی را گفته اند که در حریم راه است و در واقع زمین خاصی از آن نمی ماند و پشت این زمین هم خصوصی است که همچنان پیگیر زمین و ساخت این پایگاه مهم بین جاده ای هستیم ولی واقعیت امر این است که همکاری لازم صورت نگرفته است.

,

 

,

عدم اختصاص زمین برای احداث پایگاه اورژانس

, عدم اختصاص زمین برای احداث پایگاه اورژانس, عدم اختصاص زمین برای احداث پایگاه اورژانس,

وی گفت: خیلی از زمین های آن اطراف، خصوصی است که 200 متر زمین برای احداث ساختمان این پایگاه چیز زیادی نیست که نتوانند در اختیار این پایگاه امدادی قرار دهند.

,

 

,

وی در ادامه بیان کرد : ما انتظار داریم مسئولین استانی برای خدمات رسانی این پایگاه های امدادی و اورژانسی توجه ویژه ای داشته باشند و مشکل تخصص زمین های لازم برای احداث این پایگاه را برطرف کنند و این نیاز به یک اقدام جهادی توسط مسئولان است.

,
 
,

, ,

جلیل در ادامه گفت: همه جای کشور برای احداث همچین پایگاه هایی بر سر اینکه کی زودتر زمینش را در اختیار این موضوع قرار دهد اختلاف وجود دارد ولی ما در این منطقه بیشتر از همه جا به مشکل برخورده ایم، اگر کسی زمینش را به صورت وقف نمی دهد بقیه کمک کنند و آن زمین را خریداری کرده و در اختیار این بخش قرار دهند.

,

 

,

دنا منطقه ای حادثه خیز و نیازمند پد بالگرد امداد

, دنا منطقه ای حادثه خیز و نیازمند پد بالگرد امداد, دنا منطقه ای حادثه خیز و نیازمند پد بالگرد امداد,

وی افزود : برنامه ما این بود که زمینی داشته باشیم که پد بالگرد آن منطقه باشد زیرا دنا یک منطقه حادثه خیزی است و در خیلی از موارد نیاز است به محض  اینکه آمبولانس بیمار را به آن پایگاه انتقال داد بتوان با بالگرد مسدوم را به صورت امن به بیمارستان انتقال داد، که اول کار منابع طبیعی 1000 متر در اختیار ما قرار داد ولی آن از لحاظ مکان و شرایط و امکانات مورد تایید ما نبود که نهایتا در کمیسیون خودشان هم رد شد زیرا گفته شده که درختانی باید قطع شود و رد شد.

,
 
,

 

,

وی گفت : ما در خیلی جاها به خود پرسنل محیط زیست خدمت رسانی می کنیم و وقتی در کوه دچار آسیب می شوند یا از کوه پرت می شوند و ... به کمک آن ها می رویم و امداد رسانی می کنیم. ولی اینکه با چه دیدگاهی 200 متر از زمین های منابع طبیعی می تواند آسیب بزند به محیط زیست این را دیگر نمی دانم.

,

 

,

اورژانس سازمانی عام المنفعه است

, اورژانس سازمانی عام المنفعه است, اورژانس سازمانی عام المنفعه است,

وی در ادامه گفت: اورژانس یک سازمان عام المنفعه است که می تواند به همه مردم و همه سازمان ها و ادارات خدمت رسانی می کند، اگر مشکل قطع درختان است ما حاضریم 100 درخت به جای آن درختان کاشته شود.

,

 

,

بروکراسی اداری مانعی برای احدات اورژانس جاده ای

,

رئیس فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر کانکس و باجه آمبلانس و پارکینگ همه و همه در آن نقطه مستقر است که درخت در آن نیست و میتوانند همان نقطه را در اختیار ما قرار دهند که ما الان هفت سال در آنجا هستیم، و به فرض اینکه به جای کانکس ساختمان باشد چه آسیبی میزند؟!.

,

 

,

وی در ادامه به زحمات و تلاش های معاونت عمرانی استانداری، مدیر کل منابع طبیعی، فرمانداری شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: که این نهاد ها خیلی دوست دارند که همکاری کنند ولی در زمینه کارشناسی آن ایراداتی میگرفتند که قانونی هم بود. و این موضوع با بروکراسی اداری انجام نمیگیرد و نیاز به یک کار جهادی دارد که یک نفر دستور دهد برای اختصاص این زمین برای اورژانس تا آن ساخته شود، که هیچ آسیبی به محیط زیست و منابع طبیعی نمیرساند.

,
, ,

 

,

14 پایگاه اورژانس در انتظار زمین برای احداث!

, 14 پایگاه اورژانس در انتظار زمین برای احداث!, 14 پایگاه اورژانس در انتظار زمین برای احداث!,

وی گفت : در حال حاضر در استان 14 پایگاه وجود دارد که نیاز به اختصاص زمین موردنیاز و احداث این پایگاه ها در آن ها وجود دارد که همچنان کاری انجام نگرفته است. که برای حوزه شهری برای شورای شهر هم نامه ای ارسال شد که بیش از 10 روز است که هنوز جواب خاصی دریافت نکرده ایم.

,

 

,

جلیل بیان کرد: متوسط ماموریت های اورژانس یاسوج از همه جای کشور بالاتر است که در 24 ساعت حداقل 10 ماموریت میروند. که در برخی موارد به 17 ماموریت میرسد.

,

 

,

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که داریم نبود پد پالگرد در استان است که حتی در بیمارستان های ما این مشکل را  داریم و بالگرد نمیتواند بنشیند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه