اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

انتقال پسماندهای روی به سردهات مشکل زیست‌محیطی ندارد

انتقال پسماندهای روی به سردهات مشکل زیست‌محیطی ندارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در خصوص علت تغییر محل دپوی پسماند روی از روستای مرصع به سردهات گفت: این اقدام، تصمیم کارگروه استانی بود و انتقال پسماندها به محل جدید کاملا اصولی، حساب‌شده و با نظارت خواهد بود و هیچگونه مشکل زیست‌محیطی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین آبسالان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: انتقال پاسماندهای روی به محل جدید، حساب‌شده و با رعایت تمام موارد بوده و هزینه میلیاردی برای فراهم کردن محل جدید انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی در پاسخ به اینکه مطالعات و هزینه‌های زیادی برای انتخاب مرصع انجام شده بود که تغییر محل دپو، تلف کردن زمان و انرژی است، خاطرنشان کرد: روستای مرصع، قطعی نبود زیرا چند محل برای دپور پسماندها در نظر گرفته و اولویت‌بندی شده بود که یکی از آن‌ها مرصع بود.

,

آبسالان با بیان اینکه انتقال پسماندها به روستای مرصع، هزینه‌های کمتری برای شرکت بهین‌فرآور داشت، افزود: شرکت برای انتقال پسماندها به روستای سردهات، هزینه‌های زیادی را تقبل می‌کند به‌گونه‌ای که فقط در فاز اول آماده‌سازی محل، بیش از 6 میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه چنین هزینه‌هایی در فازهای بعدی هم انجام خواهد شد، گفت: ایجاد محل جدید برای دپوی پسماند کاملاً حساب‌شده، فنی و با نظارت بوده و تمام مسائل در آن باید رعایت شود.

,

وی تصریح کرد: پسماندها بعد از انتقال نیز به صورت فنی مدیریت می‌شوند و هیچگونه آلودگی زیست محیطی در این محل وجود نخواهد داشت.

,

آبسالان با بیان اینکه پسماندهای قبلی در محل خود باقی خواهد ماند، اظهار داشت: محل قبلی، مالچ‌پاشی و دیوارکشی شده و در آینده نیز مواد آن استحصال خواهد شد و فقط پسماندهای جدید پس از آماده شدن محل به روستای سردهات منتقل خواهند شد.

,

این مسئول در خصوص مطالبات و اعتراضات اهالی روستای سردهات نسبت به انتقال پسماندها به این روستا خاطرنشان کرد: زمین از منابع ملی است که در اختیار شرکت قرار داده شده و فاصله مناسبی نیز از روستا دارد و به دلیل نظارت‌های فنی هیچ مشکلی برای اهالی روستا پیش نمی‌آید.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شرکت بهین‌فرآور نیز طبق قانون و تا حدی که متعهد شده، پاسخگوی مطالبات قانونی روستاییان خواهد بود.

,

وی درباره پیش‌بینی زمان انتقال اولین مرحله پسماندها به روستای سردهات، اظهار داشت: زمانی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و هر زمانی که محل، آماده باشد اولین مرحله پسماندها منتقل می‌شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه