اخبار داغ

در گفت و گو با صاحب نیوز مطرح شد؛

تأیید و تکذیب خبر رها شدن نوزاد در حاشیه شهر اصفهان در هاله ای از ابهام/ نیاز گرمخانه در اصفهان برای بانوان حل شده است

تأیید و تکذیب خبر رها شدن نوزاد در حاشیه شهر اصفهان در هاله ای از ابهام/  نیاز گرمخانه در اصفهان برای بانوان حل شده است
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در حیطه زنانی که بی خانمان، معتاد، آسیب دیده اخلاقی و اجتماعی هستند، بسته حمایتی کامل را دارد و دلیل آن همکاری دستگاه های استان است که با عزم بین بخشی مشکل بی خانمان استان تحت کنترل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی ناجی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص اخبار منتشر شده نوزاد رها شده در حاشیه شهر اصفهان در فضای مجازی اظهار کرد: زمانی که این پیام در فضای مجازی منتشر شد از طریق مراجع مربوطه پیگیری و منبع انتشار این پیام را یافتیم و سعی کردیم که از طریق مددکار مربوطه ارتباط برقرار کنیم که متأسفانه این فرد جوابگو نبود که ناگزیر شدیم از طریق پلیس فتا ارتباط برقرار کنیم تا از صحت این خبر منتشر شده اطلاع پیدا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, ,

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: با توجه به عدم پاسخگوی فرد منتشر کننده خبر، ظن و برداشت ما کذب بودن خبر است، اما اگر این خبر صحت داشت منبع تولید کننده خبر مانند موارد گذشته با ما ارتباط برقرار می کرد.

,

وی افزود: البته از منابع دیگر پیگیری کردیم که آیا زن باردار در مناطق حاشیه شهر اصفهان بوده است که این خبر به او نسبت داده شود که فقط یک مورد زن باردار که توسط مرکز کاهش آسیب های اعتیاد استان گزارش داده شد که در هفته های گذشته یک زن باردار وابسته به مواد، شنایایی شده بود و اورژانس اجتماعی بهزیستی و این مرکز، از او خواسته شده که برای دریافت خدمات بازتوانی همکاری لازم کند که در مراحل اولیه از حیطه خدمات حمایتی فرار کرده است.

,

ناجی با توضیح اینکه ظن ما این است ممکن است خبر نوزاد رها شده در فضای مجازی با این مورد منطبق شود، تأکید کرد: این بحث هنوز یک ظن بوده و تاکنون تأیید نشده است و ما در بررسی اولیه هستیم، تأیید این بحث منوط به ارتباط منتشر کننده خبر با بهزیستی است.

,

وی اضافه کرد: باید این فرد در این خصوص شفاف سازی کند که آیا این تصویر واقعی است و یا کپی پیست شده و یا ممکن است عوامل دیگر دخیل بودند که تاکنون برای ما مشخص نشده است که به اطلاع رسانی کنیم.

,

معاون اجتماعی کل بهزیستی اصفهان با اشاره به فعالیت های بهزستی اصفهان برای زنان بی خانمان اصفهان خاطر نشان کرد: مشکلی در زمینه محل خواب برای زنان بی خانمان در شهر اصفهان وجود ندارد و با همکاری استانداری و شورای شهر اصفهان اردیبهشت ماه مرکز سامان سرای بانوان خورشید در اصفهان راه اندازی شد و حداکثر ظرفیت ۳۰ نفر را دارد.

,

ناجی بیان کرد: هم اکنون زنانی وجود دارند که مشکل مکان داشته و بی سرپرست هستند و در این مرکز اقامت دارند؛ مسئله کارتن خوابی و نیاز گرمخانه برای بانوان در شهر اصفهان حل شده است و هیچ مشکلی برای پذیرش خانم های بی سرپرست نداریم.

,

وی با بیان اینکه بهزیستی استان هم یک سرپناه شبانه برای زنان و مردان دارای اعتیاد دارد، اظهار کرد: در این محل از خدمات حمایتی و مددکاری بهره مند می شوند و شب ها را در این مرکز اقامت کنند؛ همچنین خانه امن برای زنان در معرض خشونت خانوادگی وجود دارد که با دستور قضایی به این محل هدایت می شوند تا از آسیب های ثانوی محافظت شوند.

,

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان در پایان گفت: استان اصفهان در حیطه زنانی که بی خانمان، معتاد، آسیب دیده اخلاقی و اجتماعی هستند، بسته حمایتی کامل را دارد و دلیل آن همکاری دستگاه های استان است که با عزم بین بخشی مشکل بی خانمان استان تحت کنترل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه