اخبار داغ

جوان‌گرایی یا تکرار یک اشتباه؟

3 نفر در انتظار جواز ورود به ساختمان شیخ بهایی/ مدیرعامل جدید پرسپولیس با فرار از چپ می‌آید؟

3 نفر در انتظار جواز ورود به ساختمان شیخ بهایی/ مدیرعامل جدید پرسپولیس با فرار از چپ می‌آید؟
شایعات انتخاب مدیرعامل جدید پرسپولیس از ساعات اولیه استعفای مهدی رسول‌پناه به اوج خود رسیده و در این بین از کاندیداهای جذابی به‌عنوان مدیران جدید باشگاه پرسپولیس نام برده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از استعفای شبانه محمدحسن انصاری‌فر از پست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس که با حواشی بسیار و واکنش‌های منفی بی‌شماری هم روبه‌رو بود، مهدی رسول‌پناه به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی این باشگاه انتخاب شد تا عهده‌دار مسئولیت هدایت کادر مدیریتی پرسپولیس در روزهای بی‌مدیرعاملی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رسول‌پناه که همه از او به‌عنوان دندان‌پزشک شخصی وزیر ورزش و جوانان یاد می‌کردند و آن‌چنان رزومه مدیریتی نیز از وی در دسترس نبود، طی روزهای صدارت بر ساختمان خیابان شیخ‌بهایی شاهد صعود سرخ‌ها به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بوده و هم‌چنین به‌عنوان نفر اول اجرایی باشگاه تهرانی، در پوکر قهرمانی این تیم سهیم بود.

,

, ,

با کسب جواز حضور در دیدار نهایی تورنمنت ACL 2020 توسط شاگردان گل‌محمدی، تیم پرسپولیس اندک اندک به حاشیه کشیده شد؛ تا جایی که سرخ‌ها در اولین جلسه تمرینی پس از بازگشت به ایران تنها با 8 نفر به مرور کارهای تاکتیکی پرداختند و آینده عده کثیری از بازیکنان در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. سرخ‌ها مهدی ترابی، علی علی‌پور و نهایتاً شجاع خلیل‌زاده را از دست دادند تا ماجرای جدایی مدافع آخر قرمزها، تیر آخر را به قلب حواشی شلیک کند و بر اثر ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی، مهدی رسول‌پناه مجبور به استعفا از پست فرمایشی خود شود.

,

پرسپولیس که حدود 55 روز برای حضور در بزرگ‌ترین دیدار تاریخ خود فرصت دارد، هنوز از ثبات در کادر مدیریتی خود برخوردار نیست و استعفای ناگهانی رسول‌پناه مسئولین باشگاه و وزارت ورزش را به صرافت انداخته تا بهترین گزینه را برای عنوان مدیرعاملی و یا سرپرست مدیرعاملی انتخاب کنند. صحبت‌های ضدونقیضی از گزینه‌های جلوس بر کرسی مدیریت ساختمان خیابان شیخ بهایی به گوش می‌رسد اما اسناد و اخبار رسیده به خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا نشان‌گر آن‌ست که اجماع مسئولین بر 3 گزینه است که طی روزهای آتی یکی از بین آن‌ها برای باشگاه پرسپولیس انتخاب خواهد شد.

,

, ,

همان‌طور که در اکثر محافل دیده و شنیده می‌شود، حمیدرضا گرشاسبی یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های بازگشت به پرسپولیس و نشستن دوباره روی صندلی مدیریت این باشگاه است. وی که پیش از ایرج عرب عهده‌دار سمت مدیرعاملی باشگاه بوده و به دلایل غیرورزشی و عموماً به‌علت مسائل قوانین منع به‌کارگیری بازنشستگان از حضور در این پست کناره‌گیری کرد، بار دیگر با استفاده از تبصره‌های جانبازی و ایثارگری به میز مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس لینک شده و یکی از گزینه‌های مطرح شده تلقی می‌شود.

,

البته در نحوه مدیریت و تصمیمات حمیدرضا گرشاسبی همواره شبهاتی وجود داشت که او را در کنار علی‌اکبر طاهری به مدیرانی ناشفاف تبدیل کرده بود؛ شبهاتی که هرگز به آن‌ها پاسخ درستی داده نشد و حتی بعدها گفته شد که برخی از مسائل و مشکلات مالی فعلی باشگاه پرسپولیس، تحفه‌ای از مدیریت گرشاسبی بوده است.

,

, ,

سعید آذری که سابقه مدیریت در باشگاه ذوب‌آهن را در کارنامه دارد و اکنون هم عهده‌دار سمتی مشابه در باشگاه فولاد خوزستان شده هم از افرادی‌ست که نامش بین لیست انتخابی‌ها وجود دارد و البته که بعید به‌نظر می‌رسد گزینه نهایی وزارت ورزش و جوانان، مدیرعامل فعلی باشگاه فولاد باشد. آذری با کار کردن در باشگاه‌های صنعتی راحت‌تر است و قطعاً مسئولان وزارت هم ریسک انتقال یک مدیرعامل بین دو باشگاه لیگ برتری را به جان نخواهند خرید.

,

فولاد هم امسال با حضور جواد نکونام و خریدهای موثر به تیمی تبدیل شده که شاید حتی بیشتر از سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را طلب می‌کند و آذری برای همین پروژه جذاب هم که شده نمی‌خواهد از شهر اهواز خارج شود.

,

, ,

اما مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین گزینه نشستن بر روی صندلی داغ مدیریت باشگاه پرسپولیس یکی از بازیکنان سابق همین تیم است. جوان‌ترین سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال که در طول دوره چندماهه‌اش عملکرد خوبی از خود برجای گذاشت، حالا نزدیک‌ترین فرد برای رسیدن به ساختمان شیخ‌بهایی‌ست و احتمالاً طی روزهای آینده هم اجماع هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس و مسئولین وزارت‌خانه روی نام ابراهیم شکوری خواهد بود. شکوری که با 36 سال سن عنوان‌دار جوان‌ترین کاندیدای مدیریت باشگاه پرسپولیس هم هست، در دوران بازیگری در پست مدافع چپ برای پرسپولیس به میدان می‌رفت و شاید همین فرار از چپ بهترین تئوری برای راحت شدن سرخ‌ها از بحران مدیریتی باشد.

,

, ,

شکوری که از تحصیلات خوبی هم برخوردار بوده و مطالعات آکادمیک خود را هم تا سطح دکتری در رشته مدیریت ورزشی ارتقا داده، پس از محمدرضا ساکت عهده‌دار پست سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال شد و این پست را تا فروردین ماه سال جاری در اختیار داشت. وی که اکنون عضو کمیته فدراسیون‌های AFC نیز هست، از شرایط خوبی برای مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس برخوردار بوده و شاید نظر نهایی وزیر هم روی نام شکوری باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه