اخبار داغ

ایزدی در گفت‌وگو با دانا؛

دموکرات‌ها و جمهوری ‌خواهان به دنبال تغییر حکومت و تغییر رفتار ایران هستند/ دموکرات‌ها هوشمندانه‌تر علیه ایران کار می‌کنند

دموکرات‌ها و جمهوری ‌خواهان به دنبال تغییر حکومت و تغییر رفتار ایران هستند/ دموکرات‌ها هوشمندانه‌تر علیه ایران کار می‌کنند
این کارشناس مسائل آمریکا گفت: در واقع جواب صحیح این سوال که آیا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به دنبال تغییر رفتار ایران هستند یا تغییر حکومت، این است که هر دو حزب هم به دنبال تغییر رفتار و هم به دنبال تغییر حکومت ایران هستند.
[

«فواد ایزدی» کاشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: بارها این سوال در کشور مطرح بوده است که آمریکایی‌ها یعنی چه دموکرات‌ها و چه جمهوری‌خواهان به دنبال تغییر رفتار جمهوری اسلامی هستند یا به دنبال تغییر حکومت جمهوری اسلامی؛ پاسخ این سوال متفاوت است، یعنی برخی در داخل معتقدند دموکرات‌ها از جمهوری‌خواهان بهتر بوده و به دنبال تغییر رفتار ایران هستند و باور دارند ضمن تغییر رفتار با دموکرات‌ها کار می‌کنند که در حقیقت این مسئله فلسفه پشت صحنه برجام بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی تصریح کرد: این جریان داخلی معتقد بود ما در حوزه هسته‌ای تغییر رفتار داده و برنامه هسته‌ای را کم و بیش متوقف و با دموکرات‌ها کار می‌کنیم و تحریم‌ها برداشته می‌شود.
,
 
,
این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: در واقع جواب صحیح این سوال که آیا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به دنبال تغییر رفتار ایران هستند یا تغییر حکومت، این است که هر دو حزب هم به دنبال تغییر رفتار و هم به دنبال تغییر حکومت ایران هستند. 
,
 
,
جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها اختلاف هدف ندارند فقط تاکتیک‌شان فرق دارد
, جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها اختلاف هدف ندارند فقط تاکتیک‌شان فرق دارد, جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها اختلاف هدف ندارند فقط تاکتیک‌شان فرق دارد,
 
,
ایزدی با بیان اینکه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هدف مشترکی دارند، افزود: هر دو حزب موجود در آمریکا تا زمانی که حکومت ایران تغییر نکرده سعی می‌کنند رفتار ایران را تغییر دهند تا در ادامه بتوانند حکومت ایران را هم تغییر دهند. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه اختلافی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نیست، گفت: بایدن هم مانند ترامپ شکی در تغییر حکومت و تغییر رفتار ایران ندارد؛ در واقع اختلافی که بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها وجود دارد اختلاف هدف نیست بلکه اختلاف روش و تاکتیک است.
,
 
,
کارشناس مسائل آمریکا خاطر نشان کرد: دموکرات‌ها هوشمندانه‌تر علیه ایران کار می‌کنند و مثل برجام در ایجاد اجماع و گرفتن ابزارهای قدرت ایران موفق‌تر بودند؛ جمهوری‌خواهان یک مقدار خشن‌تر برخورد می‌کنند و نتیجه این خشونت این است که موفق به توافق با ایران شدند و برخی از امتیازهای برجام را هم از دست دادند.
,
 
,
ایزدی در خصوص سیاست‌های ایران در صورت پیروزی ترامپ، گفت: اینکه دولت چه برنامه و چه سیاستی را اتخاذ خواهد کرد، باید از خودشان پرسید؛ نکته‌ای که در ذهن طرف مقابل است این است که دولت روحانی علاقمند به مذاکره است و ترامپ هم بارها گفته اولین کشوری که بعد از پیروزی با من تماس خواهد گرفت، ایران است.
,
 
,
وی در پایان با بیان اینکه بایدن هم کم و بیش همین ذهنیت مذاکره را دارد، تاکید کرد: در حقیقت احساس ترامپ و بایدن این است از ابتدای بهمن که دولت جدید آمریکا سر کار می‌آید و تا اواسط مرداد که انتخابات ریاست جمهوری ایران تمام شده و دولت جدید می‌آید در این مدت 6 ماه و نیمه می‌توانند با توجه به علاقه‌ای که دولت روحانی به مذاکره دارد با ایران توافق جدیدی داشته باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه