اخبار داغ

گودرزی در گفت‌وگو با دانا:

دستورالعمل «مقابله با ترک وظایف اداری» بازدارنده است/ رئیس‌جمهور و وزرا هم باید پاسخگوی عملکردشان باشند

دستورالعمل «مقابله با ترک وظایف اداری» بازدارنده است/ رئیس‌جمهور و وزرا هم باید پاسخگوی عملکردشان باشند
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز از رئیس جمهور تا وزرا و نمایندگان و مدیران میانی و پایینی باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند، اگر به خاطر کوتاهی و ترک فعل ها هزینه هایی بر کشور، نظام، مردم و بیت المال تحمیل شده است باید پاسخ داده شود.
[

«عباس گودرزی»، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به ابلاغ دستورالعمل «مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان» از سوی رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: براساس قانون هر ترک فعلی که قانون گذار برای آن مجازات در نظر گرفته باشد، جرم محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه همانقدر که یک فعل برای اداره امور اهمیت دارد، ترک فعل نیز اهمیت بسیاری دارد گفت: نه تنها فعل اشتباه و غلط و یا مغایر با عقل و منطق و مصالح عموم می تواند فسادزا و دردسر ساز باشد، بلکه ترک فعل هم به همان میزان و در برخی موارد بیشتر برای کشور و ملت آسیب زا است.

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از انحراف ها، فسادها و مغایرت ها به خاطر ترک فعل در جامعه به وجود می آید تصریح کرد: اگر متناسب با ترک فعل مسئولان مجازات تعریف شود از بسیاری از فسادها و تخلفات جلوگیری خواهد کرد.

,

گودرزی با اشاره به اینکه برخی ترک فعل‌ها حیثیتی و آبرویی است که خسارات سنگینی را بر کشور تحمیل می کند تاکید کرد: تعریف مجازات بازدارنده در این حوزه می تواند در حد قابل توجهی از این خسارات پیشگیری کند.

,

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در کشور ما تا به امروز به ارتکاب فعل مجرمانه رسیدگی شده است و به ترک فعل کمتر توجه شده است عنوان کرد: رویکرد جدید دستگاه قضایی همزمان با ورود آیت الله رئیسی به این قوه رویکرد منطقی است و برای کشور صرفه های اقتصادی فراوانی به دنبال خواهد داشت.

,

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بحران ها به علت عدم پیشگیری به وجود می آید گفت: مجبوریم با مدیریت بحران و صرف هزینه های گزاف بحران به وجود آمده را کنترل کنیم و در بسیاری موارد حتی به شرایط قبل هم بر نمی گردیم اما هزینه های سنگین بر کشور و مردم تحمیل شده است.

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به اینکه مدیریت بحران باید در پیشگیری از بحران موثر باشد عنوان کرد: در کشور ما عمدتا مدیریت بحران به دوران پس از به وجود آمدن بحران می پردازد در حالی که عاقلانه این است که پیشگیری بر درمان مقدم باشد.

,

گودرزی با اشاره به اینکه دستورالعمل رئیس قوه قضائیه اثر بازدارندگی دارد گفت: اقدام آیت الله رئیسی در صدور این بخشنامه باعث خواهد شد مدیران و مسئولان به هر اندازه که مسئولیت دارند به وظیفه خود توجه بیشتری داشته باشند.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز از رئیس جمهور تا وزرا و نمایندگان و مدیران میانی و پایینی باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند، اگر به خاطر کوتاهی و ترک فعل ها هزینه هایی بر کشور، نظام، مردم و بیت المال تحمیل شده است باید پاسخ داده شود.

,

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: از آنجا که دستگاه قضایی بعد از اتمام مسئولیت افراد نیز به عملکرد افراد ورود کرده و مورد ارزیابی قرار می دهد،  مسئولان در رده های مختلف باید توجه بیشتری به وظایت خود داشته باشند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه