اخبار داغ

در هفته جاری؛

مجلس میزبان 9 وزیر برای پاسخگویی است

مجلس میزبان 9 وزیر برای پاسخگویی است
دژپسند، زنگنه، نمکی، آوایی، خاوازی، آذری جهرمی، رزم حسینی، حاتمی و شریعتمداری در نشست این هفته کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دستور کار جلسات هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از مورخ ۳ آبان ماه تا ۷ آبان ماه اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر پایه این خبر، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در هفته جاری بررسی طرح انتظام بخشی فرایند واگذاری بنگاه‌های دولتی را در دستور کار خود دارد.

,

کمیسیون جهش و رونق تولید نیز پیگیری تفاهمات جلسه مورخ ۱۶ مهرماه سال جاری درباره ترخیص کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات و راهکارهای وصول و تسویه مطالبات مرتبط با تسهیلات گیرندگاندو طرح انتظام بخشی فرایند واگذاری بنگاه های دولتی (اصلی شماره ثبت ۱۹۰) را بررسی می کند.

,

ادامه رسیدگی به طرح  جهش تولید دانش بنیان نیز در دستور کار نشست‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواهد بود.

,

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسات روز دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، به شور دوم طرح اصلاح ماده الحاقی مصوب ۱۳/۶/۱۳۹۷ به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۵/۷/۱۳۸۸ و اصلاحات و الحاقات بعدی و همچنین به طرح الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی رسیدگی می‌کند

,

کارگروه پژوهش و فناوری این کمیسیون همچنین به طرح جهش تولید دانش بنیان و کارگروه فرهنگ و تربیت اسلامی به مسائل تربیتی و فرهنگی در آموزش و پرورش می‌پردازد.

,

کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در نشست‌های تخصصی هفته جاری خود علت عدم معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت در موعد مقرر قانونی به مجلس شورای اسلامی را پیگیری و بررسی می‌کند.

,

استماع گزارش دبیر شورای مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی درباره عملکرد کاری در حوزه صنعت و بررسی لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی دستور کار دیگر کمیسیون در روز دوشنبه هفته جاری خواهد بود.

,

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سه‌شنبه (6 آبان ماه) برای پاسخگویی به سوال ۷ نفر از نمایندگان مجلس کمیسیون صنایع معادن مجلس می‌رود.

,

معاونان وزارت راه و شهرسازی نیز در نشست روز دوشنبه کمیسیون عمران مجلس به این کمیسیون می آیند تا مسائل و مشکلات مربوط به حمل و نقل جاده ای را در حضور نمایندگان بررسی کند.

,

بیژن زنگنه وزیر نفت نیز روز سه شنبه به کمیسیون عمران می رود تا درباره عملکرد این وزارتخانه در اجرای طرح‌های توسعه وزارت نفت و روند اجرای بند (و) تبصره یک قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور گزارشی به نمایندگان ملت ارائه دهد.

,

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلسی و نشست‌های تخصصی خود نشست محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بررسی عملکرد، مسائل و مشکلات مرتبط با وزارتخانه مذکور و پاسخ به سوالات و دغدغه‌های مطروحه خواهند داشت.

,

این کمیسیون همچنین از امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور ارائه پاسخ در خصوص سوال عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه دعوت به عمل آورده است.

,

وزیر جهاد کشاورزی هم برای پاسخگویی به سوال دو نفر از نمایندگان مجلس به کمیسیون اجتماعی مجلس می‌رود.

,

جلسه کارگروه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز نوسانات ارزی و راهکارهای کنترل نابسامانی‌های ارزی را بررسی می‌کند و کارگروه بازرگانی این کمیسیون در جلسه چهارشنبه هفته جاری نیز به بررسی طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی می‌پردازد.

,

دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز روز سه شنبه هفته جاری جهت پاسخگوی به سوال سه نفر از نمایندگان مجلس به کمیسیون اقتصادی مجلس می رود و این کمیسیون در همان روز نشستی مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت تنظیم بازار کالا، خدمات و تجارت خارجی خواهد داشت.

,

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین نشستی با علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره بررسی اولویت‌های پیشنهادی مرکز پوهش‌ها برای کمیسیون های تخصصی مجلس خواهند داشت.

,

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست دوشنبه هفته جاری خود لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را بررسی می‌کند.

,

این کمیسیون همچنین در نشست سه‌شنبه هفته جاری خود سوال تعدادی از نمایندگان مجلس از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را بررسی کرده و کارگروه‌های تخصصی این کمیسیون همچون باشگاه کشورهای تحریمی، حقوق بشر، روابط خارجی و هسته ای جلساتی با موضاتی به ترتیب، ادامه بررسی اهداف و برنامه‌های کمیته باشگاه کشورهای تحریمی با حضور مسئولان ذی‌رط، ارائه گزارش برنامه‌ها و اقدامات سازمان‌ها و نهادها درباره رویکرد فعالانه در موضوعات حقوق بشری و مطالبه‌گری از ناقضان حقوق بشر و آخرین تحولات منازعات و درگیری‌های مرزی بین جمهوری آذربایجان وارمنستان را با حضور مسئولان ذی‌ربط بررسی و پیگیری می‌کنند.

,

وزرای جهاد کشاورزی و نیرو به همراه معاونان خود و استانداران همدان و خراسان شمالی به منظور پیگیری تصمیمات اخذ شده در سفرهای استانی به کمیسیون کشاورزی مجلس می‌روند.

,

متولیان ذی‌ربط وزارت جهاد کشاورزی نیز درباره بررسی مسائل و مشکلات در حوزه مرغ و تولید تخم مرغ به اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس توضیح خواهند داد.

,

کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین مشکل تهیه و توزیع بذر گندم در سلب زراعی جدید را با حضور مسئولان وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت و معدن بررسی می‌کند.

,

وزیر جهاد کشاورزی نیز در جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون به سوال 7 نفر از نمایندگان مجلس پاسخ می‌دهد و اعضای این کمیسیون در همان روز نشستی با رئیس اسازمان صدا و سیما با موضوع نقش صدا و سیما در تغییر الگوی فرهنگ استفاده از منابع آب و غذا در محل سازمان صدا و سیما خواهند داشت.

,

وزیر دادگستری نیز در مورخ 5 آبان‌ماه جهت پاسخگویی به سوال 9 نفر از نمایندگان مجلس به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می‌رود.

,

کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست های تخصصی هفته جاری خود گزارش کمیته فرهنگ، هنر، رسانه و فضای مجازی درباره آخرین وضعیت طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی را استماع و سپس میزبان دبیرکل نها کتابخانه‌های عمومی کشور و دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه