اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با دانا:

دولت باید در ایام قرنطینه معیشت مردم را تامین کند/ مسئولان به وزارت بهداشت وعده دادند؛ عمل نکردند!

دولت باید در ایام قرنطینه معیشت مردم را تامین کند/ مسئولان به وزارت بهداشت وعده دادند؛ عمل نکردند!
نماینده مردم سراوان در مجلس گفت: اعتقاد بنده این است که باید یک قرنطینه جامع و کامل صورت بگیرد و امکانات و معیشت مردم را در شرایط بحران فراهم کرد که متاسفانه دولت از این اقدامات ناتوان است.
[

ملک فاضلی،عضو کمیسیون بهداشت‌و‌درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در مورد بحث لاینحل قرنطینه‌ تهران اظهار کرد: تهران را نمی‌توان قرنطنیه کرد؛ چرا که تمام استانهای کشور با پایتخت در ارتباط هستند و درصد بالایی از جمعیت کشور در این کلانشهر زندگی می‌کنند.

, ملک فاضلی،عضو کمیسیون بهداشت‌و‌درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی, ملک فاضلی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به آمار بالای مبتلایان به کرونا و آسیب‌های پیش روی جامعه پزشکی، عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌ها روبه اتمام است و کادر پزشکی تلاش های بسیاری را در ایام بحران کرده و امروز در شرایط دشوار خستگی قرار گرفته اند.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان برخی از شرایط قرنطینه شهرها، تأکید کرد: ما باید تمام محدودیتهای ایام بحران کرونا را به شکل واقعی اجرا می کردیم و نباید جنبه صوری و دستوری پیدا می‌کرد و در این‌باره باید مردم را حمایت می‌کردیم تا به درستی این موضوع محقق شود.

,

قرنطینه و مشکل معیشت مردم

, قرنطینه و مشکل معیشت مردم, قرنطینه و مشکل معیشت مردم,

وی در ادامه این گفت‌وگو به بیان برخی از عواملی که قرنطینه تهران را با مشکل مواجه می‌کند پرداخت و گفت: واقعیتهای محیط و ناتوانی های اجرایی از جمله موضوعاتی هستند که در برابر ایجاد محدودیت‌ها و قرنطینه تهران ایستاده اند، در واقع باید دید آیا کسب و کارها توانمندی تعطیل شدن را دارند؟ ثانیا اگر پایتخت تعطیل شود، آیا مردم در خانه‌ها می‌مانند و به مناطق شمالی کشور سفر نمی‌کنند؟

,

فاضلی ادامه داد: ما در جریان تعطیلی‌ها و ایجاد محدودیتها به دنبال پایان یافتن بیماری کرونا هستیم نه این که بیاییم دولت را تعطیل کنیم، روی دیگر این موضوع آن است که آیا مردم توان ماندن در خانه از نظر معیشتی را دارند؟

,

قرنطینه شهرها باید با حمایت مالی مردم همراه باشد

, قرنطینه شهرها باید با حمایت مالی مردم همراه باشد, قرنطینه شهرها باید با حمایت مالی مردم همراه باشد,

وی در ادامه افزود: زمانی که نتوانیم ابزار قرنطینه را فراهم کنیم جامعه از ما تبعیت نمی‌کند؛ علت این افزایش بیماری ها نیز همین است! وقتی که ما شهرها را قرنطینه کنیم باید مردم را حمایت مالی بکنیم.  این در حالی است که ما این توانمندی را نداریم؛ از این رو باید از خود جامعه کمک گرفت و باوری را در میان مردم ایجاد کنیم که مردم از خودشان محافظت کنند.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از دولت درباره عدم اختصاص منابع مالی به وزارت بهداشت در رابطه با مهار و مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور و مسئولان باید توجه کامل به کرونا داشته باشند؛ ما در مجلس موضوعی به نام کمک به وزارت بهداشت را ندیده ایم و بودجه ای را که قرار بود به مبارزه به کرونا اختصاص پیدا کند، هنوز به صورت کامل به دست وزارت بهداشت نرسیده است، از این رو عملکرد مسئولان دولتی مطابق با وعده های داده شده به وزارت بهداشت نیست تا بتواند مشکلات پیش روی خود را حل و فصل کند.

,

از نقطه صفر مرزی بلوچستان تا تهران، تنها رنج را می‌بینم

, از نقطه صفر مرزی بلوچستان تا تهران، تنها رنج را می‌بینم, از نقطه صفر مرزی بلوچستان تا تهران، تنها رنج را می‌بینم,

وی متذکر شد: اعتقاد بنده این است که یک قرنطینه جامع و کامل صورت بگیرد؛ اما باید امکانات را برای جامعه در شرایط بحران فراهم کرد که متاسفانه دولت توان و وقتش را ندارد.

,

نماینده مردم سراوان درباره چرایی عدم قرنطینه شهرها از سوی دولت، تصریح کرد: از نقطه صفر مرزی بلوچستان تا تهران من رنج روزانه مردم را می‌بینیم و دولت به دلیل مسائلی مانند ناتوانی در فراهم کردن تمام موضوعات اجرای قرنطینه مثل محدودیت در سفرهای مردم به شمال کشور، کمک به مردم در ایام محدودیت‌های کرونایی و عدم رفاه جامعه از نظر تورم، گرانی و حمل و نقل و ...نمی‌تواند قرنطینه را ایجاد کند.

,

باید مرگ یک کرونایی ما را غمگین و تن و بدن‌مان را بلرزاند

, باید مرگ یک کرونایی ما را غمگین و تن و بدن‌مان را بلرزاند, باید مرگ یک کرونایی ما را غمگین و تن و بدن‌مان را بلرزاند,

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آمار بالای مبتلایان و جانباختگان کرونایی همان روش ایمنی جمعی نیست، پاسخ داد: زمانی که ما نتوانیم اقداماتی را برای مقابله با کرونا انجام دهیم همان ایمنی جمعی ایجاد می‌شود، باید مرگ یک نفر مبتلای به کرونا ما را غمگین و تن و بدن ما را بلرزاند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه