اخبار داغ

رحیم‌پور: مجلس و دولت باید نگاه کلانی به سرخابی‌ها داشته باشند

رحیم‌پور: مجلس و دولت باید نگاه کلانی به سرخابی‌ها داشته باشند
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: مجلس و دولت باید نسبت به این موضوع داشته باشند تا سیاست کلان، اقتصاد کلان و فرهنگ کلان شکل بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیامک رحیم پور، پیشکسوت فوتبال در نقد مشکلات اخیر دو باشگاه تهرانی استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: باید به عقب برگردیم و ریشه یابی در رابطه با انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره باشگاه ها داشته باشیم. در برهه ای از زمان افراد نظامی، اقتصادی و فرهنگی مختلفی را می دیدیم که هدف تجاری از مدیریت این دو باشگاه داشتند. علاوه بر این در سالهای گذشته افرادی را می دیدیم که از طرف کسانی که حاکمیت و قوه مجریه را بدست می گیرند؛ اعضای درون تشکیلاتشان هر کدام سمت هایی را در باشگاه ها و سازمان ورزش سابق و وزارت ورزش فعلی دریافت می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید اتفاق بیافتد نگاه کلانی است که مجلس و دولت باید نسبت به این موضوع داشته باشند تا سیاست کلان، اقتصاد کلان و فرهنگ کلان شکل بگیرد. متاسفانه بیشتر در بخش های جزئی ورود پیدا می کنند. مشکل از آنجایی شروع شد که مصوبه ایجاد شد که از پرداخت بودجه باشگاه های سرخ آبی جلوگیری کرد و آنها را حرفه ای قلمداد کرد در حالی که چیزی با عنوان حرفه ای در باشگاه های ما وجود ندارد.
,
 
,
رحیم پور که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، تاکید کرد: این معضل را باید اعضای کمیسیون ورزش مجلس حل کنند. این آش شله قمکاری که مشاهده می کنید بخش عمده ایش از آن نشات گرفته است. نیاز هست تا بازنگری در مجلس شود. خوشبختانه فروردین، رئیس فراکسیون مجلس خودش ورزشکار و مربی و فردی تحصیلکرده است که می تواند به این بخش ورود پیدا کنند. اینکه چرا آقای الف پولش داده شده یا نه جزئیات است؛ در مجلس باید به کلیات توجه شود. باید سرچشمه درست شود تا آب زلال به همه جا برسد. متاسفانه از ۴۰ سال پیش مشاهده کردیم که هم دولت و هم مجلس در بخش های ورزش به جای اینکه به کلیات بپردازند؛ طرح ها و لوایحی برای تصویب به مجلس برده می برند که چنین اتفاقی برایشان نمیافتد و به همین دلیل بعد از ۴۰ سال زیرساخت هایمان خراب است و باشگاه هایمان مشکلات عدیده ای دارند.
,
 
,
این پیشکسوت فوتبال در خصوص انتخاب مدیران با دانش و تجربه برای مدیریت باشگاه های فوتبال توضیح داد: در مقطعی از زمان سازمان لیگ برای احراز پست سرمربیان شرایطی گذاشته بود که قاعدتا باید برای مدیران و اعضای هیئت مدیره هم قرار می گرفت. برخی مدیرعاملان باشگاه ها متوجه نیستند که باشگاه های سرخ آبی هواداران بسیار زیادی دارند که اشتباهات فردی بعضی از آنها و عدم تخصص و آگاهی آنها از اینکه نمی دانند چطور با ورزشکاران صحبت کنند؛ باعث می شود از ادبیاتی استفاده کنند که کل جامعه را درگیر می کنند. وقتی هر کسی را برای یک پست نپذیریم مطمئنا دوست و آشنا را انتخاب نمی کنیم.
,
 
,
وی ادامه داد: بودجه باشگاه های ما مشکل دارد. برای مثال چین یکی از کشورهایی است که قانون کپی رایت را رعایت نمی کند و از مهندسی معکوس استفاده می کند و بسیاری از کارها را انجام می دهد. اما به خاطر فوتبال حرفه ای قانون کپی رایت را می پذیرد و به باشگاه های خود کمک می کند که درآمدشان را بالا ببرند. اما ما هیچکدام ازین مسائلی که باعث می شود درآمدمان را بالا ببرد را در نظر نمی گیریم. اروپا فوتبال فصلش را در دوران کرونا ادامه داد و نزدیک ۸۰ ٪ درآمدش را از طریق کپی رایت و حق پخش حفظ کرد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه