اخبار داغ

خطر سیل در کمین مردم پارسیان هرمزگان/ نمایندگان مجلس به داد مردم برسند

خطر سیل در کمین مردم پارسیان هرمزگان/ نمایندگان مجلس به داد مردم برسند
مسئولین بی شماری از جمله نمایندگان مجلس در دوره های گذشته و همچنین یازدهمین دوره آن، استاندار و اعضای ستاد مدیریت بحران هرمزگان از روستا و مشکلات رودخانه همجوار آن بازدید کرده اند اما در حد عکس گرفتن و قول و وعده بیشتر نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ روستای بمبری یکی از روستاهایی است که سال گذشته خطر سیل آنها را تهدید می کرده است که باعث تخریب منازل و دیوار مدرسه روستا شد به طوری که با توجه به شدت سیل، فاصله آب رودخانه و منازل به صفر رسیده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مسئولین بی شماری از جمله نمایندگان مجلس در دوره های گذشته و همچنین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، استاندار و اعضای ستاد مدیریت بحران هرمزگان نیز‌ از روستا و مشکلات رودخانه همجوار آن بازدید کردند اما در حد عکس گرفتن و قول و وعده بیشتر نبود.

,

نمایندگان غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با ورود خود به مجلس انگار همه چیز را فراموش می‌کنند و مشکلات این چنینی مردم که به آنها رای دادند را نمی بینند در همین رابطه رضا ابراهیمی یکی از دانش آموزان روستای بمبری، با بیان مشکلات آب گرفتگی و سیل گفت: بارندگی که می شود رودخانه کنار مدرسه ما پر از آب می شود و به سختی می توانیم به مدرسه برویم، معلمان ما در این مدت بارندگی هرگز نمی توانند سر کلاس درس حاضر شوند.

,

این دانش آموز روستای بمبری افزود: گاهی حتی برای رسیدن به کلاس درس با تاخیر می رسیدیم، البته در سال جاری کرونا فرصتی شده است تا کلاس ها غیرحضوری برگزار شود اما برای برگزاری امتحانات باید به مدرسه مراجعه کنیم که اگرمشکل آب گرفتگی مجدد تکرار شود، با استرس زیادی روبه رو خواهیم شد.

,

ابراهیمی ادامه داد: زندگی روستایی سختی های خاص خودش را دارد، اگربارندگی شدت داشته باشد و به منزل نفوذ کند، تهیه لوازم زندگی سخت خواهد بود، ضمن اینکه فاصله با مرکز استان نیز زیاد است و نمی توان آنها را در اسرع وقت تهیه کرد، مسئولین باید به این دست مشکلات نیز توجه داشته باشند.

,

, ,

سمیه براری نیز از خطرات رودخانه روستا  گفت و تاکید کرد: زمستان با مشکل آب گرفتگی مواجه هستیم و سه، چهار روز راه ارتباطی روستا با شهر قطع است و این پل تبدیل به سد می شود بنظر می رسد باید این پل خراب شود دیوار حفاظتی آن نیز ایجاد شود.

,

براری افزود: منزل ما در جوار رودخانه است و هنگام بارندگی سیل آسا سال گذشته، راه ارتباطی ما قطع بود و چند منزل در جوار همسایگی ما تخریب شد، این پل به علت نامناسب بودن آن، آب را روانه روستا کرد و مسئولین باید اقدامی انجام دهند تا مبادا جان عزیزان ما با خطر مواجه شود.

,

وی ادامه داد: استاندار و مسئولین شهرستانی و استانی از نزدیک با وضعیت نابسامان بازدید کردند و قول ها و وعده هایی دادند اما تاکنون با توجه به فرا رسیدن زمستان و احتمال بارندگی ها، هیچ اقدام موثری صورت نپذیرفته است.

,

سکینه میرزایی در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: در شرایط بارندگی ارتباط ما با شهر به طور کامل قطع می شود در این شرایط اگر خدای نکرده بیماری داشته باشیم نمی توانیم راه نجاتی برای آن بیابیم، در این شرایط بیماری کرونا نیز اگر این مشکلات ایجاد وشود سیر شوع ویروس را می تواند بیشتر کند.

,

میرزایی ادامه داد: به واسطه شغلی که دارم با دانش آموزان در ارتباط هستم، زمان بارندگی و آب گرفتگی مسیر تردد آنها به مدرسه بسیار مشکل است، والدین نیز با توجه به این شرایط رودخانه، فرزندان خود را به مهد و مدرسه نمی فرستند چون از خطری که جان فرزندان آنها را تهدید می کند می ترسند.

,

, ,

حقیقت، رئیس شورای اسلامی روستای بمبری، با ابراز گلایه از برخی مسئولین شهرستانی و استانی، اظهار کرد: مسئولین در زمان بازیدها قول هایی می دهند، نامه نگاری هایی نیز صورت گرفته است اما باوجود اینکه زمانی به فصل بارندگی ها نمانده است اما هنوزهیچ اقدامی انجام نشده است.

,

رئیس شورای اسلامی روستای بمبری افزود: ما از مسئولین انتظار بیشتری داریم، اگر برای تامین اعتبار و ایجاد دیوار حفاظتی جهت حفاظت جان و مال مردم این روستا اقدام کنند بسیاری از مشکلات آنها نیز حل می شود، زیرا در فصل تحصیل و بارندگی اغلب مشکلات را دانش آموزان دارند.

,

حقیقت ادامه داد: روستای بمبری با ۱۲۰خانوار و با جمعیت بیش از ۴۵۰ نفر در بخش مرکزی شهرستان پارسیان قرار دارد که در شان این مردم نیست رحمت الهی را برایشان به زحمت تبدیل کنیم، استان هرمزگان شرجی و گرما و خشکی زیاد دارد اما بارندگی را کم به خود می بیند، اگر همه مسئولین دست به دست هم مشکلات را رفع کنیم آنها هم از باران الهی لذت خواهند برد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه