اخبار داغ

استاد درس خارج فقیه کرمان مطرح کرد؛

مقایسه این دوران با دوران امام حسن (ع)، اشتباه محاسباتی مسئولان برای مذاکره است

مقایسه این دوران با دوران امام حسن (ع)، اشتباه محاسباتی مسئولان برای مذاکره است
حجت الاسلام شیخ بهایی گفت: گاهی تبلیغات و جنگ رسانه ای دشمن سیستم محاسباتی مسئولان را دچار اخلال می کند و با تصور این که مردم دست از حمایت رهبری می کشند، با هدف انجام مذاکره سخنانی همچون مقایسه زمان حال و زمان امام حسن مجتبی (ع) بیان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد شیخ بهایی استاد درس خارج فقیه کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: شهادت امام حسن عسکری (ع) پایان دوره حضور 250 ساله معصومین در میان مردم و پس از آن آغاز دوران غیبت است که دسترسی به امام برای همگان میسر نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: دوران زندگانی ائمه پس از امام رضا (ع) به گونه ای بود که به علت ظلم حاکمان زمان امامان از مردم فاصله گرفتند و این رابطه از طریق وکلای امام ادامه پیدا کرد.

,

این کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد: در آن زمان جامعه شیعی در سراسر کشورهای اسلامی پراکنده بود از این رو ارتباط میان امام و شیعیان از طریق علما و فقها برقرار شد و در حقیقت تمرینی بود برای مردم تا در دوران غیبت به ولایت فقیه برای اداره امور جامعه تکیه کنند.

,

شیخ بهایی عنوان کرد: امام حسن عسکری (ع) در جوانی و در غربت همچون پدر بزرگوار خود به شهادت رسیدند، آغاز امامت آخرین امام معصوم همزمان با شهادت امام حسن عسکری (ع) آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

,

وی یادآور شد: سخنان، مطالب قرآن کریم، کلمات اهل بیت (ع) و سنت که به عنوان حجت بر ما است، توسط علما و مراجع برای ما گفته شده و در اجرا نیز جانشین امام در مقام امامت، هدایت جامعه و اجرای حدود الهی ولی فقیه است که تبعیت از آن ها در واقع تبعیت از امام زمان (عج) خواهد بود.

,

استاد درس خارج فقیه کرمان بیان کرد: در مواقع ضروری و حساس اکثریت مردم با حضور در صحنه حمایت خود را از ولی فقیه نشان داده و همواره رهنمودهای ولی فقیه چراغ راه همگان در جامعه است.

,

شیخ بهایی گفت: البته جنگ روانی دشمن بسیار سنگین است و از آنجایی که از اهمیت ولایت فقیه اطلاع دارد، دست به تخریب زده و سعی در القا بی اهمیتی نقش ولایت فقیه در جامعه دارد.

,

وی ادامه داد: اگرچه در جریان شیوع ویروس کرونا، با دستور ولایت فقیه مردم نیز به دستورات ولایت فقیه جامه عمل پوشاندند، عزاداری ها را محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرده و پیاده روی اربعین را با وجود شور فراوان برگزار نکردند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: مردم نسبت به مسائل اقتصادی و مدیریت ها گله مند هستند، همان گونه که رهبر انقلاب نیز از این وضعیت گله مند بوده و از وجود فساد در دستگاه های مختلف گلایه دارند، هر جا که مبارزه ای با فساد صورت می گیرد، مردم به شدت حمایت می کنند.

,

شیخ بهایی ابراز کرد: پس از انقلاب مردم ثمره اطاعت از ولی فقیه را بارها دیده اند، هر کجا که دستور رهبری سرلوحه قرار گرفته برکات فراوانی به جامعه و مردم رسیده اند، لازم است که مسئولان باور کنند که مردم پشت رهبری هستند و باید ترس را از خود دور کنند.

,

وی افزود: گاهی تبلیغات و جنگ رسانه ای دشمن سیستم محاسباتی مسئولان را دچار اخلال می کند و با تصور این که مردم دست از حمایت رهبری می کشند، سخنانی همچون مقایسه زمان حال و زمان امام حسن مجتبی (ع) بیان می شود.

,

استاد درس خارج فقیه کرمان تصریح کرد: مردم ما هیچ تغییری نکرده اند، همان مردم انقلابی هستند که حضور خود را بارها در راهپیمایی ها، در مبارزه با کرونا، دفاع از حرم، جنگ تحمیلی و فتنه های متعدد نشان دادند.

,

شیخ بهایی متذکر شد: این ظلم به مردم است که مردم را با امت زمان امام حسن مجتبی (ع) مقایسه کرده و مذاکره را بر مردم تحمیل کنند، ما با همه دنیا تعامل داریم اما با کشوری که مذاکره نمی کند و تنها به دنبال امتیاز دادن است، کاری نداریم چرا که چیزی جز ذلت نیست.

,

وی در پایان با اشاره به آشکار شدن آثار ظهور امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: همه ما مامور به انتظار و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) هستیم، امید داریم اما زمان ظهور مشخص نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه