اخبار داغ

همه چیز را از کشتی داریم

درستکار: قدمم بد بود، تا آمدم همه چیز تعطیل شد!/ اساس چرخه شایسته محوری است

درستکار: قدمم بد بود، تا آمدم همه چیز تعطیل شد!/ اساس چرخه شایسته محوری است
قهرمان سابق کشتی آزاد ایران گفت: چرخه خوب و کم اشتباهی دیده شده که اساس آن شایسته محوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژمان درستکار قهرمان سابق کشتی آزاد در مورد اینکه خودش و قهرمانان زیادی در کشتی با وجود شایستگی به مدال جهانی و المپیک نرسیدند، اظهار داشت: عوامل زیادی باید دست به دست هم بدهد تا یک کشتی گیر به آن چیزی که حقش هست برسد. طی ادوار مختلف خیلی از اتفاقات افتاده که خیلی از قهرمانان منهای من، که شایستگی قرار گرفتن روی سکو را داشتند، به واسطه بدشانسی، اشتباهات سیستماتیک و... به حق واقعی شان نرسیدند. امیدوام برنامه هایی که از سوی سیستم طراحی می شود، این ناکامی ها را به حداقل برساند. البته تا زمانی که کشتی هست این بدبیاری و به حق نرسیدن ها هم وجود دارد. ما باید مراقب باشیم که حداقل با رفتار و تصمیمات مان باعث شویم حق کشی صورت نگیرد و قهرمانان به حق واقعی خودشان برسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در مورد اینکه آیا با توجه به عدم برگزاری مسابقات جهانی 2020 جوانان، او همچنان سرمربی این رده سنی خواهد بود، گفت: فکر می کنم قدمم بد بود، تا ما آمدیم کشتی کلا تعطیل شد (باخنده). ما برنامه های زیادی را برای تیم ملی جوانان تا قبل از اینکه این اتفاق بیافتد طراحی کرده بودیم. وقتی من و محمد طلایی برای دریافت حکم مربیگری خود خدمت علیرضا دبیر رسیدیم او در ابلاغ ما زده بود تا پایان جهانی 2020 که این مسابقات برگزار نشد. حالا همه چیز دست فدراسیون کشتی و مدیر تیم های ملی است. البته عملا حکمی که به ما داده بودند، تمام شده و باید دید در این خصوص فدراسیون کشتی چه تصمیمی می  گیرد.

,

درستکار در مورد انتقاداتی که از ایران مال به دلیل جذب همه ستاره های کشتی و تجمع بهترین ها در این تیم می شود، خاطرنشان کرد: ابتدا از مجموعه مدیریتی و برادران انصاری که بدون چشمداشتی در یک دهه گذشته کنار کشتی بودند، تشکر می کنم. آنها فقط به خاطر گوش شکسته شان همه جوره کنار این رشته بوده اند. متاسفانه بعضی دوستان فقط نیمه خالی لیوان را می بینند. ایران مال با این سابقه، به عنوان باشگاهی که در لیگ کشتی ماندگاری و دوام داشته، لیگ برایش مهم است و هزینه می کند. وقتی برایش قهرمانی مهم است طبیعتا تیمش را برای قهرمانی می بندد. مگر در فوتبال اسپانیا، همه تیم ها می توانند مانند رئال و بارسلونا ستاره داشته باشند؟ این مسئله ای خیلی عادی است. تیمی که متمول تر بوده و قدمت بیشتری دارد، تیمش را برای قهرمانی می بندد. اگر اساسنامه گفت با 25 کشتی گیر یا با 3 ملی پوش قرارداد ببند، ما همین کار را کرده ایم. نه با ملی پوش و نه کشتی گیر اضافه تر قرارداد نبستیم.

,

سرمربی تیم ایران مال ادامه داد: من قطعا با این نظریه مخالفم که می گویند همه ملی پوشان را جذب کرده ایم. الان در 5 وزن ما نفر شاخصی نداریم که بگوییم این کشتی گیر، نفر اول این وزن هست. رقابت بین اینها مشخص می کند، چه کسی ملی پوش است. تیمی که برای قهرمانی می آید، قطعا با ستاره ها قرارداد می بندد. کشتی گیر هم نگاه می کند و دوست دارد با تیمی که اعتبار بیشتر دارد و در زمینه پرداختی هایش متعهدتر است، قرارداد ببندد. الان در 86 کیلوگرم که می گویند ما همه ستاره ها را گرفته ایم، ما حسن یزدانی و کامران قاسمپور قرارداد بستیم، می خواستیم با علیرضا کریمی و محمدجواد ابراهیمی در 92 قرارداد ببندیم که کریمی مصدوم است، بنابراین احمد بذری را هم جذب کردیم و تصمیم گرفتیم که از او در 92 کیلوگرم استفاده کنیم. بالاتر از همه این حرف ها، مهم کشتی و چرخه لیگ است و باید از فدراسیون و سازمان لیگ تشکر کنم که با وجود همه ایرادهایی که وجود داشت و اینکه لیگ رشته های دیگر نتوانسته بودند مجوز برگزاری بگیرند، اما فدراسیون محکم پای کار ایستاد و مسابقه برگزار شد. از صداوسیما هم بابت بردن کشتی به خانه های مردم تشکر می کنم.

,

درستکاردر مورد اینکه چقدر کرونا به لحاظ فنی روی کشتی گیران تاثیر گذاشته بود، گفت: قطعا اثر گذاشته بود چون کشتی ورزش بدون مسابقه نیست و هر چقدر هم تمرین کنی و مسابقه نباشد، فایده ندارد. گوشمان باید به سوت داور عادت کند، اگر مدت طولانی مسابقه ندهیم، مناطق تشک را گم کرده و با تشک غریبه می شویم. قطعا برگزاری مسابقه خیلی خوب بود.

,

وی در مورد اینکه آیا میثم نصیری با توجه به خداحافظی اش با تیم ملی، در دور برگشت برای ایران مال کشتی می گیرد، تاکید کرد: بله، در دور برگشت برای ما کشتی خواهد گرفت.

,

درستکار انتقاد از فدراسیون به دلیل عدم برگزاری مسابقه انتخابی گسترده را بی انصافی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود نمی شد چرخه را اجرایی کرد چون اجرای چرخه، زمان می خواست و باید مسابقات استانی، کشوری، جام تختی و ... برگزار می شد که به خاطر کرونا و اعلام زمان برگزاری مسابقات جهانی، این امکان مقدور نبود. چیزی که کشتی به آن احتیاج دارد، انتخابی است تا شاهد این نباشیم که کشتی گیر 50 سال بعد از دوره قهرمانی اش همچنان عده ای را نفرین کند و بگوید حقش را خورده اند. حسن یوسفی افشار و حسین زارعی برای تدوین این چرخه خیلی وقت گذاشتند، خیلی از مربیان نظر دادند. از من هم به عنوان سرمربی وقت تیم ملی جوانان نظرخواهی شد که به نظرم چرخه خوب و کم اشتباهی بود که اساس آن شایسته محوری بود. نظر شخصی ام این بود که در شرایطی که به خاطر عدم اجازه ستاد مقابله با کرونا، نمی شد مسابقه انتخابی گسترده داشت، مسابقه ای برگزار شود که حداکثر رضایتمندی را در کشتی در پی داشته باشد.

,

نفر چهارم مسابقات جهانی 1998 تهران که میهمان برنامه طلایی بود، افزود: دبیر اختیار تام به کادرفنی داده که ضمن رعایت عدالت، در همه اوزان هم انتخابی برگزار شود. اگر نظر کارشناسان هم مدنظر قرار گرفته می شد و این انتخابی، چندراهه نمی شد، اعتراضات هم اینقدر بالا نمی گرفت. این حق مسلم جامعه کشتی است که مسابقه را ببیند و از تماشای آن لذت ببرد. به هر حال این اتفاقات افتاد و بهتر است دیگر به آن نپردازیم. جامعه کشتی از کشتی عدالت و حق را می خواهد.

,

پژمان درستکار با تاکید بر اینکه کشتی بیشتر از همه چیز احتیاح به حفظ حرمت ها، اخلاق مداری، اتحاد و همدلی دارد، گفت: همه ما بعد از خدا، همه چیز را از کشتی داریم. در طول تاریخ کشتی این پرچم به دست خیلی از بزرگانمان بالا رفته است. از منصور برزگر که اسطوره مربیگری ایران است، محسن فرح وشی، پهلوان محبی بزرگوار که با او عاشق کشتی شدم. محسن کاوه که بیَ شک یکی از بهترین مربیان کشتی ایران است. آقا رسول خادم که برای فدراسیون خیلی زحمت کشیده، امیر خادم که حق استادی به گردنم دارد، عباس جدیدی و علیرضا رضایی دوست داشتنی. استاد بهروز یاری و خود علیرضا دبیر که از نوابغ دوران کشتی ما بوده و این روزها با جان و دل برای کشتی زحمت می کشد. حمید سوریان که تمام قد پشت کشتی ایستاده، محمد بنا و کادرفنی تیم ملی آزاد، غلامرضا محمدی که پیشکسوت من بوده و سال ها در عرصه مربیگری افتخار شاگردی اش را داشتم و همچنین ابراهیم مهربان و عباس حاج کناری. به رسم ادب در مقابل همه اینهایی که اسم بردم، خبردار می ایستم و به احترام همه این عزیزان کلاه از سر برمی دارم. اگر انتقادی هم می شود همه دوست داریم کشتی پیشرفت کند. کینه ورزی و دشمنی شخصی حسابش از نقد جداست. همه ما باید در حفظ آرامش کشتی تلاش کنیم تا تیم مان در جهانی صربستان موفق شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه