اخبار داغ

در گفت‌وگو با کارشناسان مطرح شد؛

تغییر سبک زندگی سبب شکست کرونا می‌شود/ توصیه‌هایی برای دوران قرنطینه/ روش‌های مراقبت از یک بیمار کرونایی در منزل

تغییر سبک زندگی سبب شکست کرونا می‌شود/ توصیه‌هایی برای دوران قرنطینه/ روش‌های مراقبت از یک بیمار کرونایی در منزل
علی‌رغم هشدارهای داده شده، به دلیل سردشدن هوا و شیوع ویروس آنفلوانزا لازم است مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند اما به نظر می‌‍‌‌رسد مردم در حال حاضر نسبت به ابتدای شیوع بیماری کرونا بیخیال‌تر شده و گاهی شاهد عدم‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهداشت روان دانشی است که به افراد کمک می کند تا با ایجاد روش های صحیح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محیط خود سازگاری و راه حل‌های مطلوب‌تری را برای حل مشکلاتشان انتخاب کنند. کارشناسان و متخصصان بهداشتی در گفت‌وگو با خبرنگاران استانی دانا درخصوص درباره افزایش ابتلای کرونا و راههای مقابله با این ویروس مهلک نکات مهمی بیان کرده و راهکارهایی ارائه دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

 خطر عادی انگاری کرونا/جریمه ماسک در اردبیل نداریم/ توزیع واکسن آنفولانزا با اولویت انجام می شود

,  خطر عادی انگاری کرونا/جریمه ماسک در اردبیل نداریم/ توزیع واکسن آنفولانزا با اولویت انجام می شود,  خطر عادی انگاری کرونا/جریمه ماسک در اردبیل نداریم/ توزیع واکسن آنفولانزا با اولویت انجام می شود, خطر عادی انگاری کرونا/جریمه ماسک در اردبیل نداریم/ توزیع واکسن آنفولانزا با اولویت انجام می شود,

شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با اشاره به وضعیت پایدار کرونایی استان اردبیل نسبت به وضعیت حاکم بر کشور، اظهار داشت: شهرستان های اردبیل و مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان خلخال در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

, شهرام حبیب زاده, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه متاسفانه بررسی های نشان می دهد که وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک در سطح جامعه روز به روز کمتر می شود، افزود: عدم رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری های اجتماعی در برخی ادارات، پاساژها، مراکز تجاری و آرامستان ها نشان می دهد که حساسیت ها نسبت به انتقال کرونا کمتر و شرایط برای مردم عادی شده است.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه امیدواریم بود با رعایت پروتکل ها و زدن ماسک توسط مردم از شیوع و انتقال ویروس آنفولانزا در امان خواهیم بود، گفت: اگر روند کنونی عادی شدن شرایط و رعایت نکردن ها ادامه دار باشد، ویروس آنفولانزا نیز ضربه خود را وارد خواهد کرد.

,

حبیب زاده با اشاره به وضعیت هوای سرد و زمستان زودرس در اردبیل، گسترش ویروس آنفولانزا و کرونا را در این استان خطرناک دانست و بیان کرد: به دلیل وجود تحریم های ظالمانه، روند توزیع واکسن آنفولانزا بصورت محدود، اولویت دار و گروهی انجام می شود که در مرحله اول آن مدافعان سلامت، مادران باردار، جانبازان شیمیایی و بیماران خاص از توزیع رایگان بهره مند می شوند و در مراحل بعدی بصورت عمومی و اولویت دار، از طریق معاونت دارو در دارو خانه ها توزیع خواهد شد.

,

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح جریمه در تهران، تصریح کرد: در استان اردبیل طرح جریمه ماسک اجرا نمی شود ولی عامه مردم با رعایت و آموزش مسائل بهداشتی به یکدیگر موجب کاهش روند شیوع ویروس کرونا و حتی آنفولانزا در سطح استان شوند.

,

 

,

فرد مبتلا به کرونا در منزل چه غذاها و نوشیدنی هایی استفاده کند؟

, فرد مبتلا به کرونا در منزل چه غذاها و نوشیدنی هایی استفاده کند؟, فرد مبتلا به کرونا در منزل چه غذاها و نوشیدنی هایی استفاده کند؟,

رضا فدایی در گفت و گو  با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: بیمارانی که مبتلا به بیماری کوید 19 بوده و در منزل هستند، باید در اتاق جداگانه استراحت کنند که به بیرون پنجره داشته باشد.

, رضا فدایی, صاحب نیوز,

مسئول بیماری های واگیر اصفهان تصریح کرد: همچنین در موقع مواجه با خانواده هر دو طرف ماسک بزنند و همه اهل خانه روزانه بارها دست های خود را با آب و صابون بشویند و یا ضد عفونی کنند.

,

وی افزود: سطوحی که در خانه افراد زیاد به آن دست می زنند، این سطوح مانند دستگیره ها و دسته ها ضد عفونی شود و همچنین سرویس بهداشتی را چند بار در روز ضد عفونی کنند.

,

فدایی در ادامه عنوان کرد: فرد مبتلا باید غذای سبک خورده و از خوردن غذاهای چرب پرهیز کند و مایعات زیاد بنوشد تا بهبودی زودتر حاصل شود

,

رضا فدایی خاطرنشان کرد: اگر در استراحت در منزل تنگی نفس رخ داد، حتما فرد بیمار باید به بیمارستان مراجعه کند.

,

مسئول بیماری های واگیر اصفهان گفت: این فرد می تواند 10 روز پس از شروع علایم در جامعه حضور یابد، به شرطی که سه روز از پایان علائم این بیماری در فرد گذشته باشد.

,

 

,

باید ها و نباید های فرد مبتلا به کرونا در منزل

, باید ها و نباید های فرد مبتلا به کرونا در منزل, باید ها و نباید های فرد مبتلا به کرونا در منزل,

حمید ترک زاده در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: کسانی که در خانه و منزل بعد از ابتلا به بیماری کوید 19 در قرنطینه هستند و روند درمان را در منزل دنبال می کنند، حتماً از ظروف جدا استفاده کنند و حتی در شستن ملحفه هم نیز ملحفه این افراد باید جدا شسته شود.

, حمید ترک زاده, صاحب نیوز,

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان تصریح کرد: حتما فرد مبتلا باید ماسک بزند و در تماس با سایر افراد خانواده قرار نگیرند و همچنین اگر سالمند و یا فردی در خانواده است که بیماری زمینه ای دارد نباید با فرد مبتلا در تماس قرار گیرد، که مبتلا شود.

,

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان فرد مبتلا نباید برای خریدن ما یحتاج از خانه خارج شود، گفت: سطح های داخل خانه را به صورت مرتب ضد عفونی کرده که به بقیه افراد که با این سطح در تماس هستند، مبتلا نشوند.

,

ترک زاده در ادامه عنوان کرد: اگر امکان این نیست که فرد مبتلا از سرویس بهداشتی و روشویی اختصاصی استفاده کند، باید  سرویس های بهداشتی، روشویی وشیرها  نیز مرتب  ضد عفونی شوند.

,

حمید ترک زاده بیان کرد: حتما نیاز است تمام افراد خانواده پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و دست ها را مرتب بشویند.

,

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان اذعان کرد: ترجیحاً باید بیماری که مبتلا به کوید 19 است از بقیه افراد خانواده جدا باشد و در تماس با دیگر اعضا خانواده قرار نگیرد، خصوصاً با افرادی که جز افراد گروه های پر خطر هستند.

,

وی گفت: فرد 10 روز بعد از قطع علائم می تواند از قرنطینه خارج شود، البته باید این فرد حتماً نکات ایمنی و زدن ماسک را رعایت کند.

,

 

,

ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم / وضعیت ایلام از نظر شیوع ویروس کرونا مناسب نیست

, ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم / وضعیت ایلام از نظر شیوع ویروس کرونا مناسب نیست, ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم / وضعیت ایلام از نظر شیوع ویروس کرونا مناسب نیست, ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم / وضعیت ایلام از نظر شیوع ویروس کرونا مناسب نیست,

به گزارش ایلام بیدار، محمد کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اعلام این مطلب اظهارداشت: همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان شبانه روزی برای حفظ سلامت مردم و جامعه در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند و برای غلبه بر کرونا در حال ایثار و جانفشانی هستند.

, ایلام بیدار, محمد کریمیان,

وی در ادامه این بحث گفت: اگر مردم اصول پیشگیرانه و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، یقین بدانند همه ما پیروز مبارزه با بیماری کرونا خواهیم بود.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: همه در برابر حفظ سلامت خود و عزیزان و اطرافیانمان احساس تکلیف و مسئولیت کنیم تا خدای ناکرده در آینده حسرت غفلت و سهل انگاری خود را نخوریم.

,

دکتر کریمیان بیان داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان از اوایل اسفند تاکنون همکاران ما سختی‌های بسیاری را به جان خریده‌اند. برخی از آنان ماههاست که مانند گذشته در کنار عزیزانشان به خاطر بیماری کرونا نبوده‌اند. اگر فرد و یا افرادی عامدانه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، جفا در حق این زحمتکشان عرصه سلامت روا داشته‌اند.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآورشد: بیاییم همه با هم و دوشادوش یکدیگر برای حفظ سلامت خود و عزیزانمان برای مقابله با بیماری کرونا پیشقدم باشیم و شرایط را برای نابودی این ویروس منحوس فراهم کنیم.

,

 

,

رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است

, رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است, رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است, رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است,

"محسن صادقی" از کارشناسان بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: عادی شدن ویروس کرونا برای مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی سبب افزایش آمار مبتلایان به این ویروس شده است.

, "محسن صادقی",

وی اظهار: با توجه به شیوع آنفولانزا و حساسیت فصلی در فصل پاییز اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

,

صادقی در ادامه گفت: شست و شوی مداوم دست ها ، عدم برگزاری اجتماعات، محدود کردن دید بازدیدها ، استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و ... از موارد مهمی هستند که در پیشگیری از ویروس کرونا موثر هستند.

,

کارشناس مسائل بهداشتی تصریح کرد: در شرایط کنونی بهترین راه برای جلوگیری از روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا و کمک به مجموعه درمان ، رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اقشار مختلف مردم و نهادها  است.

,

 

,

رعایت دوچندان پروتکل‌های بهداشتی در افراد بهبود یافته از کرونا

, رعایت دوچندان پروتکل‌های بهداشتی در افراد بهبود یافته از کرونا, رعایت دوچندان پروتکل‌های بهداشتی در افراد بهبود یافته از کرونا, رعایت دوچندان پروتکل‌های بهداشتی در افراد بهبود یافته از کرونا,

به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر اعظم جمشیدیان افزود: فردی که به بیماری کرونا مبتلا شده است تا ده روز و حتی بعضی افراد تا دو هفته بعد از بهبودی کامل نیز می‌تواند ناقل بیماری باشد، لذا به افراد بهبودیافته توصیه می‌شود حتی بعد از رفع علایم بیماری نیز همچنان اصول قرنطینه را رعایت کنند.

استادیار ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: ابتلای یک فرد به کرونا و بهبود وی ایمنی و حفاظتی در بدن ایجاد نمی‌کند، آنتی بادی در بدن وی نهایتا تا دو ماه وجود دارد که طی همین مدت نیز نباید ریسک کرد چرا که ممکن است فرد مجددا و با شدت بیشتری به بیماری مبتلا شود.

وی عنوان کرد: ازجمله اقداماتی که فرد بهبودیافته از کرونا باید انجام دهد همان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است با این تفاوت که فرد بهبود یافته با علم به اینکه ۱۰۰ درصد ناقل بیماریست باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با شدت بیشتری رعایت کند.

دکتر جمشیدیان به بهبودیافتگان از کرونا توصیه کرد: تا جایی که برایشان مقدور است تا مدت زمانی سر کار یا دیگر مکان‌هایی که احتمال حضور دیگر افراد وجود دارد حاضر نشوند و اگر چاره‌ای جز حضور در این محل‌ها را ندارند فاصله اجتماعی، حداقل ۲ متر را با دیگران رعایت کرده و حتما از ماسک و در صورت امکان از شیلد استفاده کنند.

استادیار ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند نباید تا مدتی در محیط‌های که گروه‌های حساس مثل افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و... حضور دارند، حاضر شوند، تا مبادا ناقل بیماری به این گروه‌ها باشند.

, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج)/ بخش آی‌سی‌یو 3 راه‌اندازی شد

, افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج)/ بخش آی‌سی‌یو 3 راه‌اندازی شد, افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج)/ بخش آی‌سی‌یو 3 راه‌اندازی شد, افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج)/ بخش آی‌سی‌یو 3 راه‌اندازی شد,

به گزارش خبرنگار خاورستان، با آغاز فصل پاییز موج جدید ابتلا به کرونا در کشور و استان خراسان‌جنوبی شدت گرفته و از ابتدای مهرماه روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان قابل توجه است به گونه‌ای که طی دو هفته گذشته روزانه به طور میانگین بین 60 تا 140 آزمایش مثبت کرونا در استان خراسان‌جنوبی گزارش شده است.

, خاورستان،,

علی‌رغم هشدارهای داده شده توسط پزشکان که در فصل پاییز به دلیل سردشدن هوا و شیوع ویروس آنفولانزا لازم است مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند اما به نظر می‌‍‌‌رسد مردم در حال حاضر نسبت به ابتدای شیوع بیماری کرونا بیخیال‌تر شده و گاهی شاهد عدم‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور غیرضروری مردم در بازار، سطح شهر و اماکن عمومی هستیم.

,

فرشید عابدی متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خاورستان، از افزایش موارد ابتلای خانوادگی به کرونا در استان خبر داد و گفت: حدود دو هفته‌ای می‌شود که موج جدید بیماری کرونا آغاز شده و باعث شلوغی بیش از اندازه بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند شده است.

,

وی از ابتلاهای خانوادگی در این موج از شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: گاهی اوقات شاهد بستری شدن و ابتلای تمام اعضای یک خانواده به کرونا هستیم که این بسیار جای نگرانی دارد.

,

متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوچکترین اقدامی است که می‌توانیم برای نجات جان خودمان و اطرافیانمان انجام دهیم. حتما ماسک را به عنوان یک فریضه واجب در نظر بگیریم. چراکه اگر کرونا کنترل شود نیاز به اقدامات سخت‌گیرانه کمتر خواهد بود اما فعلا نیاز است که حتما از ماسک استفاده شود.

,

عابدی خاطرنشان کرد: استفاده از ضدعفونی‌های پایه الکلی فراموش نشود و فاصله ایمن که همان فاصله دو متری است حتما رعایت شود.

,

وی تأکید کرد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی را برای حفظ جان خود و اطرافیانشان به عنوان یک فریضه واجب رعایت کنند تا بتوانیم جامعه خودمان را نسبت به این ویروس ایمن کنیم.

,

 

,

 

,

افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج)

, افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج), افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج),

علیرضا محمودی‌راد رئیس بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند نیز در گفت‌وگو با خاورستان، از افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند خبر داد.

,

وی افزود: متأسفانه طی 10 روز گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند از ۵۰ بیمار به ۱۱۳ بیمار افزایش پیدا کرده است.

,

رئیس بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) از راه‌اندازی بخش آی‌سی‌یو ۳ ویژه بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان خبر داد و گفت: این بخش آماده خدمت‌رسانی به بیماران نیازمند به کرونا و به ویژه خدمات پزشکی است.

,

محمودی‌راد عنوان کرد: با توجه به تعداد قابل توجه بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و با توجه به نیاز به تخت‌های ویژه بیشتر، نیاز به راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه احساس شد و توانستیم این بخش را به بهره‌برداری برسانیم.

,

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه برای سیستم بهداشت و درمان هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد و مهم‌تر از همه خستگی و فرسودگی نیروها و کادر درمان را در پی خواهد داشت لذا از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌کنم جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها و عدم‌حضور در تجمعات را رعایت کنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

,

محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در آخرین آماری که مربوط به جمعه 18 مهر است، تعداد بیمارانی که با علائم حاد تنفسی در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند را 275 نفر اعلام کرد.

,

وی افزود: از این تعداد 141 بیمار مبتلای قطعی به کرونا هستند که 18 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و 6 نفر بدحال هستند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه 5  بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند و شمار فوتی‌ها در استان به 180 مورد افزایش یافته است.

,

 

,

آنچه بیماران کرونایی باید بدانند

, آنچه بیماران کرونایی باید بدانند, آنچه بیماران کرونایی باید بدانند,

مسعود ضیایی متخصص بیماری‌های عفونی نیز در گفت‌وگو با خاورستان به چند توصیه مهم برای بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: رژیم غذایی برای بیماران کرونایی مصرف فراوان مایعات از جمله آب، چای کمرنگ، دوغ، آب میوه و میوه تازه است.

,

وی افزود: به بیماران کرونایی توصیه می‌شود از مصرف شیر و آب میوه صنعتی خودداری کنند.

,

متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: در بحث غذا نیز بیماران کرونایی باید سوپ سبزیجات، سوپ مرغ، آش و غذاهای کم چرب، کم ادویه و شیرینی کم را در برنامه غذایی داشته باشند.

,

ضیایی عنوان کرد: از مصرف غذاهای سرخ شده خودداری شود و بیشتر غذاها به صورت کبابی، آبپز و با چاشنی مناسب صرف شود.

,

وی اظهار کرد: میوه، سبزی، نان و غلات سبوس‌دار، حبوبات، ماهی، مرغ و مصرف کم گوشت قرمز توصیه می‌شود.

,

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مصرف انواع مغزها نظیر پسته، بادام و گردو به صورت میان وعده توصیه می‌شود.

,

ضیایی در مورد قرنطینه، تأکید کرد: بیماران کرونایی باید در اتاق جداگانه قرنطینه باشند. درِ اتاق بسته و پنجره باز و غذا در اتاق میل شود.

,

وی گفت: سرویس بهداشتی برای بیمار مبتلا به کرونا جداگانه باشد و در صورت استفاده مشترک با اعضای خانواده بعد از استفاده فرد مبتلا ضدعفونی شود.

,

متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: در زمان خروج از اتاق برای استفاده از سرویس بهداشتی از کفش روفرشی استفاده شود.

,

ضیایی به علائم هشدار و مراجعه به بیمارستان اشاره کرد و گفت: در صورت مشاهده تنگی نفس؛ تنفس دشوار، درد در قفسه سینه، سوزش یا احساس سنگینی در سینه، تشدید سرفه یا بروز سرفه‌های خلط دار، عدم قطع تب پس از پنج روز از آغاز بیماری و کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان مراجعه شود.

,

وی خاطرنشان کرد: به بیماران کرونایی توصیه می‌شود استراحت و خواب کافی داشته باشند، در صورت داشتن کپسول اکسیژن هر ساعت به مدت 15 دقیقه از اکسیژن استفاده شود، عرق آویشن، نعناع و بابونه تهیه شود و به جای آب در قلیان خاموش ریخته و هر دو ساعت به مدت 15 دقیقه استفاده شود، به مدت 6 تا 9 ساعت در شبانه‌روز به حالت سجده به روی شکم خوابیده تا ترشحات ریه تخلیه و ریه‌ها باز شود و داشتن روحیه شاد و پرهیز از افسردگی نیز از دیگر نکاتی است که توصیه می‌شود بیماران کرونایی رعایت کنند.

,

بنابراین گزارش؛ با توجه به این‌که روند افزایشی ابتلا به کرونا در کشور روز به روز در حال افزایش است می‌طلبد مسئولان مربوطه در این خصوص به طور اساسی چاره‌اندیشی کرده و مردم نیز پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

,

مقام معظم رهبری نیز 17 مهرماه به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرمان دادند تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های نیروهای مسلح با حداکثر ظرفیت در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرد که این فرمان توسط نیروهای مسلح اجرایی شد.

,

 

,

افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج)/ بخش آی‌سی‌یو 3 راه‌اندازی شد

, افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج)/ بخش آی‌سی‌یو 3 راه‌اندازی شد, افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج)/ بخش آی‌سی‌یو 3 راه‌اندازی شد, افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج)/ بخش آی‌سی‌یو 3 راه‌اندازی شد,

به گزارش خبرنگار خاورستان، با آغاز فصل پاییز موج جدید ابتلا به کرونا در کشور و استان خراسان‌جنوبی شدت گرفته و از ابتدای مهرماه روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان قابل توجه است به گونه‌ای که طی دو هفته گذشته روزانه به طور میانگین بین 60 تا 140 آزمایش مثبت کرونا در استان خراسان‌جنوبی گزارش شده است.

, خاورستان،,

علی‌رغم هشدارهای داده شده توسط پزشکان که در فصل پاییز به دلیل سردشدن هوا و شیوع ویروس آنفولانزا لازم است مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند اما به نظر می‌‍‌‌رسد مردم در حال حاضر نسبت به ابتدای شیوع بیماری کرونا بیخیال‌تر شده و گاهی شاهد عدم‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور غیرضروری مردم در بازار، سطح شهر و اماکن عمومی هستیم.

,

 

,

 

,

خطر ابتلاهای خانوادگی به کرونا

, خطر ابتلاهای خانوادگی به کرونا, خطر ابتلاهای خانوادگی به کرونا,

فرشید عابدی متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خاورستان، از افزایش موارد ابتلای خانوادگی به کرونا در استان خبر داد و گفت: حدود دو هفته‌ای می‌شود که موج جدید بیماری کرونا آغاز شده و باعث شلوغی بیش از اندازه بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند شده است.

,

وی از ابتلاهای خانوادگی در این موج از شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: گاهی اوقات شاهد بستری شدن و ابتلای تمام اعضای یک خانواده به کرونا هستیم که این بسیار جای نگرانی دارد.

,

متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوچکترین اقدامی است که می‌توانیم برای نجات جان خودمان و اطرافیانمان انجام دهیم. حتما ماسک را به عنوان یک فریضه واجب در نظر بگیریم. چراکه اگر کرونا کنترل شود نیاز به اقدامات سخت‌گیرانه کمتر خواهد بود اما فعلا نیاز است که حتما از ماسک استفاده شود.

,

عابدی خاطرنشان کرد: استفاده از ضدعفونی‌های پایه الکلی فراموش نشود و فاصله ایمن که همان فاصله دو متری است حتما رعایت شود.

,

وی تأکید کرد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی را برای حفظ جان خود و اطرافیانشان به عنوان یک فریضه واجب رعایت کنند تا بتوانیم جامعه خودمان را نسبت به این ویروس ایمن کنیم.

,

 

,

 

,

افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج)

, افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج), افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج),

علیرضا محمودی‌راد رئیس بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند نیز در گفت‌وگو با خاورستان، از افزایش ۲۰۰ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند خبر داد.

,

وی افزود: متأسفانه طی 10 روز گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند از ۵۰ بیمار به ۱۱۳ بیمار افزایش پیدا کرده است.

,

رئیس بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) از راه‌اندازی بخش آی‌سی‌یو ۳ ویژه بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان خبر داد و گفت: این بخش آماده خدمت‌رسانی به بیماران نیازمند به کرونا و به ویژه خدمات پزشکی است.

,

محمودی‌راد عنوان کرد: با توجه به تعداد قابل توجه بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و با توجه به نیاز به تخت‌های ویژه بیشتر، نیاز به راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه احساس شد و توانستیم این بخش را به بهره‌برداری برسانیم.

,

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه برای سیستم بهداشت و درمان هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد و مهم‌تر از همه خستگی و فرسودگی نیروها و کادر درمان را در پی خواهد داشت لذا از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌کنم جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها و عدم‌حضور در تجمعات را رعایت کنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

,

محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در آخرین آماری که مربوط به جمعه 18 مهر است، تعداد بیمارانی که با علائم حاد تنفسی در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند را 275 نفر اعلام کرد.

,

وی افزود: از این تعداد 141 بیمار مبتلای قطعی به کرونا هستند که 18 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و 6 نفر بدحال هستند.

,

 

,

کرونا درمان قطعی ندارد/ توصیه هایی برای دوران قرنطینه

, کرونا درمان قطعی ندارد/ توصیه هایی برای دوران قرنطینه, کرونا درمان قطعی ندارد/ توصیه هایی برای دوران قرنطینه, کرونا درمان قطعی ندارد/ توصیه هایی برای دوران قرنطینه,

افشین دلشاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه کرونا هیچ دارویی ندارد، اظهار داشت: بیماری کرونا هیچ درمان خانگی و رژیم غذایی خاصی ندارد و افراد رژیم غذایی متناسب با وضعیت شان را ادامه دهند.

, عصراترک,

وی با اشاره به اینکه در این شرایط بیمار نیازمند انرژی و غذاهای مقوی است، گفت: لذا از مصرف غذاهایی که فاقد ارزش غذایی هستند خودداری کنند و غذاهای سالم و مقوی را در لیست تغذیه شان قرار دهند.

,

دلشاد با اشاره به اینکه این بیماری درمان اختصاصی قطعی ندارد، گفت: دارویی که پزشک تجویز می کند براساس تشخیص پزشک و وضعیت بالینی اش می باشد، بنابراین فرد مبتلا به کرونا بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف خودسرانه دارو نداشته باشد و در صورت مواجه هر گونه عوارض دارویی با پزشک معالج اطلاع دهد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه کرونا بیماری مسری، تنفسی و تماسی است، یادآور شد: فرد مبتلا در یک اتاق جداگانه، حدالامکان در یک طبقه مجزا استراحت کند و فردی از اعضای خانواده که به عنوان پرستار از او مراقبت می کند سالم باشد و هر دو طرف حتما از ماسک استفاده کنند.

,

وی اضافه کرد: لوازم آلوده به ترشحات بیمار در داخل نایلون بسته و دفع شود، همچنین لباس های بیمار به صورت مرتب با آب داغ شسته و در نور آفتاب خشک شود.

,

دلشاد با اشاره به اینکه از ظروف جداگانه ای برای بیمار استفاده شود و اشتراک نباشد، گفت: سطوحی از جمله حمام و دستشویی که بیمار با آنها در تماس است به صورت روزانه با محلول سفید کننده یا وایتکس به نسبت یک به 9 ضدعفونی شود.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیمار به هیچ وجه در دوره درمان قرنطینه خانگی از منزل خارج نشود و باید در صورت اینکه بیمار سرپایی باشد به مدت 14 روز در قرنطینه منزل و در غیراینصورت که به هر دلیلی فرد بستری نشده است باید مدت 21 روز در منزل قرنطینه باشد و در صورت مواجه علائم تنفسی و تب بالا به دکتر مراجعه کنند.

,

دلشاد افزود: بیمار بعد از گذراندن زمان قرنطینه در صورت نداشتن علائم کرونا و تصمیم پزشک می تواند به فعالیت های اجتماعی اش برگردد.

,

 

,

دستورات مهم برای عبور از موج دوم کرونا / مردم و همه ارگان ها مصوبات ستاد کرونا را جدی بگیرند/ رکورد شکنی کرونا در خوزستان

, دستورات مهم برای عبور از موج دوم کرونا / مردم و همه ارگان ها مصوبات ستاد کرونا را جدی بگیرند/ رکورد شکنی کرونا در خوزستان, دستورات مهم برای عبور از موج دوم کرونا / مردم و همه ارگان ها مصوبات ستاد کرونا را جدی بگیرند/ رکورد شکنی کرونا در خوزستان, دستورات مهم برای عبور از موج دوم کرونا / مردم و همه ارگان ها مصوبات ستاد کرونا را جدی بگیرند/ رکورد شکنی کرونا در خوزستان,
فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی رهیاب در خصوص وضعیت بیمارستان های استان اظهار داشت: در حال حاضر ۳۵ بیمارستان درخوزستان مشغول به مداوای بیماران کرونایی هستند. 
,
 
,
وی افزود: بیمارستان فاطمه الزهرا سلام الله، امیر المومنین علیه السلام در اهواز  ،بیمارستان طالقانی در آبادان و بعضی  دیگر، بیمارستان های معین هستند که با تمام ظرفیت به مبتلایان این ویروس خدمت رسانی می کنند.
,
 
,
ابول نژادیان گفت: قریب به ۸۵۰ بیمار در این بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد ۲۳۰ نفردر بخش های مراقبت ویژه و ۶۱۵ نفر در بخش های عادی تحت نظر پزشکان قرار دارند. 
,
 
,
وی با اشاره به رکورد شکنی کرونا در خوزستان گفت: از هم استانی ها خواهش داریم که اهتمام جدی به موضوع کرونا داشته باشند؛ چرا ما بیشترین رکورد بیماران بستری در پیک دوم را با عدد ۱۱۰ نفر داشته ایم که طی چهار روز گذشته اتفاق افتاده است.
,
 
,
ابول نژادیان در ادامه خاطر نشان کرد: متوسط مراجعه روزانه بیماران مبتلا به بیمارستان بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر در روز است و خوشبختانه آمار فوتی های استان تک رقمی است؛ اما وقتی تعداد بیماران افزایش یابد معمولا دوهفته بعد، آمار بیماران مراقبت ویژه افزایش پیدا می کند و در نتیجه آمار فوتی ها بالاتر می رود. 
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تاکید بر اهمیت پیشگیری ابراز داشت: از سازمان ها و ارگان ها خواهش می کنیم نسبت به مصوبات ستاد کرونای استان، اهتمام ویژه ای بورزند.
,
 
,
وی از آمار بالای ابتلای خانوادگی نیز خبر داده و گفت: بسیاری از خانوده ها به صورت جمعی به بیمارستان مراجعه می کنند که نشان می دهد این آلودگی در خانواده بواسطه عدم اهمیت به پروتکل های بهداشتی اتفاق می افتد و طبق بررسی های انجام شده برخی از بیماران در دورهمی ها به این ویروس مبتلا شده اند. 
,
 
,
وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم این بیماری را مدیریت کنیم باید مردم دید و بازدید های خود را پایان دهند چرا که متاسفانه این دید و بازدید ها نسبت به اسفند و فروردین بسیار زیاد شده است. 
,
 
,
ابول نژادیان خاطر نشان کرد: حضور مردم و تجمعات پارک‌ها و بستان‌ها در استان طی شبهای گذشته، مشخص می کند مردم به شیوع کرونا بی توجه هستند و هراسی از ویروس کرونا ندارند.
,
 
,
وی افزود: ما امروز اولین شهید مدافه سلامت را تشییع کردیم که برای  دومین بار به کرونا مبتلا شده بودند، به جامعه پزشکی تسلیت عرض می کنم؛ این بزرگوار در تمام مدت شیوع ویروس کرونا در بیمارستان رازی مشغول به خدمت بودند که شب گذشته به رحمت ایزدی پیوسته و اولین شهید مدافع سلامت استان خوزستان شدند. 
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که داروهای تقلبی مداوای کرونا به خوزستان رسیده است، گفت: ما بر چرخه دارو در استان خوزستان کاملا مسلط هستیم و داروخانه ها و بیمارستان ها از شرکت های پخش مشخص دارو تهیه می کنند و هیچ داروخانه ای اجازه خرید، خارج از این چرخه را ندارد و خوشبختانه  هیچ داروی تقلی در خوزستان کشف نشده و همه داروها برای کرونا  از طریق بیمارستان ها در اختیار بیماران قرار می گیرد و تا کنون هیچ بیماری برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان مراجعه نکرده است.  
,
 
,
فرهاد ابول نژادیان تاکید کرد: با توجه مشکلات تنفسی با شروع فصل بارندگی، کلیه بیمارستان ها داروهای تنفسی را دپوکرده اند، دستگاه های تنفسی آماده است و کادر درمانی نیز آموزش های لازم را دیده اند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: از مردم عزیز خواهش می کنیم کسانی که سابقه حملات تنفسی در سال های گذشته را داشتند حتما به پزشک خود مراجعه نمایند، یکی از دلایلی که موجب ابتلای اشخاص به نفس تنگی می شود، التهاب راه های هوایی است؛ بنابراین این افراد می بایست از الان درمان را شروع کنند. 
,
 
,
وی در ادامه گفت: توصیه دیگر این است به محضی که هوا ابرناک شد و یا بارندگی اتفاق افتاد در خانه هایشان بمانند و در و پنجره ها را ببندند.   
,
 
,

گفتنی ست وضعیت کرونایی خوزستان با تلاش کادر درمان، همکاری مساعد مردمی و گروه های جهادی و سایر ارگان ها، در ماه گذشته پایدار و سفید بوده که متاسفانه با کاهش توجه به دستورات بهداشتی، وضعیت استان امروزه یکپارچه قرمز و در حالت خطر قرار دارد.

 

,
,
,

رعایت دستورالعمل های بهداشتی بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها و مردم جامعه امکانپذیر نیست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی رهیاب؛ سید مهدی علوی رئیس مرکز بهداشت استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه اوضاع کرونا در کشور و استان خوزستان خوب نیست و تخت‌های بیمارستانی یکی پس از دیگری اشغال و بیمارستان‌ها به نوبت وارد چرخه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا می‌شوند.

وی افزود: با این وضعیت در شرایطی قرار گرفته‌ایم که ناچار به اعمال محدودیت‌هایی در پذیرش سایر بیماران شده و این مسئله خود باعث بروز مشکلات دیگری خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: همکاری بین بخشی و مشارکت عمومی دو اصل اساسی در کنترل اپیدمی‌ها است و حکومت باید به صورت یکپارچه برای کنترل بیماری وارد عمل شود چرا که نمی‌شود به بهانه معیشت سلامتی را قربانی کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی بهداشتی و تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی به عهده ما در مراکز بهداشت است اما اجرای آن بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها و مردم جامعه امکانپذیر نیست.

سیدمهدی علوی تصریح کرد: متاسفانه برخی از سازمانها، ادارات و سایر اماکن عمومی برخورد قابل قبولی در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا ندارند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در ستاد استانی مقابله باکرونا  خاموشی چراغ پارکها مصوب شد که در حال حاضر شاهد تجمع مردم در بوستان‌ها هستیم.

علوی عنوان کرد: وظیفه ما نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و ضمانت اجرای آن خواست حاکمیت و برخورد با خاطیان و متخلفین است.

وی افزود: در شرایط قرمز تمام پارک‌ها، مدارس، آموزشگاه‌ها، اماکن و مشاغل به جز مشاغل حیاتی و ضروری باید تعطیل شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در خصوص واکسن‌ آنفلوآنزا گفت: در ابتدا ۲۳ هزار واکسن وارد شد که خوشبختانه این آمار کامل و بیشتر شده همچنین واکسن آنفلوآنزا برای افرادی همچون زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد مسن به صورت رایگان از طریق مراکز بهداشت توزیع می‌شود.

, رعایت دستورالعمل های بهداشتی بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها و مردم جامعه امکانپذیر نیست, رعایت دستورالعمل های بهداشتی بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها و مردم جامعه امکانپذیر نیست, رعایت دستورالعمل های بهداشتی بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها و مردم جامعه امکانپذیر نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

لزومی به آزمایش مجدد همه بیماران بهبودیافته در قرنطینه خانگی نیست/ توصیه‌هایی برای بیماران کرونایی

, لزومی به آزمایش مجدد همه بیماران بهبودیافته در قرنطینه خانگی نیست/ توصیه‌هایی برای بیماران کرونایی, لزومی به آزمایش مجدد همه بیماران بهبودیافته در قرنطینه خانگی نیست/ توصیه‌هایی برای بیماران کرونایی,

بابک رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: لزومی برای آزمایش مجدد جهت تشخیص بهبودی بیماران نیست و این امر در شرایط خاص و فقط به تشخیص پزشکان مربوطه است.

, بابک رضایی, موج رسا;,

وی تاکید کرد: در شرایط خاص که بیمار به بهبودی کامل نرسیده و دارای تب بوده و علائمش تغییر کند ممکن است دوباره به آزمایش ارجاع شوند اما اینطور نیست که برای همه بیماران لازم باشد.

,

رضایی با بیان اینکه داروهایی که برای قرنطینه و استراحت در منزل تجویز می‌شوند، عمدتاً ویتامین و تقویتی مانند سِلِنیوم هستند، افزود: دوره درمان اکثر بیماران طی مدت بستری در بیمارستان کامل می‌شود اما برای بعضی از بیماران که دوره درمانشان کامل نشده و به دلیل مطلوب بودن وضعیت عمومی، ترخیص می‌شوند، داروهایی برای مدت 7 روز تجویز می‌شود تا در منزل استفاده کنند.

,

این متخصص داخلی گفت: داروهایی که برای 7 روز در منزل تجویز می‌شوند آنتی‌بیوتیک‌ها و بعضی داروهای ضد ویروسی هستند که آن هم هنوز اثبات نشده که تا چه اندازه در درمان بیماری نقش دارند.

,

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی و پیشگیری از سرایت بیماری کرونا در اولویت جامعه باید باشد، اظهار داشت: به عموم مردم توصیه می‌شود از تجمعات، میهمانی‌ها، برگزاری مراسم مختلف، مسافرت‌های غیرضروری و رفت‌وآمدهای بی‌مورد به منازل یکدیگر خودداری کرده و صله رحم را در فضای مجازی انجام دهند.

,

رضایی تصریح کرد: در صورت ضرورت برای دیدار با اعضای خانواده و اقوام نیز به حداقل‌ها کفایت کرده و در مدت زمان کوتاه و در فضای باز با یکدیگر در ارتباط باشند.

,

این متخصص داخلی با بیان اینکه استفاده از ماسک، مهمترین مساله در پیشگیری از بیماری کرونا است، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک بسیار مهم بوده و تاثیر خیلی زیادی در پیشگیری از بیماری دارد و ضدعفونی کردن و ... در مراحل بعدی قرار دارد.

,

رضایی با تاکید بر خودداری از مراجعه مردم به مراکز درمانی جهت جلوگیری از تجمع بی‌مورد، گفت: به مردم توصیه می‌شود فقط در صورت مشاهده علائمی مانند تنگی نفس، سُرفه، سر درد، گلو درد و بدن درد به درمانگاه‌ها و مراکز سرپایی مراجعه کرده و از تجمع بی‌مورد پرهیز کنند.

,

وی با بیان اینکه مردم، همکاری لازم با کادر بهداشت و درمان را داشته باشند، افزود: بیماران دارای علائم پس از ویزیت اولیه، اکسیژن‌سنجی شده و لزوم مراجعه و بستری شدن آن‌ها در مراکز درمانی، تشخیص داده می‌شود.

,

رضایی خاطرنشان کرد: تمام بیمارانی که از بمیارستان ترخیص می‌شوند 14 روز حتماً باید در منزل قرنطینه شوند.

,

وی با اشاره به شرایط کلی مکان استراحت و قرنطینه اظهار داشت: ظروف غذا و خوراک و محل استراحت بیمار باید کاملا با دیگر اعضای خانواده جدا بوده و حتی‌الامکان کسی به اتاق آن‌ها داخل نشود.

,

رضایی خاطرنشان کرد: اگر امکان تامین اتاق جداگانه برای وی نیست، محل استراحت باید تهویه داشته و در کنار پنجره باشد.

,

وی با بیان اینکه سرویس بهداشتی فرد بیمار در صورت امکان باید جدا از سایر اعضای خانواده باشد، افزود: در غیر این صورت، فرد بیمار باید آخرین نفری باشد که از سرویس‌های بهداشتی استفاده کرده و تا یکی- دو ساعت بعد از استفاده وی نیز کسی از سرویس‌ها استفاده نکند.

,

 

,

چگونه از بیماران کرونایی در منزل مراقبت کنیم؟/ مصرف خودسرانه داروها برای پیشگیری و درمان کرونا ممنوع

, چگونه از بیماران کرونایی در منزل مراقبت کنیم؟/ مصرف خودسرانه داروها برای پیشگیری و درمان کرونا ممنوع, چگونه از بیماران کرونایی در منزل مراقبت کنیم؟/ مصرف خودسرانه داروها برای پیشگیری و درمان کرونا ممنوع, چگونه از بیماران کرونایی در منزل مراقبت کنیم؟/ مصرف خودسرانه داروها برای پیشگیری و درمان کرونا ممنوع,

پرویز قزلباش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: فردی که آلوده به ویروس کرونا شده است باید تمام اصولی که می‌تواند بقیه افراد را درگیر کند، رعایت کند.

, پرویز قزلباش, موج رسا;,

وی با بیان اینکه بیماران کرونایی که دوران بیماری را در منزل می‌گذرانند ضروری است در جای مستقلی استقرار یابند، افزود: این مکان باید به گونه‌ای باشد که هیچ‌کس در آن مکان رفت و آمد نکرده  و یا اتاقی که از فضای عمومی جدا است برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شود.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: خانواده در زمان بیماری افراد باید حمایت لازم را با رعایت فاصله انجام داده و ارتباط نزدیکی با بیمار نداشته باشند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان بیان کرد: در صورت عدم وجود مکانی مستقل برای نگهداری از بیماران کرونایی بهتر است از نقاهتگاه‌ها برای طی دوران بیماری استفاده شود تا هم بیمار تحت نظر بوده و هم امکانات لازم ارائه شود.

,

قزلباش از ویزیت روزانه بیماران کرونایی توسط پزشک در نقاهتگاه‌های استان خبرداد و گفت: غذا، دارو و اکسیژن مورد نیاز برای بیماران در نقاهتگاه‌ها فراهم است.

,

وی گفت: بیماران کرونایی در منزل باید داروهایی که توسط پزشک تجویز می‌شود مصرف کنند چرا که تجویزها متفاوت بوده و در صورت نیاز به تغییر دارو، این کار نیز با نظر پزشک انجام شود.

,

این مسئول در خصوص مصرف خودسرانه دارو برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا، گفت: حتی استفاده از ویتامین دی برای بیماران باید با نظر پزشک باشد و افراد نباید خودسرانه اقدام به استفاده از دارو کنند.

,

این مسئول بیان داشت: استفاده از ویتامین دی برای پیشگیری از بیماری کرونا موثر است اما استفاده نادرست از آن می‌تواند مسمومیت ایجاد کند که ضروری است برای جلوگیری از عواض دارویی، این دارو نیز با نظر پزشک استفاده شود.

,

 

,

روش‌های نگهداری از بیماران کرونایی در منزل/ بیمار کرونایی چند روز باید در قرنطینه بماند؟

, روش‌های نگهداری از بیماران کرونایی در منزل/ بیمار کرونایی چند روز باید در قرنطینه بماند؟, روش‌های نگهداری از بیماران کرونایی در منزل/ بیمار کرونایی چند روز باید در قرنطینه بماند؟, روش‌های نگهداری از بیماران کرونایی در منزل/ بیمار کرونایی چند روز باید در قرنطینه بماند؟,

محمد رضا صائینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: بیماران کرونایی که در خانه بستری می‌شوند باید نسبت به سایر افراد پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کرده و با شتشوی مرتب دست‌ها، از آلودگی سایر افراد خانواده جلوگیری کنند.

, محمد رضا صائینی, موج رسا;,

وی با بیان اینکه بیماران کرونایی باید در محل جداگانه‌ای نگهداری شده و از هر گونه ارتباط با سایر اعضای خانواده تا بهبودی کامل جلوگیری کنند، افزود: استفاده از مواد گند‌زدا بر پایه الکل برای این افراد ضروری است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: رعایت فاصله ایمن به ویژه 1.8 تا دو متر در اجتماعات ضروری است چرا که انتقال ویروس از طریق ترشحات و هوا افزایش می‌یابد، افزود: بیماران کرونایی نباید در جامعه حضور یابند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: محل قرنطینه بیماران کرونایی باید دارای تهویه مناسب بوده و در صورتی که در منزل بستری هستند، قسمتی از پنجره اتاق باز بماند تا تهویه به درستی انجام شود.

,

صائینی با اشاره به اینکه بهتر است بیماران کرونایی در جامعه حضور نیابند چرا که بیشترین آلودگی را ایجاد می‌کنند، یادآور شد: از 14 تا 21 روز قرنطینه برای بیماران کرونایی ضروری است.

,

وی برضرورت گندزدائی محل حضور بیماران کرونایی تاکید کرد و گفت: دستمال آغشته به الکل 70 درصد و یا با استفاده از کلر گند زدائی انجام شود اگر چه شستن با آب و صابون بهترین گزینه است.

,

این مسئول شستن لباس‌ها با درجه بالای 80 را برای گند‌زدائی البسه ضروری دانست و گفت: البسه شسته شده باید در آفتاب خشک شود.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: غذاها باید در لوازم یک بار مصرف یا ویژه به بیماران کرونایی سرو شده و دفع آن نیز باید با رعایت کامل انجام شود.

,

صائینی یادآور شد: مواد غذایی باید برپایه ویتامین‌ها به ویژه ویتامین c برای بیماران کرونایی ضروری است چرا که هنوز درمان مشخصی برای این بیماری کشف نشده است و باید با تقویت ایمنی بدن با این بیماری مقابله کرد.

,

 

,

اقدامات ساده‌ای که می‌توانند از ابتلای شما به کرونا جلوگیری کنند

, اقدامات ساده‌ای که می‌توانند از ابتلای شما به کرونا جلوگیری کنند, اقدامات ساده‌ای که می‌توانند از ابتلای شما به کرونا جلوگیری کنند, اقدامات ساده‌ای که می‌توانند از ابتلای شما به کرونا جلوگیری کنند,

به گزارش خبرنگار مرآت، با شروع پیک هولناک کرونا در کشور و کمبود تخت‌های مراقبت ویژه مختص بیماران کرونایی، به توصیه پزشکان، برخی از بیماران مشکوک به کرونا یا با علائم خفیف این بیماری در خانه قرنطینه می‌شوند. پس از این تصمیم، والدین، همسران و سایر اعضای خانواده یا دوستان، معمولا بدون آموزش رسمی اقدام به مراقبت از بیماران کرونایی می‌کنند که این موضوع ممکن در مواردی بیمار را دچار مشکل کند. ما  برای اطلاع از چگونگی مراقبت از این بیماران در منزل، در گفتگویی کوتاه با علی آذری، پزشک متخصص بخش مراقبت‌های ویژه کرونا، به بازخوانی نکاتی مهم در این خصوص پرداختیم.

آذری می‌گوید: تب با درجه پایین، سرفه کردن، ضعف، افزایش مشکلات تنفسی، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و گلو درد بدون علائم نگران‌کننده از جمله نشانه‌هایی‌ست که بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونای خفیف ممکن است به آن دچار شوند. بیمارانی که مشکوک به عفونت کویید 19 هستند و با مشکلات حاد تنفسی مواجه شدند؛ در اولویت سیستم مراقبت های بهداشتی قرار دارند و باید به سرعت با بستری شدن در مراکز درمانی تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرند؛ اما برای کسانی که مبتلا به بیماری خفیف هستند، ممکن است بستری شدن در بیمارستان لازم نباشد که البته در این خصوص هم استثنائاتی وجود دارد.

علی آذری در ادامه به نکات مهمی در خصوص نحوه مراقبت از بیماران در قرنطینه خانگی اشاره می‌کند:اگر به هر دلیلی تصمیم بر این شد که بیمار در منزل تحت مراقبت قرار بگیرد حتما برای او اتاق مجزا در نظر بگیرید تا خطر ابتلای سایر اعضای خانواده به حداقل برسد. ضروری است تعداد افرادی که در ارتباط مستقیم با بیمار قرار می‌گیرند محدود باشد و همه اعضای خانواده نیز از ماسک‌های مناسب استفاده کنند.

نکته مهم دیگر ظروف و وسایل مورد استفاده بیمار است که حتما باید به طور دقیق و با مواد شوینده مناسب شسته و ضدعفونی شوند. سرویس بهداشتی و حمام هم باید به صورت روزانه ضدعفونی شود تا زنجیره انتقال از این طریق نیز متوقف شود.

قانون مهم دیگری که برای همه اعضای خانواده باید تعریف شود و به آن پایبند باشند این است که قبل از مصرف هرگونه مواد خوراکی به دقت دست‌هایشان را بشویند؛ حتی اگر دست‌هایشان به ظاهر کثیف نیست یا سطوحی که بیمار با آن در تماس بوده را لمس نکرده باشند.

معمولا بانوان خانه‌دار عادت دارند که لباس‌ها را قبل و بعد شستن تکان ‌می‌دهند. در خصوص البسه بیماران کرونایی به شدت از این کار پرهیز کنید و سعی کنید تا لباس‌ها را با آبی با درجه حرارت بیش از 90 درجه است، بشویید.

دستکش، ماسک و دیگر زباله‌های بهداشتی بیمار هم باید تحت تدابیر ویژه در سطل‌هایی با درب مناسب قرار بگیرند و از سایر زباله‌ها جدا باشند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد که مراقبان بیمار تا پایان دوره درمان، روزانه و حتی در موارد خاص به صورت لحظه‌ای با کارشناسان، پرستاران یا پزشکان مراکز درمانی در ارتباط باشند تا از صحت انجام اموری که بر عهده آن‌هاست اطمینان خاطر پیدا کنند.

اگر به هر دلیلی وظیفه نگهداری از یک بیمار کرونایی در منزل بر عهده شما قرار گرفت، می‌توانید با رعایت همین نکات ساده، علاوه بر بازیابی سلامت بیمار و تسریع در روند بهبودی او، سلامت دیگر اعضای خانواده را نیز تامین کنید.

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 ارائه تمامی اطلاعات نحوه مواجهه با بیماری کرونا در سایت دانشگاه/ مردم هرگونه علائم را با مراکز بهداشت درمیان بگذارند

,  ,  ,  , ارائه تمامی اطلاعات نحوه مواجهه با بیماری کرونا در سایت دانشگاه/ مردم هرگونه علائم را با مراکز بهداشت درمیان بگذارند, ارائه تمامی اطلاعات نحوه مواجهه با بیماری کرونا در سایت دانشگاه/ مردم هرگونه علائم را با مراکز بهداشت درمیان بگذارند, ارائه تمامی اطلاعات نحوه مواجهه با بیماری کرونا در سایت دانشگاه/ مردم هرگونه علائم را با مراکز بهداشت درمیان بگذارند,

دکتر پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با بیان اینکه ما سلامت را به عنوان دغدغه اجتماعی می‌دانیم، اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کووید19 از طریق رسانه ملی و فضای مجازی اطلاعات و آگاهی خوبی به دست مردم رسید و مهمترین مسئله در زمینه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، سواد سلامت است که تابعی از فرهنگ جامعه است.

,

دکتر پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با بیان اینکه ما سلامت را به عنوان دغدغه اجتماعی می‌دانیم، اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کووید19 از طریق رسانه ملی و فضای مجازی اطلاعات و آگاهی خوبی به دست مردم رسید و مهمترین مسئله در زمینه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، سواد سلامت است که تابعی از فرهنگ جامعه است.

, دکتر پیمان نامدار,

وی افزود: همه ما علاوه بر آموزش‌هایی که در قسمت‌های مختلف زندگی می‌بینیم، باید یک قسمتی از دانش خود را به دانش سلامت اختصاص دهیم؛ قطعا آن چیزی که می‌تواند باعث کاهش بار بیماری‌ها در یک کشور یا استان شود، افزایش آگاهی‌ها است.

,

رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه تمام اطلاعات مورد نیاز مربوط به قرنطینه و ایزولیشین بیمار در منزل و نحوه جداسازی اعضای خانواده در بحث بیماری کرونا به طور کامل آموزش داده شده است؛ همچنین این اطلاعات از طریق اپلیکیشن‌هایی که در فضای مجازی است به طور مرتب اطلاع رسانی می‌شود.

,

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین ما یک شبکه به نام شبکه “پی ام سی” داریم که در تمام کشور به عنوان یک اقدام درخشان حوزه سلامت از ابتدای انقلاب تاکنون اتفاق افتاده است؛ به طوری که در استان بالغ بر 96 مرکز خدمات بهداشتی در حوزه شهری و روستایی داریم که پتانسیل قوی برای اطلاع رسانی برای اطلاع رسانی به مردم هستند.

,

نامدار اضافه کرد: بالغ بر 259 خانه بهداشت و 47 پایگاه شهری غیرزمینه و 96 پایگاه سلامت زمینه داریم که وظیفه این مراکز در درجه اول اطلاعات خانوار را دارند و در فراخور شرایط خانواده نیز خدماتی را ارئه می‌کنند؛ لذا به نظر می‌آید که یک ارتباط منسجمی در روستاها و حوزه مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت برقرار شده است.

,

وی تصریح کرد: در آینده شاید با تحقیقاتی به این نتیجه رسید که اگر در مناطق روستایی میزان آمار آلودگی، فوتی و درگیری با بیماری کووید19 کمتر بوده است، یکی از فاکتورهای آن سواد سلامت مردم است که از طریق بهورزها، مراقبان سلامت، پزشک و مامای روستا و همکاران بهداشت محیط اطلاع رسانی می‌شود.

,

رئیس علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: به نظر می‌آید که اگر این ارتباط زنجیره‌اش در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ ایجاد شود، ما می‌توانیم به نتایج بهتری برسیم؛ به طور مثال با شروع بیماری کرونا در اسفندماه حداکثر حدود 80 درصد خانوارهای شهری ما حداقل یک بار از مراکز بهداشتی خدمات گرفته بودند.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: تمام تلاش ما در طی این مدت این بوده که 20 درصد باقی مانده که جمعیت بالایی از استان را هم شامل می‌شوند و اتفاقا جمعیتی هم هستند که پیگیری‌های بهتری هم ندارند؛ بتوانیم در این طرح و از طریق شماره تلفن‌ها و شماره ملی با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

,

نامدار گفت: در مورد بیماری کووید19 یکی از مواردی که در کشور توانست بار بیماری‌ها را کاهش دهد؛ خدمات آموزش و آگاهی در حوزه سلامت بود که مراکز غربالکری 16ساعته ما که 21 مرکز در استان داریم، ارائه کردند.

,

وی با بیان اینکه علائم بالینی بیماری کرونا بسیار متفاوت است و می‌تواند از یک سردرد ساده تا بسیاری از علائم تنفسی باشد، افزود: هر فردی دچار مشکلی با علائم بیماری‌های شاخه کووید19 شد، می‌تواند به مراکز بهداشت مراجعه کند که این مراکز طبق آخرین پروتکلی که از وزارت بهداشت دارند، می‌توانند آن بیمار را راهنمایی و مراحل درمانش را توسط مراقبین سلامت دنبال کنند یا اینکه در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع می‌دهد.

,

رئیس علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: در این مدت در شهرستان‌ها حتی مراقبین سلامت ما با تمام تجهیزات برای مراقبت هم به درب منازل مراجعه می‌کردند و تا حد توان ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیارشان قرار می‌دادند و توضیحات لازم را درباره قرنطینه در اختیارشان می‌گذاشتند.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در صورت هر نوع علائم، ابتدا به سایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و بخش معاونت بهداشت مراجعه کنند که تمام اطلاعات بیماری کووید19 در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

,

نامدار ادامه داد: تاکید ما به مردم بر این است که اطلاعات و اخبار حوزه سلامت را از مجراهای قانونی دریافت کنند؛ چراکه در برخی موارد شاهد هستیم که آمارهای نادرست باعث ایجاد چالش در جامعه می‌شود و یکسری اطلاعات غلطی را سودجویان و کسانی که به دنبال منافع شخصی هستند نیز در فضای مجازی منتشر می‌کنند که می‌تواند عوارض زیادی برای مردم داشته باشد.

,

وی عنوان کرد: گاهی شاهدیم که برخی افراد از داروهای سنتی برای مردم تجویز می‌کنند در حالی که طب سنتی یک علم کاملا تخصصی و تایید شده است؛ لذا برای تجویز دارو حتما باید به پزشک متخصص این حوزه مراجعه کنند.

,

رئیس علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و با مراجعه به هر کدام از مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت می‌توانند با اطلاعات کامل بیماری خود را مدیریت کنند و نیازی نیست که در اولین مرحله حتما به بیمارستان یا پزشک متخصص مراجعه کنند.

,

 

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان: احتمالا شاهد شیوع آنفلوانزا در قزوین نباشیم/ پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود از کرونا عبور می‌کنیم

, معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان: احتمالا شاهد شیوع آنفلوانزا در قزوین نباشیم/ پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود از کرونا عبور می‌کنیم, معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان: احتمالا شاهد شیوع آنفلوانزا در قزوین نباشیم/ پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود از کرونا عبور می‌کنیم, معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان: احتمالا شاهد شیوع آنفلوانزا در قزوین نباشیم/ پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود از کرونا عبور می‌کنیم,

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به ضرورت خودمراقبتی در برابر شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: باتوجه به اینکه مواجهۀ خانواده‌ها نسبت به ویروس کرونا افزایش یافته است، در صورت مشاهدۀ مورد مثبتی از ابتلای این ویروس در بین افراد خانواده باید توصیه‌هایی را درنظر گرفت.

, صبح قزوین؛,

وی افزود: اتاق فرد مبتلا به کرونا باید مستقل و دارای فضای جداگانه‌ای با پنجره و هواکش باشد و سایر افراد با این فرد فاصله داشته باشند؛ افراد سالم خانواده در صورت رفت و آمد به اتاق فرد مبتلا حتما باید از ماسک استفاده کنند و دستان خود را با آب و صابون بشویند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: ظروف فرد بیمار باید به صورت جداگانه با مایع ضدعفونی شستشو و از سرویس بهداشتی به صورت جداگانه استفاده شود؛ در صورت عدم وجود سرویس بهداشتی جداگانه، سرویس باید بعد از استفادۀ فرد بیمار، گندزدایی شود و رعایت این اصول تا ۱۴ روز و تا زمان بهبود بیماری توصیه می‌شود.

,

رحمانی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین سالمندان و جوانان بیان کرد: حتما باید فاصلۀ اجتماعی با سالمندان رعایت شود؛ جوانان و افرادی که با بیرون تعامل بیشتری دارند، حتما با سالمندان فاصلۀ اجتماعی را رعایت و از دست دادن و روبوسی پرهیز کنند و ملاقات کمتری با این افراد داشته باشند.

,

وی ادامه داد: امروز آموزش‌ها و توصیه‌های گروهی در صداوسیما، فضای مجازی و پوسترهای سطح شهر بسیار گسترده است؛ اما تنها مشکل اساسی، عمل نکردن به این توصیه‌هاست که مردم آنها را جدی نمی‌گیرند و درخواست داریم این توصیه‌ها جدی گرفته شود.

,

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر مردم تمام توصیه‌ها را رعایت کنند، می‌توانیم از بحران شیوع ویروس کرونا عبور کنیم؛ افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند علاوه بر اینکه سلامتی خود را به مخاطره می‌اندازند، موجب اختلال در سلامتی سایر افراد جامعه نیز می‌شوند لذا این افراد نباید در مقابله با ویروس کرونا و پروتکل‌های بهداشتی، سهل انگاری کنند.

,

رحمانی تصریح کرد: تقریبا روش انتقال دو ویروس کرونا و آنفلوانزا مشابه یکدیگر است، لذا اگر از ماسک استفاده و از دست دادن پرهیز کنیم، آنفلوانزا منتقل نمی‌شود؛ پیش‌بینی ما این است باتوجه به اینکه مردم به هم دست نمی‌دهند و در مجامع عمومی نیز حضور پیدا نمی‌کنند، شیوع آنفلوانزا را در سال‌‎جاری نخواهیم داشت.

,

وی ادامه داد: افرادی که مشکل خاصی ندارند و بدن آنها کمبودی ندارد، استفاده از غذاهای روزانه برای آنها کفایت می‌کند، اما افرادی که مشکل تغذیه دارند می‌توانند با پزشک مربوطه خود مشورت کنند و موادی که کمبود دارند را جبران کنند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان ضمن توصیه‌هایی یادآور شد: همۀ مردم، خود به نوعی سفیر سلامت باشند؛ اگر در مکانی وارد شدند که پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک رعایت نشد، در مرحلۀ اول تذکر دهند و اگر این تذکر مؤثر واقع نشد، از آن محل خارج شوند و سلامتی خود را به مخاطره نیاندازند.

,

 

,

چگونه از بیماران کرونایی مراقبت کنیم؟/ ماسک، زنجیره انتقال ویروس را قطع می‌کند

, چگونه از بیماران کرونایی مراقبت کنیم؟/ ماسک، زنجیره انتقال ویروس را قطع می‌کند, چگونه از بیماران کرونایی مراقبت کنیم؟/ ماسک، زنجیره انتقال ویروس را قطع می‌کند, چگونه از بیماران کرونایی مراقبت کنیم؟/ ماسک، زنجیره انتقال ویروس را قطع می‌کند,

دکتر حمیدرضا نجاری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین، با بیان اینکه اکنون متاسفانه کرونا برای مردم یک مسئله رایج شده است، اظهار کرد: اینکه کرونا جزو زندگی ما شده هیچ شکی در آن نیست، اما اینکه نسبت به آن واکنشی نداشته باشیم و فقط ناظر باشیم خیلی ایراد دارد. چراکه باید بپذیریم این ویروس در جامعه وجود دارد و نسبت به آن موثر رفتار کنیم.

, صبح قزوین,

وی افزود: وظیفه شرعی، عرفی و علمی همه ما این است که حتما ماسک داشته باشیم، اگر بیمار هستیم در محل مسکونی خود قرنطینه شویم و در تراکم‌های جمعیتی شرکت نکنیم یا بانی تراکم جمعیت نشویم؛ این باید یک اصل باشد که مردم بپذیرند در محل‌های تجمع عمومی شرکت نکنند و فاصله اجتماعی یا فیزیکی را که حدود یک و نیم تا دو متر است، رعایت و حتما از ماسک استفاده کنند.

,

متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: افراد باید به طور مرتب و به ویژه پیش از مصرف غذا، دست‌ها را شستشو دهند و اگر آب و صابون در اختیار داشتند باید دوتاسه دقیقه شستشو داشته باشند و اگر در اختیار نداشتند نیز از محلول‌های حاوی الکل استفاده کنند تا با رعایت این نکات، زنجیزه انتقال ویروس قطع شود.

,

نجاری تصریح کرد: متاسفانه اکنون بسیاری از خانواده‌ها دسته جمعی مبتلا می‌شوند؛ این یعنی اینکه خانواده‌ها در منازل مسکونی هم اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؛ یعنی یک نفر آلوده می‌شود و ویروس را به داخل خانواده می‌آورد و متاسفانه افراد پرخطر قربانیان اصلی هستند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: بی‌توجهی‌ها باعث می‌شود که بیماران دیابتی، قلبی-عروقی و ریوی و افراد حساس در معرض بیماری قرار می‌گیرند و متاسفانه هیچ کار دیگری نمی‌شود، کرد به طوری که یک فرد جوان آلوده می‌شود و بیماری را وارد منزل کرده و چون خودش به دلیل اینکه توانایی کافی برای مقابله با بیماری را داشته مصون مانده اما پدر و مادرش آسیب می‌بینند.

,

وی تاکید کرد: هر کسی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شود حداقل دو هفته دوران سرایت و واگیر است که در این دو هفته این فرد در صورتی که منزل مسکونی این اجازه را بدهد باید داخل یک اتاق باشد با پنجره‌های باز که اجازه تهویه به هوا دهند یعنی هوای این اتاق از داخل به خارج از منزل مسکونی تهویه شود.

,

این پزشک متخصص در ادامه بیان کرد: فرد بیمار نباید جزء به ضرورت و بدون ماسک از آن اتاق خارج شود بنابراین باید حداقل تردد در قسمت‌های مشترک منزل اتفاق بی‌افتد و از سرویس بهداشتی مجزا استفاده کند یا باید آخرین فردی باشد که در شبانه روز از سرویس بهداشتی استفاده می‌کند و بعد از آن کسی استفاده نکند؛ یا اینکه از محلول‌های حاوی وایتکس با نسبت استاندارد رقیق شده برای ضدعفونی مکان‌هایی که این بیمار تماس داشته است، استفاده شود.

,

نجاری اضافه کرد: اما اگر بیمار مبتلا به کرونا از ماسک استفاده کند و دستش را بلافاصله شستشو دهد احتمال واگیر از این طریق خیلی اندک است تا اینکه یک فرد با اینکه می‌داند مبتلا است، اما واکنش کافی به علائمی مثل سرماخوردگی نشان نمی‌دهد و در کنار سایر اعضا و قسمت‌های مشترک خانواده حاضر می‌شود، بنابراین این مسئله را باید رعایت کرد.

,

متخصص بیماری‌های عفونی ابراز کرد: افراد دیگری هم که می‌خواهند وارد اتاق بیمار شوند حتما باید ماسک داشته باشند و تا جایی که می‌توانند وارد اتاق نشوند و اگر بیماری باشد که مراقبت می‌خواهد طبیعتا باید این وظیفه را یک فرد برعهده بگیرد که کمترین میزان آلودگی برقرار شود و آن هم ماسک داشته باشد و بلافاصله بعد از اینکه از اتاق خارج شد حتما دست و صورتش را شستشو دهد و از ماسک استفاده کند.

,

وی درباره میزان پیشگیری از ابتلا به بیماری با استفاده از ماسک، گفت: اگر فرد مبتلا ماسک بزند ۱۰ تا ۱۵ درصد احتمال ابتلا وجود دارد، اما فرد مبتلا ماسک نزد و فقط طرف مقابل ماسک داشته باشد حدود ۴۰ درصد احتمال ابتلا وجود دارد؛ لذا زمانی ماسک ارزش دارد که هم فرد مبتلا و هم فرد غیرمبتلا استفاده کند تا امکان تبادل ویروس وجود نداشته باشد.

,

این پزشک متخصص تصریح کرد: تغذیه می‌تواند موثر باشد اما نه به اندازه‌ای که مردم نسبت به آن حساس هستند؛ با این وجود رژیم غذایی سرشار از پروتئین و با کمترین کربوهیدرات و رژیمی که حاوی اندازه کافی آب میوه یا میوه‌جات باشد را توصیه می‌کنیم؛ یک تغذیه صحیح براساس اصول بهداشتی و حرم تغذیه‌ای اگر رعایت شود قطعا موثر است.

,

نجاری در پایان گفت: دریافت ویتامین "سی" براساس دستورالعمل‌های بهداشت و درمان و تقریبا روزی هزار میلی گرم، استفاده از مکمل‌های ویتامین "دی" باتوجه به اینکه اکثر مردم ما ممکن است کمبود ویتامین "دی" داشته باشند، کمک کننده است اما با این وجود باید توجه داشته باشیم کرونا یک ویروس و بسیار مهاجم است و تغذیه تاثیر چندانی در آن نخواهد داشت.

 

,
,
,

ماسک از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند/ افزایش محدودیت ها در پی عدم رعایت مسائل بهداشتی

, ماسک از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند/ افزایش محدودیت ها در پی عدم رعایت مسائل بهداشتی, ماسک از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند/ افزایش محدودیت ها در پی عدم رعایت مسائل بهداشتی, ماسک از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند/ افزایش محدودیت ها در پی عدم رعایت مسائل بهداشتی,

محمدرضا قدیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن اشاره به شرایط امروز استان در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر 140بیمار بدحال در بیمارستان ها بستری هستند.
وی ادامه داد: در شرایط امروز با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری گسترش پیدا می کند و بیماران بدحال بیشتر می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه حساسیت مردم نسبت به این بیماری کم شده است، گفت: این عادی انگاری مردم نسبت به بیماری مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است.
وی خاطرنشان کرد: امروز اگر 95درصد مردم ماسک بزنند اصلا نیازی به واکسن نیست و از سویی هم از ابتلا به آنفولانزا هم جلوگیری می کند.
قدیر با اشاره به اینکه زدن ماسک از ابتلا به بیماری جلوگیر می کند، عنوان داشت: متاسفانه هنوز شاهد برگزاری تجمعات در شهر هستیم و عادی انگاری بسیار مشکل ساز است و این رویه منجر به این شده است که ما شاهد از دست دادن عزیزان خود باشیم.
وی اضافه کرد: این عادی انگاری باعث می شود افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای آسیب ببینند و حتی افراد جوان هم بیمار شوند. متاسفانه هر یک نفری که از اعضای یک خانواده فوت می کنند انگار چراغ یک خانه خاموش می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه با رعایت مسائل بهداشتی به حقوق دیگران هم احترام بگذاریم، ابراز داشت: در رعایت پروتکل های بهداشتی کسی نمی تواند بگوید من دل می خواهد رعایت بکنم یا نکنم؛ در بیماری های واگیردار همه موظف هستند رعایت کنند و حتی عدم رعایت مسائل بهداشتی در برخی کشور ها جرم محسوب می شود.
وی تاکید کرد: اگر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داشته باشد نیازمند محدودیت های شدیدتری خواهیم بود. این یک زنگ خطر است و اگر رعایت نشود شاید لازم باشد که شهر هم قرنطینه شود.
قدیر با اشاره به اینکه چندین هفته است در پیک قرار داریم، گفت: اگر مدیریت استان و کادر درمان نبود و نمی توانستیم تخت ها را خوب مدیریت کنیم ما از پیک اول هم بار مراجعه به مراکز درمانی بالاتر می شد.
وی در خاتمه تاکید کرد: این اخطار را می دهم که اگر رعایت لازم صورت نگیرد ممکن است نیاز باشد کل شهر قرنطینه شده و محدودیت‌های بسیار بیشتری اعمال شود.

, محمدرضا قدیر در گفتگو با خبرنگار , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, ضمن اشاره به شرایط امروز استان در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر 140بیمار بدحال در بیمارستان ها بستری هستند.
وی ادامه داد: در شرایط امروز با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری گسترش پیدا می کند و بیماران بدحال بیشتر می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه حساسیت مردم نسبت به این بیماری کم شده است، گفت: این عادی انگاری مردم نسبت به بیماری مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است.
وی خاطرنشان کرد: امروز اگر 95درصد مردم ماسک بزنند اصلا نیازی به واکسن نیست و از سویی هم از ابتلا به آنفولانزا هم جلوگیری می کند.
قدیر با اشاره به اینکه زدن ماسک از ابتلا به بیماری جلوگیر می کند، عنوان داشت: متاسفانه هنوز شاهد برگزاری تجمعات در شهر هستیم و عادی انگاری بسیار مشکل ساز است و این رویه منجر به این شده است که ما شاهد از دست دادن عزیزان خود باشیم.
وی اضافه کرد: این عادی انگاری باعث می شود افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای آسیب ببینند و حتی افراد جوان هم بیمار شوند. متاسفانه هر یک نفری که از اعضای یک خانواده فوت می کنند انگار چراغ یک خانه خاموش می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه با رعایت مسائل بهداشتی به حقوق دیگران هم احترام بگذاریم، ابراز داشت: در رعایت پروتکل های بهداشتی کسی نمی تواند بگوید من دل می خواهد رعایت بکنم یا نکنم؛ در بیماری های واگیردار همه موظف هستند رعایت کنند و حتی عدم رعایت مسائل بهداشتی در برخی کشور ها جرم محسوب می شود.
وی تاکید کرد: اگر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داشته باشد نیازمند محدودیت های شدیدتری خواهیم بود. این یک زنگ خطر است و اگر رعایت نشود شاید لازم باشد که شهر هم قرنطینه شود.
قدیر با اشاره به اینکه چندین هفته است در پیک قرار داریم، گفت: اگر مدیریت استان و کادر درمان نبود و نمی توانستیم تخت ها را خوب مدیریت کنیم ما از پیک اول هم بار مراجعه به مراکز درمانی بالاتر می شد.
وی در خاتمه تاکید کرد: این اخطار را می دهم که اگر رعایت لازم صورت نگیرد ممکن است نیاز باشد کل شهر قرنطینه شده و محدودیت‌های بسیار بیشتری اعمال شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک سه راهکار اصلی کنترل کرونا است

, شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک سه راهکار اصلی کنترل کرونا است, شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک سه راهکار اصلی کنترل کرونا است, شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک سه راهکار اصلی کنترل کرونا است,

نرجس جعفری مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: مدت هاست کشور ایران و شهر قم مانند سایر نقاط جهان درگیر بیماری کرونا است و این بیماری مشکلاتی را به وجود آورده است بر همین اساس باید در کنار فعالیت‌های روزانه اموری را رعایت کنیم تا مبتلا به این ویروس نشویم این اقدامات باید پیشگیرانه باشد تا این بیماری مدیریت شود.

 وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی و شرایط کار در جامعه سخت شده و نمی توان اعلام کرد که فعالیت اقتصادی و همه صنوف تعطیل شود پس باید در کنار این فعالیت ها، اصولی را رعایت کرد تا افراد به بیماری کرونا مبتلا نشوند، مهم‌ترین اصل و بهترین راه برای کنترل و مدیریت این بیماری رعایت فاصله اجتماعی است.

جعفری خاطرنشان کرد: بهترین مدیریت "شفا" است که مخفف شستن دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک است و اجتناب از حضور در تجمعات است با این مدیریت، زنجیره انتقال ویروس قطع خواهد شد اگر کار ضروری از جمله فعالیت اقتصادی را ناگزیر هستیم انجام دهیم اگر با رعایت همه این اصول باشد مطمئناً بیماری کنترل و زنجیر انتقال قطع خواهد شد.

 وی ادامه داد: در هر شرایطی اگر در بیرون از منزل هستیم حتماً از ماسک استفاده کنیم ماسک هم خود شخص را ایمن می کند و هم طرف مقابل را ایمن می کند باید حتماً بهداشت فردی رعایت شود از جمله شستن دست‌ها با آب و صابون و یا مایع دستشویی، شستن دست ها قبل از خوردن غذا، قبل و بعد از دستشویی رفتن، قبل از آشپزی کردن و بعد از دست زدن به وسایل و تجهیزات حتماً باید رعایت شود‌.

 جعفری تأکید کرد: اگر افراد احساس می کنند که بیمار هستند یا مشکلی دارند و حتی علائم کمی از بیماری را داشتند از حضور در اجتماع خودداری کنند چون ممکن است با همین علایم خفیف بیماری به دیگران نیز منتقل شود مردم واقعاً اگر در شرایطی قرار دارند که ضرورتی ندارد از منزل خارج شوند داخل منزل امن ترین مکان برای آن‌ها خواهد بود
.وی عنوان داشت: شستن دست‌ها با آب و صابون بسیار مهم است  اگر افراد در شرایطی قرار دارند که به آب و صابون دسترسی ندارند و نمی‌توانند مرتب از آب و صابون استفاده کنند از مواد ضدعفونی کننده و ژل ها با پایه الکل استفاده کند این مواد ضدعفونی و ژل ها با پایه الکل مخصوص کودکان نیز ساخته شده که آسیبی به پوست آن‌ها نمی زنند و خانواده ها از این ژل ها می توانند برای ضدعفونی دست‌ها در زمانی که به آب و صابون دسترسی ندارند استفاده کنند.

, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

بیماران کرونایی در منزل باید در قرنطینه کامل باشند/ تنها عامل تعیین کننده در مهار کرونا، رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم است

, بیماران کرونایی در منزل باید در قرنطینه کامل باشند/ تنها عامل تعیین کننده در مهار کرونا، رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم است, بیماران کرونایی در منزل باید در قرنطینه کامل باشند/ تنها عامل تعیین کننده در مهار کرونا، رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم است, بیماران کرونایی در منزل باید در قرنطینه کامل باشند/ تنها عامل تعیین کننده در مهار کرونا، رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم است,

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که کنترل و جلوگیری از همه گیری بیماری کرونا یک امر ضروری است.
وی ادامه داد: امکانات و تجهیزات هیچ کشوری نمی تواند در برابر شیوع بالای هر نوع بیماری از جمله کرونا کافی باشد هر چند که برای این بیماری هنوز داروی خاصی که درمان قطعی داشته باشد وجود ندارد.
محمدی تصریح کرد: در چنین شرایطی تنها موضوع مهم و اساسی رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و شهروندان است که در واقع نقش ویژه ای می توانند در سلامت خود ، همشهریان و هم میهنان داشته باشند.
وی تاکید کرد: رنجیره ای این بیماری تا زمان ساخت واکسن و استفاده همگانی آن قطع نخواد شد مگر این که خود مردم رعایت کنند و با زدن ماسک  و رعایت اصول بهداشتی قدم های اولیه را در این زمینه بردارند.
کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: علاوه بر این نحوه مراقبت از بیماران کرونایی در خانه نیز موضوع دیگری است که باید مردم آگاهی و آموزش لازم در این زمینه را داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: بیمارانی که به هر علت در خانه این بیماری را سپری می کنند باید به صورت کامل در قرنطینه باشند و هیچ ارتباطی با سایر افراد خانواده نداشته باشند حتی سرویس بهداشتی و سایر نقاطی که شخص بیمار تردد می کند باید جدا بوده یا این که بلافاصله ضدعفونی شود.

, حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که کنترل و جلوگیری از همه گیری بیماری کرونا یک امر ضروری است.
وی ادامه داد: امکانات و تجهیزات هیچ کشوری نمی تواند در برابر شیوع بالای هر نوع بیماری از جمله کرونا کافی باشد هر چند که برای این بیماری هنوز داروی خاصی که درمان قطعی داشته باشد وجود ندارد.
محمدی تصریح کرد: در چنین شرایطی تنها موضوع مهم و اساسی رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و شهروندان است که در واقع نقش ویژه ای می توانند در سلامت خود ، همشهریان و هم میهنان داشته باشند.
وی تاکید کرد: رنجیره ای این بیماری تا زمان ساخت واکسن و استفاده همگانی آن قطع نخواد شد مگر این که خود مردم رعایت کنند و با زدن ماسک  و رعایت اصول بهداشتی قدم های اولیه را در این زمینه بردارند.
کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: علاوه بر این نحوه مراقبت از بیماران کرونایی در خانه نیز موضوع دیگری است که باید مردم آگاهی و آموزش لازم در این زمینه را داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: بیمارانی که به هر علت در خانه این بیماری را سپری می کنند باید به صورت کامل در قرنطینه باشند و هیچ ارتباطی با سایر افراد خانواده نداشته باشند حتی سرویس بهداشتی و سایر نقاطی که شخص بیمار تردد می کند باید جدا بوده یا این که بلافاصله ضدعفونی شود.
, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,
,
,
,
,
,

 

,

افزایش تعداد بیماران بستری با علائم حاد تنفسی همزمان با آغاز موج سوم کرونا/ پنهان کردن بیماری عامل شیوع خانوادگی ویروس کرونا

, افزایش تعداد بیماران بستری با علائم حاد تنفسی همزمان با آغاز موج سوم کرونا/ پنهان کردن بیماری عامل شیوع خانوادگی ویروس کرونا, افزایش تعداد بیماران بستری با علائم حاد تنفسی همزمان با آغاز موج سوم کرونا/ پنهان کردن بیماری عامل شیوع خانوادگی ویروس کرونا, افزایش تعداد بیماران بستری با علائم حاد تنفسی همزمان با آغاز موج سوم کرونا/ پنهان کردن بیماری عامل شیوع خانوادگی ویروس کرونا,

حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن تشکر از رسانه های محلی استان برای پوشش اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا، به خبرنگار راه آرمان گفت: موج سوم کرونا در استان کرمان هم نظیر سایر استان ها از 2 هفته قبل آغاز شده، در این بازه زمانی شاهد کاهش بیماران بستری بودیم که متاسفانه به یک باره تعداد بیماران بستری با علائم حاد تنفسی افزایش یافت.

, راه آرمان,

وی افزود: این روند همچنان سیر صعودی دارد، با توجه به این شرایط بیان مکرر هشدارها از سوی دانشگاه علوم پزشکی مجددا از سر گرفته شده و اطلاع رسانی در سطح گسترده ادامه خواهد داشت.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد: با توجه به پیش بینی وقوع موج سوم کرونا، تمهیداتی از نظر درمانی اندیشیده شده و آن ها را عملی کردیم، در این راستا ظرفیت تخت های بیمارستانی برای بیماران کرونایی افزوده شده در آماده باش کامل قرار داریم.

,

رشیدی نژاد ابراز کرد: البته امیدواریم آنچه که پیش بینی و مهیا شده، مورد استفاده قرار نگیرد، از این رو همچون گذشته به کرمانی های عزیز توصیه می کنیم فاصله اجتماعی با زدن ماسک را در کنار شستشوی مکرر دست ها ادامه دهند.

,

وی یادآور شد: در حال حاضر متاسفانه درگیری در خانواده ها وجود دارد و غالبا چند عضو از یک خانواده هم زمان با یک دیگر دچار مشکل شدند و در بیمارستان بستری شدند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حتی در جمع های خانوادگی از اهمیت بالایی برخوردار می شود، چرا که اگر فردی از اعضای خانواده دچار بیماری شد، با حفظ قرنطینه بودن از انتقال بیماری به سایر اعضا خانواده جلوگیری کند.

,

رشیدی نژاد عنوان کرد: بیمار شدن یک فرد در خانواده می تواند سبب درگیری افراد مسن آن خانواده شود، قطعا عوارض بیماری و مرگ در افرادی که سن بالا دارند بیشتر است چراکه سیستم ایمنی ضعیف تر سبب بروز بیماری با شدت بیشتر در این افراد می شود.

,

وی ادامه داد: متاسفانه میزان مرگ و میر در افراد دارای سن و سال بالا بیشتر است، البته افراد دارای بیماری های زمینه ای، افرادی که داروهای ضد سرطان استفاده می کنند، افراد دیابتی و افرادی که دچار ضعف در سیستم ایمنی هستند نیز در گروه پر خطر قرار دارند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: به این افراد توصیه می شود تا حد امکان در اجتماعات غیر ضروری حاضر نشوند، در صورت لزوم این افراد باید از حتما با پوشش ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اجتماعات ضروری حضور پیدا کنند.

,

رشیدی نژاد گفت: بیش از 50 درصد از بیماران کرونایی دارای علائم خفیف دارند و نیازی به حضور در بیمارستان ندارند، معمولا حدود 20 درصد از افرادی که مبتلا می شوند نیازمند دریافت مراقبت های پزشکی در بیمارستان ها دارند.

,

وی افزود: بسیار مهم است که زمانی افراد به کرونا مبتلا می شوند، بیماری خود را به ویژه از سایر افراد خانواده پنهان نکنند، در غیر این صورت سایر اعضای خانواده هم درگیر خواهند شد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: این موضوع در ادارات از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و لازم است که فرد بیماری خود را به رئیس مربوطه اطلاع دهد و در منزل بماند.

,

رشیدی نژاد اظهار کرد: هیچ منعی برای عدم حضور افراد کرونایی در محل کار وجود ندارد و روسای همه ادارات توجیه شده اند و بایستی با مرخصی بیماران موافقت کرده و از حضور آن ها در فضای اداری خودداری کنند.

,

وی یادآور شد: در یک خانواده برای جلوگیری از انتقال بیماری باید حفاظت های فردی توسط بیمار و سایر اعضا خانواده رعایت شود و سعی کنند بیماران را در مکانی ایمن برای مدت 10 تا 14 روز قرنطینه کنند.

,

 

,

راه های پیشگیری و درمان کرونا در خانه/بیمار باید در یک اتاق منفرد با تهویه مناسب قرار گیرد

, راه های پیشگیری و درمان کرونا در خانه/بیمار باید در یک اتاق منفرد با تهویه مناسب قرار گیرد, راه های پیشگیری و درمان کرونا در خانه/بیمار باید در یک اتاق منفرد با تهویه مناسب قرار گیرد, راه های پیشگیری و درمان کرونا در خانه/بیمار باید در یک اتاق منفرد با تهویه مناسب قرار گیرد,

دکتر احمد یوسفی فوق تخصص بیماری های عفونی در گفتگو با راه آرمان در رابطه با این سوال که اگر شخصی مبتلا به بیماری کرونا شد چه باید کرد؟، اظهار کرد: اگر بیماری خفیف باشد، ممکن است مراقبت در خانه در نظر گرفته شود و این شامل بیمارانی می شود که  علائم بیماری را دارند اما دیگر نیازی به بستری ندارند و مواردی که آگاهانه تصمیم گرفته شده تا از بستری شدن اجتناب شده مراقبت در منزل در نظر گرفته شود .

,

وی گفت: بیماران با علائم خفیف و بدون شرایط زمینه ای مزمن  مانند بیماری ریه یا قلب، نارسایی کلیوی یا شرایط ایمنی بدن که بیمار را در معرض خطر ابتلا به عوارض قرار می دهد ممکن است در خانه تحت مراقبت قرار گیرند. این تصمیم نیاز به بررسی بالینی دقیق دارد و باید با ارزیابی آگاهانه از ایمنی محیط منزل بیمار اتخاذ شود.

,

فوق تخصص بیماری های واگیردار عنوان کرد: در مواردی که مراقبت در منزل صورت می گیرد، یک مراقب بهداشت آموزش دیده باید ارزیابی کند که آیا محل زندگی برای ارائه مراقبت مناسب است یا خیر.

,

یوسفی عنوان کرد: برای مدت زمان مراقبت در منزل باید ارتباط با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا پرسنل بهداشت عمومی یا هر دو برقرار شود، یعنی تا زمانی که علائم بیمار به طور کامل برطرف نشود. برای تعریف مدت اقدامات احتیاطی در ایزوله خانگی، اطلاعات جامع تری در مورد چگونگی عفونت COVID-19 لازم است.

,

وی تصریح کرد: بیماران و اعضای خانواده باید در مورد بهداشت شخصی، اقدامات اساسی (برنامه پیشگیری و کنترل عفونت) IPC و نحوه مراقبت از اعضای خانواده مظنون به ابتلا به بیماری کووید-۱۹، تا حد امکان، اطمینان داشته باشند تا از شیوع عفونت به افراد در تماس های خانگی جلوگیری شود. به بیمار و خانواده باید پشتیبانی و آموزش مداوم ارائه شود و نظارت باید در طول مدت مراقبت در خانه ادامه یابد.

,

فوق تخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد:  بیمار را در یک اتاق منفرد با تهویه مناسب قرار دهید (یعنی با پنجره های باز و یک درب باز)، حرکت بیمار در خانه محدود و فضای به اشتراک گذاشته را به حداقل برسانید.

,

یوسفی گفت: اطمینان حاصل کنید که فضاهای مشترک (به عنوان مثال، آشپزخانه، حمام) به خوبی تهویه شده اند (به عنوان مثال، پنجره را باز نگه دارید)،  اعضای خانواده باید در اتاق دیگری بمانند یا در صورت عدم امکان، فاصله حداقل 1 متر از فرد بیمار را حفظ کنند.

,

وی افزود: تعداد مراقبان را محدود کنید. در حالت ایده آل، مراقبت را به شخصی اختصاص دهید که از سلامت خوبی برخوردار باشد و هیچ شرایط اساسی مزمن یا مصون سازی ایمنی را ندارد. تا زمانی که بیمار به طور کامل بهبود یافته و علائمی نداشته باشد، نباید به ملاقات کنندگان اجازه عیادت داده شود.

,

این پزشک حاذق ادامه داد: شستشوی مداوم دست را بعد از هر نوع تماس با بیماران یا محیط نزدیک آنها انجام دهید، هنگام شستن دست ها با آب و صابون، بهتر است از دستمال کاغذی یکبار مصرف برای خشک کردن دست استفاده شود.

,

یوسفی بیان  کرد: برای محدود کردن ترشحات تنفسی، باید یک ماسک پزشکی در اختیار بیمار قرار داده شود و تا حد ممکن ماسک زده شود و افرادی که نمی توانند ماسک پزشکی را تحمل کنند باید از بهداشت تنفسی سخت استفاده کنند یعنی دهان و بینی هنگام سرفه یا عطسه باید با یک دستمال کاغذی یکبار مصرف پوشانده شود.

,

وی بیان کرد: مراقبین باید در هنگام قرار گرفتن در اتاق بیمار، ماسک پزشکی محکم داشته باشند که دهان و بینی آنها را بپوشاند. در حین استفاده ماسک نباید لمس شود یا دستکاری شود. اگر ماسک از ترشحات خیس یا کثیف شود، باید بلافاصله با ماسک تمیز و خشک جدید جایگزین شود.

,

فوق تخصص بیماری های عفونی عنوان کرد: ماسک را با استفاده از تکنیک مناسب دفع کنید یعنی جلوی آن را لمس نکنید، بلکه در عوض بند آن را باز کنید. ماسک را بلافاصله پس از استفاده دور انداخته و بهداشت دست را انجام دهید.

,

یوسفی خاطرنشان کرد: از تماس مستقیم با مایعات بدن، به خصوص ترشحات دهان یا تنفس و مدفوع خودداری کنید. هنگام انجام مراقبت از دهان یا تنفس و هنگام دست زدن به مدفوع، ادرار و سایر زباله ها از دستکش یکبار مصرف و ماسک استفاده کنید.

,

وی توصیه کرد: برای بیمار از لباس و ظروف مخصوص غذا استفاده کنید. این موارد پس از استفاده باید با صابون و آب تمیز شوند و به جای دور ریختن مورد استفاده مجدد قرار گیرند.

,

فوق تخصص بیماری های عفونی اذعان کرد: سطوحی در اتاق مراقبت از بیمار که اغلب روزانه لمس می شوند نظیر میزهای کنار تختخواب، تخت خواب و سایر مبلمان اتاق خواب را تمیز و ضدعفونی کنید. ابتدا باید برای تمیز کردن از صابون معمولی خانگی یا مواد شوینده استفاده شود و بعد از شستشو، باید از مواد ضد عفونی کننده معمولی خانگی که حاوی 0.5 درصد هیپوکلریت سدیم است (یعنی معادل pm 5000 یا 1 قسمت سفید کننده 5 تا 9 قسمت آب) استفاده شود.

,

یوسفی گفت: حداقل یکبار در روز سطوح حمام و توالت را تمیز و ضد عفونی کنید،  لباس ها، ملحفه ها و حوله های حمام و دست بیمار را با استفاده از صابون های معمولی و آب و یا ماشین لباسشویی در دمای 60-90 درجه سانتیگراد با مواد شوینده خانگی معمولی تمیز کرده و کاملاً خشک کنید. ملحفه های آلوده را درون یک کیسه مخصوص لباس کثیف قرار دهید. لباس های کثیف نتکانید و از سرایت آلودگی به پوست و لباس خودداری کنید.

,

وی بیان کرد: از دستکش و لباس محافظ (به عنوان مثال پیش بندهای پلاستیکی) باید هنگام تمیز کردن سطوح یا دست زدن به لباس یا ملحفه آغشته به مایعات بدن استفاده شود. بسته به مورد، می توان از دستکش های با کاربرد عمومی یا یکبار مصرف استفاده کرد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: دستکش ها، ماسک ها و سایر زباله های تولید شده در هنگام مراقبت از بیمار باید قبل از اینکه به عنوان زباله های عفونی دفع شوند، آنها را داخل یک سطل زباله با درب در اتاق بیمار قرار دهید.

,

یوسفی ادامه داد: از قرار گرفتن در معرض سایر موارد در معرض آلودگی از محیط نزدیک بیمار خودداری کنید (مثلاً مسواک، سیگار، وسایل غذاخوری، ظروف، نوشیدنی، حوله، دستشویی یا ملحفه خود را از بیمار جدا کنید).

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این رابطه که آیا در این مدت می توان از آنتی بیوتیک در پیشرفت بهبودی استفاده کرد؟، اذعان کرد:خیر. آنتی­‌بیوتیک­‌ها کاربردی برای درمان ویروس­‌ها نداشته و تنها روی عفونت­‌های باکتریایی موثراند. با توجه به ویروس بودن عامل ویروس کرونا، برای پیشگیری یا درمان این بیماری، به هیچ عنوان نباید از آنتی­‌بیوتیک­‌ها استفاده کرد. مصرف آنتی­‌بیوتیک­‌ها تنها در صورت تجویز پزشک و با هدف درمان عفونت­‌های باکتریایی مجاز است.

,

 

,

افراد دارای علائم بالینی کرونا 14 روز باید در قرنطینه باشند

, افراد دارای علائم بالینی کرونا 14 روز باید در قرنطینه باشند, افراد دارای علائم بالینی کرونا 14 روز باید در قرنطینه باشند, افراد دارای علائم بالینی کرونا 14 روز باید در قرنطینه باشند,

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس پرویز یزدانپناه در خصوص وظایف افراد مبتلا به کرونا جهت رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: هر فرد که مشکوک به کرونا و علائم بالینی داشته باشد، حتی اگر تست PCR   او منفی بوده موظف است طبق پروتکل های کشوری از 10 الی 14 روز در قرنطینه باشد.

, صبح زاگرس,  , PCR ,

وی در خصوص افرادی که علائم بالینی داشته و همچنین  تست آنها منفی است، گفت: این فرد که علائم بالینی دارد و تست او منفی است می تواند به عنوان ناقل بقیه افراد خانواده و اجتماع را آلوده کنند.

,

یزدانپناه تاکید کرد: اگر کسانی که تست آنها مثبت باشد و علائم بالینی متوسطی داشته باشند باید در قرنطینه رفته و 14 روز حق حضور در اجتماع را ندارند و ضمن اینکه این افراد باید مراقب خانواده های خود باشند حق خروج از قرنطینه ندارند زیرا اگر از قرنطینه خارج شوند به سادگی افراد دیگر را آلوده می کنند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه جهش ژنتیکی در بیماری کرونا به وجود آمده است، گفت:  این جهش سبب شده که قدرت سرایت آن زیاد شود اما قدرت مرگ و میری آن زیاد نشده است.

,

وی افزود: افرادی که علائم بالینی داشته چه تست آنها مثبت باشد و چه تست آنها منفی باشد باید 10 الی 14 روز در قرنطینه باشند، اگر این افراد به اجتماع مراجعه کنند افراد زیادی را می توانند آلوده کنند که اگر به صورت عمد وارد اجتماع شود و فردی دچار مشکل یا مرگ میر شود از نظر قانونی، شرعی، و عرفی مسئول است.

,

یزدانپناه گفت: فردی که بیمار است باید از خانواده و اجتماع جهت مداوا به قرنطینه برود تا  سرایت پذیری بیماری او کاهش پیدا کند.

,

 

,

وضعیت نارنجی لنده در مقابل بیماری کرونا/مردم رعایت نمی کنند و روزهای سختی درپیش داریم

, وضعیت نارنجی لنده در مقابل بیماری کرونا/مردم رعایت نمی کنند و روزهای سختی درپیش داریم, وضعیت نارنجی لنده در مقابل بیماری کرونا/مردم رعایت نمی کنند و روزهای سختی درپیش داریم, وضعیت نارنجی لنده در مقابل بیماری کرونا/مردم رعایت نمی کنند و روزهای سختی درپیش داریم,

نورمحمد نعمتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، ضمن تشریح آخرین وضیت بیماری کرونا در شهرستان لنده گفت: بیماری کرونا یک ویروس در حال انتشار است که سرعت انتشار آن به دلیل کم‌رنگ شدن رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم است که هم اکنون وضعیت شهرستان لنده در مواجه با این ویروس منحوس در وضعیت نارنجی قرار دارد.

, صبح زاگرس,

وی افزود: همانگونه که قبلا نیز وزیر محترم بهداشت بیان داشتند که با عنایات مقام معظم رهبری مبلغ یک میلیارد یورو در اختیار وزرات بهداشت قرار می گیرد و این گلایه مندی چندین بار از سوی دکتر نمکی تکرار شد که هزینه هنوز به وزرات بهداشت تخصیص نیافت، در صورتی که این مبلغ از سوی دولت تخصیص یابد بخش اعظمی از مطالبات وهزینه های بخش درمان به شکل قابل قبولی حل می شد و ما کمتر دچار کمبودات در حوزه تامین و توزیع بودیم که علاوه بر آن بدون شک بخش درمان نیز با توان و تلاش بیشتر همراه با کیفیت و دلگرمی بهتری در میدان عمل حاضر می شدند هرچند  عزیزان در حوزه درمان دست از تلاش برنداشتند و در حال کار هستند.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان  لنده تصریح کرد: قطعا در صورت تامین این منبع مالی مراکز درمانی سراسر کشور با مشکلات کمتری از جمله درمان، نگهداری و پایش سلامت، مطالبات، هزینه های نمونه گیری، ماموریت ها مواجه بودند و سایر مباحث هزینه ای در ارتقای سطح کمی و کیفی کار درمان مثمرثمر و اثر بخش تر بود.

,

نعمتی اظهارکرد: اقدامات خوبی از سوی کارشناسان مربوطه در بحث‌های آموزشی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه صورت گرفته است که ما در سه مرحله تمام جمعیت تحت پوشش را از طریق تماس تلفنی غربالگری کردیم  که در این غربالگری ضمن شناسایی افراد مشکوک و هدایت انها جهت نمونه گیری ودرمان وآموزش افراد در مواجهه و مقابله با بیماری آنفلوانزای کرونا ویروس وبحت قرنطینه افراد و رعایت پروتکل ها واستفاده از وسایل حفاظت فردی و رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی توصیه و سفارش و آموز های لازم را ارائه نمودیم.

,

وی تاکیدکرد: متاسفانه در این ایام که موج دوم کرونا همراه باسایر آنفلوانزاهای فصلی همراه است مردم بی توجه و بی خیال شده اند و اخیرا هم درشهرستان باوجود مسدود کردن قبرستان و تعهد از صاحبان عزا توسط کارشناسان شبکه بهداشت مراسمات باجمعیت بالای سه هزار نفر بعضا مشاهده می شود بحث بازگشای مدارس ومراسمات مذهبی بی تاثیر نبوده و درهفته گذشته و هم اکنون امار ما رشد  افزایشی بالای داشته و اگر مردم به فکر تغیر رفتار نباشند واحساس خطرنکنند و مسئولین وقوه قهریه نظامی وقضایی باجدیت بیشتری درکنارما ومواجهه بامردم قرارنگیرند، قطعا روزهای سختی را در پیش رو خواهیم داشت.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: کارشناسان ما روزانه از مدارس و اماکن عمومی و ورزشی ومکانهای کسب و کار بازدید وکسانی که رعایت نمی کنند را پلمپ می کنند.

,

وی تاکیدرکد: انتظار داریم ستاد کرونای کشور تصمیم جدی تری برای مقابله با افرادی که  پروتکل ها را رعایت نمی کنند و سلامتی مردم رابه مخاطره می اندازند اتخاذ کند به به تبع آن نیز ستاد کرونای شهرستان درکنار شبکه بهداشت اجرای دستورالعمل ها مقابله با بیماری رادنبال نماید.

,

وی تاکیدکرد: از اصحاب رسانه تقدیر و تشکر دارم که درهمه حال یار ویاور ما بودید و بنده به عنوان یک رزمنده که در زمان جنگ تحمیلی درسن 16 سالگی درمیدان جنگ علیه دشمن حضور پیدا کردم و در این میدان جنگ مبارزه با بیماری منحوس کرونا ویروس خود و پرسنل تحت پوشش در دفاع از مردمم تا پای جان مبارزه می کنیم و از همشهریان انتظار دارم که با رعایت پروتکل های بهداشتی وحفاظت فردی و فیزیکی ما را یاری کنید چون دراین مدت نزدیک به هشت ماه نیروهای ما خسته و ناتوان شده اند ما نیاز به همت شما قلم زنی شما و تحلیل درست و پشتبانی مردم هستیم تا در این میدان مبارزه پرانرژی و پرتوان بتوانیم پیروز میدان باشیم.

,

نعمتی در پایان خطاب به مردم شهرستان لنده گفت: مردم شهرستان ما و سایر شهرستان های استان باید این موضوع را خوب بدانند که ما همه در یک کشتی نشسته ایم و اگر غفلت کنیم ممکن است همه غرق شویم پس بهتر است به فکر سلامتی همدیگر باشیم.

,

 

,

دولت متولی اصلی ایجاد محدودیت در سفرهای غیرضرور است/ در شرایط کرونایی سفر رفتن با قتل نفس خیلی تفاوت ندارد

, دولت متولی اصلی ایجاد محدودیت در سفرهای غیرضرور است/ در شرایط کرونایی سفر رفتن با قتل نفس خیلی تفاوت ندارد, دولت متولی اصلی ایجاد محدودیت در سفرهای غیرضرور است/ در شرایط کرونایی سفر رفتن با قتل نفس خیلی تفاوت ندارد, دولت متولی اصلی ایجاد محدودیت در سفرهای غیرضرور است/ در شرایط کرونایی سفر رفتن با قتل نفس خیلی تفاوت ندارد,

«غلامرضا مرحبا» نماینده مردم آستارا در پاسخ به سؤال ۸دی مبنی بر لزوم نظارت های دقیق بر رعایت پروتکل ها و ایجاد محدودیت در مسافرت های غیرضروری برای کنترل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در این رابطه دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا متولی هستند.

وی با بیان اینکه مردم گیلان مهمان نوازند اما مردم ما در شرایطی به سر می برند که باید سلامت خود و خانواده ی خود را حفظ کنند، افزود: با بلایی روبرو هستیم ‌که با کسی تعارف ندارد و احتمال مرگ و میر دارد حتی آنهایی که به این ویروس مبتلا شده و بهبود یافته اند، شرایط سخت، دردناک و وحشتناکی را تجربه می کنند.

وی با اشاره به تعطیلی تهران، گفت: اگر تهران تعطیل شده برای این است که مردم در منازل بمانند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند نه اینکه به مسافرت بروند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عده ای فرزندان شان را به مدرسه نمی فرستند تا خطری آنها را تهدید نکند بعد نباید سوار بر ماشین شوند و در شهرهای مختلف به دور زدن بپردازند بلکه باید همه در خانه بمانند تا زنجیره این ویروس را ازیین برود.

مرحبا عنوان کرد: اکنون دیگر سفر رفتن با قتل نفس خیلی تفاوت ندارد و خطر مرگ و میر به همراه دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس، افزود: مردم پروتکل ها و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و در حد امکان در منزل بمانند تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود تا با این کار همه در سلامت بمانند لذا توصیه من این است که در چنین شرایط خطرناکی منطق و عقل حکم می کند در خانه بمانیم، حداقل گشت و گذارها که غیرضروری است  را در جامعه کم کنیم.

مرحبا با اشاره به فصل آمدن پاییز، گفت: شرایط خیلی خطرناک است و با توجه به اضافه شدن ویروس کرونا و آنفولانزا، مردم باید در منزل بمانند، در واقع اکنون زمان در خانه ماندن است، زمان گردش رفتن نیست.

,

«غلامرضا مرحبا» نماینده مردم آستارا در پاسخ به سؤال ۸دی مبنی بر لزوم نظارت های دقیق بر رعایت پروتکل ها و ایجاد محدودیت در مسافرت های غیرضروری برای کنترل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در این رابطه دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا متولی هستند.

, ۸دی,

وی با بیان اینکه مردم گیلان مهمان نوازند اما مردم ما در شرایطی به سر می برند که باید سلامت خود و خانواده ی خود را حفظ کنند، افزود: با بلایی روبرو هستیم ‌که با کسی تعارف ندارد و احتمال مرگ و میر دارد حتی آنهایی که به این ویروس مبتلا شده و بهبود یافته اند، شرایط سخت، دردناک و وحشتناکی را تجربه می کنند.

,

وی با اشاره به تعطیلی تهران، گفت: اگر تهران تعطیل شده برای این است که مردم در منازل بمانند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند نه اینکه به مسافرت بروند.

,

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عده ای فرزندان شان را به مدرسه نمی فرستند تا خطری آنها را تهدید نکند بعد نباید سوار بر ماشین شوند و در شهرهای مختلف به دور زدن بپردازند بلکه باید همه در خانه بمانند تا زنجیره این ویروس را ازیین برود.

,

مرحبا عنوان کرد: اکنون دیگر سفر رفتن با قتل نفس خیلی تفاوت ندارد و خطر مرگ و میر به همراه دارد.

,

نماینده مردم آستارا در مجلس، افزود: مردم پروتکل ها و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و در حد امکان در منزل بمانند تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود تا با این کار همه در سلامت بمانند لذا توصیه من این است که در چنین شرایط خطرناکی منطق و عقل حکم می کند در خانه بمانیم، حداقل گشت و گذارها که غیرضروری است  را در جامعه کم کنیم.

,

مرحبا با اشاره به فصل آمدن پاییز، گفت: شرایط خیلی خطرناک است و با توجه به اضافه شدن ویروس کرونا و آنفولانزا، مردم باید در منزل بمانند، در واقع اکنون زمان در خانه ماندن است، زمان گردش رفتن نیست.

,

 

,

«استرس» تشدید کننده بیماری کرونا/مردم از حضور در هرگونه تجمع و مهمانی خودداری کنند

, «استرس» تشدید کننده بیماری کرونا/مردم از حضور در هرگونه تجمع و مهمانی خودداری کنند, «استرس» تشدید کننده بیماری کرونا/مردم از حضور در هرگونه تجمع و مهمانی خودداری کنند, «استرس» تشدید کننده بیماری کرونا/مردم از حضور در هرگونه تجمع و مهمانی خودداری کنند,

مهدی غیبی در گفت و گو با سفیرافلاک اظهار داشت: مردم  از برگزاری و حضور در هرگونه تجمعات و مهمانی ها پرهیز کنند چرا که بیماری با قدرت سرایت بالا شیوع می یابد.

,

وی افزود: با توجه به روند افزایشی شیوع بیماری کووید 19 در مهرماه و پیش بینی ادامه همه گیری در ماه آینده تمامی افراد باید از لحظه خروج از منزل ماسک استفاده کرده و همه خود را مسئول سلامت یکدیگر بدانند.

, وی افزود: با توجه به روند افزایشی شیوع بیماری کووید 19 در مهرماه و پیش بینی ادامه همه گیری در ماه آینده تمامی افراد باید از لحظه خروج از منزل ماسک استفاده کرده و همه خود را مسئول سلامت یکدیگر بدانند.,

کارشناس بهداشت و درمان با اشاره به ضروت شست و سوی مداوم دست ها هر یک ساعت یکبار به مدت 30 ثانیه عنوان کرد: توصیه اکید کادر درمان و بهداشت بر عدم حضور مردم در تجمعات و خصوصا مهمانی ها با هر عنوانی است و در این راستا پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت شود.

, کارشناس بهداشت و درمان با اشاره به ضروت شست و سوی مداوم دست ها هر یک ساعت یکبار به مدت 30 ثانیه عنوان کرد: توصیه اکید کادر درمان و بهداشت بر عدم حضور مردم در تجمعات و خصوصا مهمانی ها با هر عنوانی است و در این راستا پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت شود.,

وی با بیان این که فضای آزاد عاری از هرگونه تجمع استفاده از ماسک را کاهش می دهد بیان کرد: هر دو نفر هنگام روبه رو شدن با هم حتما از ماسک استفاده کنند و درصورت عدم دسترسی به آب و مایع شست و شو در محیط بیرون از مواد ضدعفونی کننده مناسب دست استفاده شود.

, وی با بیان این که فضای آزاد عاری از هرگونه تجمع استفاده از ماسک را کاهش می دهد بیان کرد: هر دو نفر هنگام روبه رو شدن با هم حتما از ماسک استفاده کنند و درصورت عدم دسترسی به آب و مایع شست و شو در محیط بیرون از مواد ضدعفونی کننده مناسب دست استفاده شود.,

غیبی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در منزل و بیرون از خانه خاطرنشان کرد: اگر فردی در محیط خانه علائم اولیه شامل سردرد، بدن درد، سرفه های خشک، بی حالی، تب و از دست رفتن حس بویایی و شنوایی را داشت جهت ویزیت توسط پزشک به مراکز 16 و24 ساعته غربالگری بهداشت و درمان مراجعه کنند.

, غیبی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در منزل و بیرون از خانه خاطرنشان کرد: اگر فردی در محیط خانه علائم اولیه شامل سردرد، بدن درد، سرفه های خشک، بی حالی، تب و از دست رفتن حس بویایی و شنوایی را داشت جهت ویزیت توسط پزشک به مراکز 16 و24 ساعته غربالگری بهداشت و درمان مراجعه کنند.,

وی تصریح کرد: تا دریافت نتیجه آزمایشات فرد مشکوک به کرونا باید در منزل تحت قرنطینه قرار گرفته و از منزل خارج نشوند و در صورت مثبت بودن  کرونا،  14 روز قرنطینگی صددرصدی در خانه را همراه با اصول خود مراقبتی انجام دهند.

, وی تصریح کرد: تا دریافت نتیجه آزمایشات فرد مشکوک به کرونا باید در منزل تحت قرنطینه قرار گرفته و از منزل خارج نشوند و در صورت مثبت بودن  کرونا،  14 روز قرنطینگی صددرصدی در خانه را همراه با اصول خود مراقبتی انجام دهند.,

کارشناس بهداشت و درمان گفت: هموطنان ترجیحا و تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند و برای اموراتی همچون خرید، تنها یک نفر از اعضای خانواده مسئول خریده شده و خریدهایی انجام شود که قابلیت ضدعفونی را داشته باشند.

, کارشناس بهداشت و درمان گفت: هموطنان ترجیحا و تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند و برای اموراتی همچون خرید، تنها یک نفر از اعضای خانواده مسئول خریده شده و خریدهایی انجام شود که قابلیت ضدعفونی را داشته باشند.,

وی عنوان کرد: استرس ناشی از این بیماری بار روانی بسیاری به افراد جامعه وارد می کند اما افراد مبتلا با حفظ خونسردی و رعایت پروتکل ها می توانند دوره ی بیماری را پشت سر بگذارند چراکه استرس می تواند موجب تشدید علائم بیماری در فرد شده وگاهی منجر به بستری در بیمارستان می شود براین اساس اگر افراد دچار حالت های روحی  و پریشانی ناشی از کرونا شدند حتما به روانشناسان در مرکز بهداشت مراجعه نمایند.

, وی عنوان کرد: , استرس ناشی از این بیماری بار روانی بسیاری به افراد جامعه وارد می کند اما افراد مبتلا با حفظ خونسردی و رعایت پروتکل ها می توانند دوره ی بیماری را پشت سر بگذارند چراکه استرس می تواند موجب تشدید علائم بیماری در فرد شده وگاهی منجر به بستری در بیمارستان می شود براین اساس اگر افراد دچار حالت های روحی  و پریشانی ناشی از کرونا شدند حتما به روانشناسان در مرکز بهداشت مراجعه نمایند.,

 

,

کلیدواژه انتقال ویروس کرونا مراکز پرازدحام است/80 درصد مبتلایان کرونا به پزشک نیاز ندارند

, کلیدواژه انتقال ویروس کرونا مراکز پرازدحام است/80 درصد مبتلایان کرونا به پزشک نیاز ندارند, کلیدواژه انتقال ویروس کرونا مراکز پرازدحام است/80 درصد مبتلایان کرونا به پزشک نیاز ندارند, کلیدواژه انتقال ویروس کرونا مراکز پرازدحام است/80 درصد مبتلایان کرونا به پزشک نیاز ندارند,

مهدی فکوری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه غالب مردم ایران به‌واسطه اطلاع‌رسانی‌های مکرر وزارت بهداشت و درمان در مورد ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری آن از صداوسیما و فضای مجازی مطلع هستند اظهار کرد: این پدیده یک بیماری ویروسی است که در حال حاضر نه درمانی برای آن مشخص‌شده و نه واکسنی دارد.
 
وی تصریح کرد: در مواجه با این بیماری که درمان مشخصی ندارد باید پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی را موردتوجه قرار دهیم تا درگیر این بیماری نشویم.
 
مدیر مرکز بهداشت و درمان جویبار شناخت راه‌های انتقال این ویروس را یکی از نکات مهم پیشگیری دانست و افزود: عمده راه انتقال این ویروس که ثابت و مشخص‌شده قطرات تنفسی است که با انتقال از طریق هوا متفاوت است.
 
فکوری مهم‌ترین راه جلوگیری از انتقال قطرات تنفسی را استفاده از ماسک عنوان و بیان کرد: حتی اگر ماسک غیراستاندارد هم باشد جلوی درصد زیادی از انتقال قطرات را می‌گیرد ولی بهترین حالت، استفاده از ماسک سه لایه‌ای است.
 
وی افزود: زمانی که ماسک‌ها مرطوب شده است و یا اینکه اگر در مکان‌های پرازدحام قرار داریم باید پس از دو ساعت ماسک‌ها تعویض شود و نکته دیگر اینکه ماسک‌های N95 صرفاً برای استفاده کادر درمانی و پزشکان است.
 
مدیر مرکز بهداشت و درمان جویبار بر شستشوی دست، صورت، حلق و بینی تأکید کرد و گفت: اگر درصد کمی از ویروس انتقال پیداکرده باشد چندساعتی فرصت داریم تا از تکثیر ویروس و بیماری‌زایی جلوگیری کنیم که می‌توانیم از طریق شستشوی دست، صورت، حلق و بینی از جایگزینی این ویروس در بدن جلوگیری کنیم.
 
فکوری خاطرنشان کرد: در صورت نداشتن مواد ضدعفونی‌کننده، آب و صابون بهترین راه برای پاک کردت دست‌ها و صورت است و از ماندگاری ویروس در بدن جلوگیری می‌کند.
 
وی رعایت نکات بهداشتی را از سوی افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند حائز اهمیت دانست و افزود: افراد سالمند و کسانی که بیماری‌های تنفسی دارند باید موارد بهداشتی و حفاظتی را بیشتر رعایت کنند و خانواده این افراد نیز باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را موردتوجه قرار دهند.
 
مدیر مرکز بهداشت و درمان جویبار بابیان اینکه کلیدواژه انتقال این بیماری در مراکز ازدحام است گفت: ازدحام در مراکز سربسته و با ارتفاع کم به‌مراتب احتمال انتقال را افزایش می‌دهد و اگر اجتماعی قرار است برگزار شود باید در فضای باز تشکیل گردد به طور مثال در ایام محرم هیئت‌های مذهبی با برگزاری مراسم در فضای باز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش مبتلایان نبودیم.
 
فکوری با تأکید بر اینکه 80 درصد افرادی که به این ویروس آلوده می‌شوند نیاز به مراجعه به پزشک را ندارند گفت: 80 درصد افرادی که به این ویروس آلوده می‌شود نیاز به پزشک ندارند و خودشان بهبود می‌یابند زیرا علائم آن‌ها بسیار خفیف است که خود افراد هم متوجه نمی‌شوند، 15 درصد افراد نیاز به مراجعه به پزشک دارند و به‌صورت سرپایی درمان می‌شوند و فقط 5 درصد افراد به دلیل شدت علائم بستری می‌شوند.  
 
وی بیان کرد: 5 درصد افرادی که وضعیت بدحالی دارند و بستری می‌شوند غالباً به دلیل ضعف سیستم دفاعی بدن و یا به دلیل وجود بیمارهای زمینه‌ای است.
 
مدیر مرکز بهداشت و درمان جویبار با اشاره به اینکه تا 14 روز امکان انتقال بیماری از افراد ناقل وجود دارد عنوان کرد: افرادی که آزمایش کرونا آن‌ها مثبت بود بایستی با نظر پزشک اقدامات قرنطینه ای را پیگیری کنند و پس از بهبودی، باید دو هفته دیگر نیز در قرنطینه بمانند تا این ویروس به دیگران منتقل نشود.
 
فکوری اظهار کرد: در مدت قرنطینه فرد باید در اتاقی اختصاصی باشد و ظروف غذا آنان باید ضدعفونی و یا جوشانده شود و افرادی که با فرد آلوده نیز ارتباط داشتند باید این قرنطینه را رعایت کنند تا به دیگران منتقل نکنند.
 
وی بابیان اینکه ویروس کرونا به اشکال مختلف در افراد بروز پیدا می‌کند گفت: در موج اول، کرونا عمدتاً افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای را درگیر می‌کرد ولی در موج‌ها بعدی افراد جوان و در برخی از موارد محدود در کودکان نیز علائم این بیماری مشاهده‌شده است.
 
مدیر مرکز بهداشت و درمان جویبار یکی از نگرانی کادر بهداشتی و درمانی را هم‌زمانی ویروس آنفولانزا و کرونا عنوان و بیان کرد: به دلیل هم‌زمانی این دو ویروس ممکن است شدت بیماری بیشتر  شود و میزان تلفات نیز افزایش پیدا کند که ازاین‌رو توصیه‌های ایمنی در این فصل بیشتر شده است.
 
فکوری با اشاره به واکسن آنفولانزا اظهار کرد: این واکسن به دلیل پوشش دادن آنفولانزا نگرانی‌های ما را کاهش می‌دهد و به دلیل محدودیت‌هایی که در تزریق این واکسن وجود دارد اولویت اول ما گروه‌های پرخطر هستند که تاکنون دو مرحله واکسن در جویبار توزیع‌شده است و فردا نیز مرحله سوم واکسن وارد شهرستان می‌شود.
 
وی به مصرف خودسرانه برخی داروها و مواد نوشیدنی انتقاد کرد و گفت: برخی با تصورات اشتباه خود دست به مصرف مشروبات الکی برای مصون ماندن از این ویروس می‌زنند که متأسفانه جان بسیاری از هم‌وطنان ما را نیز گرفته است در حالی این ویروس از طریق دستگاه تنفس وارد خون انسان می‌شود ولی مشروبات وارد دستگاه گوارش می‌شود و تأثیری بر کنترل ویروس ندارد و فقط خسارت جانی را برای این افراد در پی دارد.
 
مدیر مرکز بهداشت و درمان جویبار به انجام فعالیت‌های ورزشی تأکید و اظهار کرد: انجام فعالیت‌های ورزشی کم برخورد در فضای باز و استاندارد باعث تقویت سیستم دفاعی بدن، تقویت دستگاه تنفسی و منجر به جلوگیری از چاقی می‌شود که در نهایت به کنترل بیماری کرونا کمک می کند.

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهم‌ترین رکن کنترل بیماری کرونا/اعضای خانواده مراقب هم باشند

, رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهم‌ترین رکن کنترل بیماری کرونا/اعضای خانواده مراقب هم باشند, رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهم‌ترین رکن کنترل بیماری کرونا/اعضای خانواده مراقب هم باشند, رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهم‌ترین رکن کنترل بیماری کرونا/اعضای خانواده مراقب هم باشند,
به گزارش بلاغ، موضوع شیوع کرونا به امروز و دیروز اختصاص ندارد و هفته‌هاست که درباره آن صحبت می‌شود اما با مشاهده مواردی از ابتلا به این بیماری در کشور، توجه‌ها به آن بیشتر شده است و با توجه به سرعت شیوع این ویروس، پیشگیری و مقابله با آن بسیار ضروری است.
 
, بلاغ,
,
هم‌اکنون تعدادی از شهرهای کشور به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در شرایط بحرانی قرار گرفته است و قطعاً در چنین اوضاعی فقط با آموزش صحیح به منظور رعایت اصول بهداشتی می‌توان از بالا رفتن آمار مبتلایان به این بیماری جلوگیری کرد.
 
,
,
اگرچه ویروس کرونا در بخش‌های زیادی از جهان شیوع پیدا کرده و بسیاری از مردم را دچار ترس و نگرانی ساخته است ولی پزشکان و متخصصان بارها اعلام کرده‌اند ویروس خطرناک کرونا به‌سادگی و با رعایت نکاتی ابتدایی قابل کنترل است.
 
,
,
حسین اسلامی کارشناس بهداشت محیط در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری مردم در استفاده از اقلام پیشگیری‌کننده، مهم‌ترین رکن کنترل بیماری کرونا در شرایط کنونی به شمار می‌رود.
 
,
,
وی افزود: مهمترین مساله این است که مردم باید نکات بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند زیرا هر چه مردم این نکات را جدی بگیرند، موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر کاهش می‌یابد.
 
,
,
این کارشناس بهداشت محیط تاکید کرد: مردم احساس می‌کنند که خطر بیماری کرونا کم شده در حالی که از نظر ما خطر افزایش یافته است.
 
,
,
اسلامی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس، رعایت نکات بهداشت فردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به برخی موارد اشاره کرد و افزود: گوشی همراه، عینک و ساعت مچی خود را در خارج خانه از جلوی چشم خود بر ندارید و از مچ خودتان خارج نکنید مگر در شرایط اضطراری.
 
,
,
وی با بیان اینکه چنانچه حلقه و یا انگشتر در دست دارید در هر بار شستن دست با دقت انگشتر را نیز با آب و صابون شستشو دهید، گفت: دسته کلید را صرفاً زمان رسیدن به درب ورودی منزل و یا محل کار از جیب و یا کیف خود خارج سازید.
 
,
,
این کارشناس بهداشت محیط  خاطرنشان کرد: در هر بار مراجعت به منزل در ابتدای ورود بلافاصله بعد از شستن دست‌ها تمامی وسایل شخصی مانند گوشی موبایل، عینک، حلقه و انگشتر، ساعت، کیف و دسته کلید را با یک تکه پنبه آغشته شده به یک ماده ضدعفونی کننده مانند الکل رقیق شده تا ۷۰ درصد و یا محلول سفید کننده رقیق شده تمیز کنید.
 
,
,
اسلامی افزود: چنانچه در محل کار و یا منزل از وسایلی مانند لپ تاپ، کامپیوتر و یا تبلت استفاده می‌کنید هر روز آنها را یکبار قبل از استفاده و یکبار بعد از استفاده با یک تکه پنبه آغشته شده به یک ماده ضدعفونی کننده مانند الکل رقیق شده تا ۷۰ درصد و یا محلول سفید کننده رقیق شده تمیز کنید.
 
,
,
وی اظهار کرد:چنانچه کیف پول و یا کیف دستی، کیف جای لپ تاپ و یا مدارک همراه خود از منزل خارج می‌کنید، حتی الامکان هیچ جا بر روی زمین و یا سطوحی که به نظرتان در معرض لمس عمومی است قرار ندهید؛ در دست بگیرید و یا در صورت نشستن بر روی پای خود بگذارید.
 
,
,
این کارشناس بهداشت محیط  تاکید کرد: اگر همکاری مردم نباشد، نیروهای بهداشتی و درمانی توان مقابله مناسب با این بیماری را نخواهند داشت؛ کار سنگین شبانه روزی، مدافعان سلامت را خسته کرده است پس نباید اجازه دهیم که این عزیزان فرسوده شوند .
 
,
,
وی در پایان گفت: آینده قابل پیش بینی نیست و ممکن است روزهای سخت تری را در پیش رو داشته باشیم که جلوگیری از این امر، نیازمند همراهی مردم است.
,
 
,


نداشتن حساسیت لازم نخستین قدم برای مبتلا شدن به ویروس منحوس کرونا

,
, نداشتن حساسیت لازم نخستین قدم برای مبتلا شدن به ویروس منحوس کرونا, نداشتن حساسیت لازم نخستین قدم برای مبتلا شدن به ویروس منحوس کرونا,
حجت‌الاسلام رحمت زمانی استادحوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه نباید «خطرات کرونا» را دست کم گرفت، اظهار کرد: نداشتن حساسیت لازم و وضعیت را عادی جلوه دادن، نخستین قدم برای مبتلا شدن به این ویروس منحوس است.
,
 
,
وی افزود: این روزها مردم فهیم و مؤمن بیشتر از گذشته نیاز به راهنمایی و ارائه راهکار سلامت از طرف کارشناسان بهداشت محیط برای مبارزه با کرونا نیاز دارند.
,
 
,
این استادحوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت مبارزه با شیوع بیش از حد و ابتلای شهروندان، در گرو نظارت بیشتر ماموران بهداشت بر مشاغل مختلف است.
,
 
,
زمانی گفت: با توجه به اهمیت جان انسانها، چه خوب است ساز و کار سبک زندگی اجتماعی، اداری، مجامع علمی، آموزشی، خصوصا در مدارس آموزش و پرورش برای مقابله با کرونا از طرف کارشناسان بازتعریف شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه شکست کرونا در گرو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، افزود: ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و در صورت امکان در خانه ‌ماندن تنها راه مقابله با این ویروس منحوس است.
,
 
,
این استادحوزه و دانشگاه تصریح کرد: تدابیر پیشگیرانه برای مبارزه با ویروس منحوس، در ادارات و مراکز آموزشی لازم است و باید اقدامات لازم برای کارهایی که می‌شود از بستر فضای مجازی انجام داد، صورت پذیرد.
,
 
,
زمانی به تدابیر حکیمانه و حمایت‌های معنوی و مادی رهبر معظم انقلاب در مبارزه با سونامی کرونا اشاره و اظهار کرد: تقدیر و تشکر همراه رهبر معشم انقلاب با دلگرمی به پرستاران و پزشکان، موجب آرامش روحی و روانی کادر بهداشت و درمان و بیماران شد.
,
 
,
وی در پایان گفت: در صورت عدم تبعیت از دستورالعمل‌های بهداشتی، نه تنها بیماری کرونا مدیریت نمی‌شود، بلکه از ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط با کرونا هم غفلت کرده‌ایم و نسبت به زحمات شبانه‌روزی مدافعان سلامت مدیون هستیم.
,
 
,

قشر سالمند آ‌سیب‌پذیرترین گروه جامعه در برابر کرونا

, قشر سالمند آ‌سیب‌پذیرترین گروه جامعه در برابر کرونا, قشر سالمند آ‌سیب‌پذیرترین گروه جامعه در برابر کرونا,
عاطفه مرادیان عضو مدرسان انجمن ازدواج و خانواده کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه قشر سالمند از آ‌سیب‌پذیرترین گروه جامعه در برابر بیماری‌ کووید ۱۹ است، اظهار کرد: سالمندان در این دوره نیازمند تعاملات اجتماعی است تا از بسیاری خطرات ناشی از گوشه‌گیری همچون افسردگی مصون بمانند این روزهای کرونایی مجبور به ماندن در خانه و دوری از حضور در تجمعات روزگار می‌گذرانند.
,
 
,
عاطفه مرادیان افزود: فرزندان و افراد فامیل نیز از ترس اینکه ناقل کرونا به آنها نباشند به دیدار آنها نمی‌روند و این موضوع باعث افزایش افسردگی در میان آنها شده است و از طرف دیگر اخبار و اطلاعاتی که از طریق رسانه‌ها دریافت می‌کنند آنها را دچار استرس می‌کند که این موضوع نیازمند تدابیر خاص و جدی نظام حمایتی و مراقبتی اجتماعی در کشورمی باشد.
,
 
,
وی در پایان با بیان اینکه اعضای خانواده یکی از مهمترین منابع حمایتی هستند، گفت: اعضای خانواده می‌توانند با ارائه حمایت‌های اجتماعی از قبیل حمایت احساسی، عملی(تهیه اقلام غذایی و بهداشتی ) و بیان اطلاعات و اخبار صحیح و دستاوردهای امیدوارکننده به آنها بخشی از استرس و اضطراب آنها را کاهش دهند.
,
 
,

مجلس پیگیر تحویل کامل مبالغ تخصیص یافته برای مقابله با کرونا خواهد بود

, مجلس پیگیر تحویل کامل مبالغ تخصیص یافته برای مقابله با کرونا خواهد بود, مجلس پیگیر تحویل کامل مبالغ تخصیص یافته برای مقابله با کرونا خواهد بود, مجلس پیگیر تحویل کامل مبالغ تخصیص یافته برای مقابله با کرونا خواهد بود,

به گزارش عصر همدان، در پی موافقت مقام معظم رهبری با برداشت مبلغ یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی توسط دولت برای کمک به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا چندین بار نمکی، وزیر بهداشت عنوان کرده که این مبلغ به صورت کامل در اختیار وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا قرار نگرفته است.

, عصر همدان,

در این زمینه کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با تأکید با اینکه برداشت مبالغ از صندوق توسعه ملی پس از موافقت رهبری باید در همان زمینه‌ها هزینه شود، اظهار کرد: بر اساس اخبار و بیانات شفاهی مسئولان وزارت بهداشت بخش عمده ای از این مبلغ در اختیار آنان قرار نگرفته است.

,

وی گفت: البته خبری به صورت مستند که این مبلغ از سوی وزارت بهداشت تحویل گرفته نشده باشد، نداریم، اما به هر جهت این یک مطالبه است باید در مجلس پیگیر شویم.

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس از تعطیلی مجلس به مدت یک هفته خبر داد و گفت: در طول این مدت که مجلس تعطیل است، موضوع تحویل کامل مبلغ به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا را پیگیری می‌کنیم که بعداز برپایی مجلس این امر مطرح شود.
 

,
,

افراد مبتلا به کرونا بیشتر میوه‌جات و غذاهای پروتئینی استفاده کنند

, افراد مبتلا به کرونا بیشتر میوه‌جات و غذاهای پروتئینی استفاده کنند, افراد مبتلا به کرونا بیشتر میوه‌جات و غذاهای پروتئینی استفاده کنند, افراد مبتلا به کرونا بیشتر میوه‌جات و غذاهای پروتئینی استفاده کنند,

ایرج صالحی سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به آغاز پیک سوم شیوع ویروس کرونا در جامعه، اظهار کرد: در این پیک افراد مبتلا به کرونا باید مراقبت بیشتری نسبت به افراد سالم داشته باشند، چراکه آنان بیشتر در معرض خطر تشدید بیماری قرار دارند.

, عصر همدان,

وی گفت: افراد مبتلا به این ویروس از قدرت ایمنی بدنی پایینی در برابر این بیماری برخوردارند و بدنشان ضعیف شده است.

,

سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با تأکید بر اینکه بیماران مبتلا به کرونا باید ازلحاظ رژیم غذایی تقویت شوند، افزود: بیشتر از میوه‌جات و غذاهای پروتئینی استفاده کنند.

,

وی افزود: افراد مبتلابه کرونا سعی کنند با کشیدن نفس‌های عمیق و پیاده‌روی به تنفس خود کمک کنند.

,

صالحی یادآور شد: افراد مبتلابه کرونا همانند افراد سالم و چه‌بسا بیشتر باید بهداشت را رعایت و از ماسک استفاده کنند، این افراد درد و رنج حاصل از بیماری را چشیده‌اند و بار دوم اگر این بیماری در آن‌ها تشدید شود، ممکن است از بین بروند.

,

وی با تأکید بر اینکه باید اعضای خانواده مبتلابه کرونا باید بیشتر در مواجهه با بیمار مبتلا مراقب کنند، افزود: ما سیاستمان بر این است که مردم بیشتر به سمت مراکز ۱۶ ساعته بروند و از مراجعه به بیمارستان و مطب‌های خصوصی خودداری کنند.
 

,
,

درخواست ها و توصیه های پزشکان نهاوندی به مردم/ وضعیت کرونا بحرانی و کادر درمان خسته هستند

, درخواست ها و توصیه های پزشکان نهاوندی به مردم/ وضعیت کرونا بحرانی و کادر درمان خسته هستند, درخواست ها و توصیه های پزشکان نهاوندی به مردم/ وضعیت کرونا بحرانی و کادر درمان خسته هستند, درخواست ها و توصیه های پزشکان نهاوندی به مردم/ وضعیت کرونا بحرانی و کادر درمان خسته هستند,

به گزارش عصر همدان، وضعیت کرونا در کشور بحرانی و روزانه بیش از ۲۰۰ نفر از هموطنان را به کام مرگ می کشاند و متاسفانه عده ای همچنان به توصیه ها بی توجه هستند.

, عصر همدان,

شرایط استان همدان نیز قرمز و روزانه بیش از ۴۰ نفر به آمار بیماران کرونایی استان افزوده می‌شود و تعداد بیماران در مرز ۵ هزار نفر قرار دارد و فوت شدگان نیز به بیش از ۶۵۰ نفر رسیده است.

,

شهرستان نهاوند نیز وضعیت مناسبی ندارد و بیمارستان آیت الله علیمرادیان یکی از دو بیمارستان شهر دیگر جایی برای بیماران کرونایی ندارد و این بر وخامت اوضاع افزوده است.

,

روزانه حدود ۱۰ نفر در شهرستان به کرونا مبتلا می شوند و وضعیت این شهر کاملا قرمز و بحرانی است.

,

کادر درمان زحمت کش شهرستان نیز بیش از ۷ ماه است که استراحت ندارد و تحمل ادامه این وضعیت بحرانی برای کادر درمان سخت شده است.

,

در کلیپی که در ادامه می بینید پزشکان شهرستان توصیه هایی برای شهروندان دارند و از آنها درخواست می کنند تا جان عزیزانشان را با رعایت دستورات بهداشتی و استفاده از ماسک حفظ کنند.
 

,
,

سهم استان یزد از یک میلیارد یورو وزارت بهداشت در مرحله سوم مشخص می‌شود

, سهم استان یزد از یک میلیارد یورو وزارت بهداشت در مرحله سوم مشخص می‌شود, سهم استان یزد از یک میلیارد یورو وزارت بهداشت در مرحله سوم مشخص می‌شود, سهم استان یزد از یک میلیارد یورو وزارت بهداشت در مرحله سوم مشخص می‌شود,

محمد رضا وفائی نسب در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص سهم استان یزد از یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی در بحث کرونا گفت: تا این لحظه یک میلیارد یورو به صورت کامل به وزارت بهداشت پرداخت نشده اما بخشی از این مبلغ واریز و توزیع شده است.

, یزدرسا,

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه شهید صدوقی یزد اضافه کرد: این مبلغ در مرحله دوم و سوم پرداخت می شود که در مرحله سوم سهم استان یزد مشخص خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه استان یزد از لحاظ پزشکی، مهاجر پذیر است اذعان داشت: زمانی که بیماری کرونا وجود نداشت و بیماران از استان های دیگر به استان یزد می آمدند، استان از زیر ساخت های کافی برخوردار بود و به همین دلیل هیچ مشکلی بابت این موضوع در شرایط عادی نداشتیم.

,

وفائی نسب در مورد خدمات رسانی به بیماران غیر بومی در شرایط کرونا، گفت: الان استان یزد و کشور در شرایط خاصی قرار دارند و اگر بخواهیم در این شرایط به بیمار کرونایی از استان های دیگر خدمت رسانی کنیم، در بحث اکسیژن با کمبود مواجه خواهیم شد.

,

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه شهید صدوقی یزد اضافه کرد: البته زیر ساخت های این مورد در حال بررسی است که تمهیدات لازم ازجمله خرید کپسول و ارتقاء اکسیژن سازی و خرید دستگاه ها در حال انجام و از این بابت دیگر نگرانی نخواهیم داشت.

,

وی بابت وضعیت پرستاران شرکتی در بیمارستان های استان یزد، گفت: دولت بابت پرستاران شرکتی وعده هایی داده که هنوز هیچ اتفاقی نیافته است و تنها 31 مجوز اضافه صرفاً برای کسانی که در دوره قبل در آزمون شرکت و نمره لازم را کسب کرده اند  صادر شده است.
 

,
,

روش‌های مراقبت از یک بیمار کرونایی در منزل

, روش‌های مراقبت از یک بیمار کرونایی در منزل, روش‌های مراقبت از یک بیمار کرونایی در منزل, روش‌های مراقبت از یک بیمار کرونایی در منزل,

ابراهیم سلمانی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در مورد چگونگی مبتلا نشدن اعضا خانواده هنگام مراقبت از بیماران کرونایی در دوران قرنطینه خانگی، گفت: خانواده‌ای که دارای یک فرد کرونایی هستند بهتر است یک اتاق مجزا با تهویه مناسب برای شخص بیمار در نظر بگیرند.

, یزدرسا,

وی اضافه کرد: ایجاد فضا و تهویه مناسب برای فرد بیمار در یک منزل بهتر است که در دور از اعضای دیگر این خانواده باشد تا این بیماری به افراد دیگر منتقل نشود.

,

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تأکید بر اینکه وسایل مورد استفاده فرد بیمار در یک خانواده باید ضدعفونی و به مرتباً شست‌وشو شود، ادامه داد: همچنین وسایلی مانند بشقاب، قاشق، چنگال، چاقو و وسایل آشامیدن باید از اعضای دیگر خانواده جدا باشد تا از انتقال ویروس جلوگیری کند.

,

سلمانی گفت: اگر امکان دارد بیمار از سرویس بهداشتی و حمام جداگانه استفاده کند و بعدازاینکه از حمام استفاده کرد اعضاء خانواده حمام را ضدعفونی یا یک روز از حمام استفاده نکنند.

,

وی در پایان با تأکید بر اینکه فرد کرونایی حتماً باید از ماسک استفاده کند اذعان داشت: افراد مرتبط با بیمار که کارهای مراقبت از وی را انجام می‌دهند برای اینکه خود و اعضای دیگر از شیوع این بیماری در امان باشند، باید موارد بهداشتی را به‌صورت کامل رعایت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه