اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد اعلام کرد

عدم پذیرش بیماران غیربومی راه موثر در قطع زنجیره انتقال کرونا در یزد

عدم پذیرش بیماران غیربومی راه موثر در قطع زنجیره انتقال کرونا در یزد
دریجانی مدیرکل بیمه سلامت استان یزد عدم پذیرش بیماران غیربومی را یکی از راه‌های موثر در قطع زنجیره انتقال کرونا در یزد اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد دریجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته بیمه سلامت، گفت: اقدامات و برنامه‌های زیادی را در سال‌های گذشته و در هفته بیمه سلامت برگزار می‌کردیم که امسال به خاطر شرایط خاص و وجود بیماری کرونا، این برنامه‌ها اکثراً به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد عنوان کرد: بیمه سلامت در ایام کرونایی به مبتلایان به‌صورت ویژه خدمات ارائه کرده و سعی آن این بوده که در کمترین زمان ممکن نسبت به تحت پوشش قرار دادن افراد اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

,

وی اضافه کرد: بیمه سلامت به‌طور ویژه با بیماران کرونایی برخورد کرد، به‌طوری‌که هر بیمار کرونایی که بستری می‌شود با مراجعه به بیمه سلامت کمتر از 24 ساعت از طریق سامانه اطلاعات وارد و تعیین تکلیف می‌شوند و برای بیمه کردن آن اقدام می‌شود.

,

دریجانی اضافه کرد: هر بیماری که بستری می‌شود بین 10 تا 11 میلیون تومان هزینه درمانی دارد که 90 درصد را بیمه پرداخت می‌کند و 10درصد را خود شخص باید بپردازد که اگر وضعیت مالی مناسبی نداشته باشد  از سوی مددکاری بیمارستان پرداخت خواهد شد.

, و 10درصد را خود شخص باید بپردازد که ,

این مقام مسئول با بیان اینکه بیماران کرونایی 100 درصد هزینه بیماریشان پرداخت می‌شود، افزود: اگر شخصی بیمه نیست تعیین تکلیف کند تا اگر خدایی نکرده در شرایط امروز به کرونا مبتلا شد، بتواند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه نسخه الکترونیک در بیمارستان‌های خصوصی عملیاتی شده و همه به‌صورت مکانیزه اسناد را ارائه می‌دهند، اظهار داشت: دقیق‌تر شدن اطلاعات و عدم استفاده از کاغذ برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا ازجمله فواید استفاده از نسخه الکترونیک توسط پزشکان است.

,

دریجانی با بیان اینکه در تمام مطب‌ها و درمانگاه نسخه الکترونیک جاری و ساری شده است اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی انتخابی است که نیاز به فرهنگ‌سازی است که نسخه الکترونیکی برای آینده کشور مفید بوده و اگر پزشکان از آن استفاده کنند بسیار مناسب‌تر خواهد بود.

,

وی با اشاره به راه‌های جلوگیری از انتقال کرونا، گفت: اگر در بیمارستان‌ها و مطب‌ها پذیرش بیماران خارج از استان یزد را نداشته باشیم می‌توانیم نسبت به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان امید داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه