اخبار داغ

کوچ روستائیان کهگیلویه و بویراحمد به شهر به دلیل نبود اینترنت

کوچ روستائیان کهگیلویه و بویراحمد به شهر به دلیل نبود اینترنت
برخی از اهالی روستاهای کهگیلویه وبویراحمد سالهاست که از اختلال در شبکه های تلویزیونی و مخابراتی رنج می برند و این موضوع یکی از دلایل کوچ آنان به شهر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ برخی از اهالی روستاهای کهگیلویه وبویراحمد سالهاست که از اختلال در شبکه های تلویزیونی و مخابراتی رنج می برند و این موضوع یکی از دلایل کوچ آنان به شهر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

هرچند روستاهای کهگیلویه وبویراحمد به دلیل قرارگرفتن در مناتطق صعب العبور دسترسی آنان به اینترنت را دچار مشکل کرده است ولی با نصب دکل های مخابراتی و تقویت خطوط ارتباط می توان این وضعیت را بهبود بخشید.

,

روستانشینان در اقصی نقاط استان همواره با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و این معظل به یکی از دلایل کوچ آنان به شهر و حاشیه نشینی آنان در شهرها تبدیل شده است.

,

در روزهای کرونایی که حضور دانش آموزان در مدارس با خطر ابتلای آنان مواجه است استفاده از شبکه آموزشی شاد راهکاری است که از تحصیل عقب نمانند ولی به دلیل ضعف اینترنت در روستاها دانش آموزان روستائی ممکن است از تحصیل و آموزش باز بمانند.

,

به عنوان مثال اهالی روستای "گنبدبردی" بهمئی در استان کهگیلویه وبویراحمد از اختلال در شبکه های تلویزیونی و مخابراتی خود اظهار گلایه کردند.

,

طی پیگیری مشکلات این روستا یکی از روستانشینان با بیان اینکه روستای ما فاقد اینترنت پرسرعت است،گفت:با توجه به اینکه شرایط کرونایی مردم را مجبور به استفاده روزانه از فضای مجازی کرده ،انتظار داریم هر چه سریعتر مسئولان نسبت به تامین اینترت روستا اقدام کنند.

,

, ,

این فرد روستانشین افزود: دکل برای دریافت شبکه های تلویزیونی در روستا وجود دارد اما همه کانال های مورد نیاز را پوشش نمی دهد و مردم این روستای محروم چند سالی است که از این موضوع رنج می برند.

,

یکی دیگر از اهالی گفت:مشکل دیگر روستای ما بعد از شبکه های تلویزیونی مربوط به خطوط مخابراتی است که چند وقتی است که آنتن دهی تلفن های همراه در این روستا را دچار مختل کرده است.

,

وی گفت:با توجه به لزوم داشتن اینترنت برای اتصال دانش آموزان به شبکه آموزش مجازی شاد،باید مسئولان فکری به حال روستاهای محروم کنند.

,

یکی دیگر از اهالی این روستا با اشاره به اینکه روستای گنبد بردی(علیا و سفلی) از روستاهای با قدمت بالای شهرستان است،افزود:به دلیل نبود امکانات کافی مردم این روستا را که روزی بیش از 150 خانوار داشت،رها کردند و به شهر رفتند.

,

, ,

این روستانشین تصریح کرد: در صورت توسعه سیستم های مخابراتی و شبکه های تلویزیونی و همچنین حمایت از تولید در روستا به صورت قاطع اعلام می کنم عده زیادی از مردم بار دیگر به روستا بر می گردند و مهاجرت معکوس صورت می گیرد.

,

وی از مسئولان شهرستانی و استانی درخواست کرد تا نسبت به تامین اینترنت پرسرعت و تقویت شبکه های تلویزیونی در روستای گنبد بردی اقدام کنند.

,

به گزارش صبح زاگرس روستای گنبد بردی از توابع بخش مرکزی شهرستان بهمئی استان کهگیلویه وبویراحمد، دارای 75 خانوار و نزدیک به 300 نفر جمعیت است که در مرز شهرستان رامهرمز استان خوزستان واقع شده است.

, صبح زاگرس,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه