اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد

اجرای طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در مازندران/90 درصد پزشکان و 70 درصد داروخانه‌ها مشارکت دارند

اجرای طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در مازندران/90 درصد پزشکان و 70 درصد داروخانه‌ها مشارکت دارند
رسول ظفرمند گفت: همزمان با هفته بیمه سلامت طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در شهر‌های مازندران اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول ظفرمند در گفت‌وگو با بلاغ به مناسبت هفته بیمه سلامت با بیان اینکه آبان هر سال به‌دنبال تغییر نام بیمه خدمات درمانی به سازمان بیمه سلامت و با هدف پوشش بهتر بیمه شدگان و همسان سازی خدمات این هفته را هفته بیمه سلامت نامیدند، اظهار کرد: در راستای استقرار جامع دولت الکترونیک در کشور، بیمه سلامت هم اقدامات خوبی را انجام داده است و می‌شود ادعا کرد جزو سازمان‌های برتر و پیش رو در عرصه استقرار دولت الکترونیک است.
 
وی بیان کرد: در این راستا طرح‌های مختلفی را اجرا کردیم از جمله استحقاق سنجی یا تعیین تکلیف شرایط بیمه شده و رسیدگی، پذیرش و پرداخت الکترونیکی اسناد بیمارستانی که در بیمارستان دولتی در سال‌های قبل تکمیل شده و همه تحت پوشش هستند و بیمارستان‌های خصوصی هم لکه گیری شده و همه در طرح مشارکت کردند.
 
مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: از مزایای این طرح کاهش مصرف کاغذ بوده است و میانگین 20 برگ کاغذ برای هر پرونده را به یک برگ کاهش دادیم.
 
ظفرمند با اشاره به اینکه این طرح را در سال جاری در سطح متخصص و فوق تخصص گسترش دادیم، تصریح کرد: از تیر ماه متخصص و فوق تخصص نسخه نویسی را در سطح دو و سه شروع کردیم و تا به امروز حدود 83 درصد از این همکاران پزشک یعنی 630 موسسه‌ای که متخصص و فوق تخصص داشتیم در این طرح مشارکت داشتند و با تمهیداتی که اندیشیدیم و با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان و بابل نزدیک به 600 پزشک خانواده هم به این طرح اضافه شدند و می‌شود ادعا کرد که بیش از 90 درصد پزشکان در این طرح شرکت کردند.

وی افزود: نسخه نویسی را در رده پزشکی عمومی در غیر پزشک خانواده از یک سال قبل شروع کردیم و پزشکان توانستند حق الزحمه خود را در ماه بعد دریافت کنند و سرعت در این زمینه خوب بوده است.
 
ظفرمند با بیان اینکه در طرح نسخه پیچی الکترونیکی، 648 تصویربرداری، داروخانه، آزمایشگاه مشارکت کردند، گفت: 67 درصد داروخانه‌ها و بیش از 90 درصد آزمایشگاه‌ها و بالای 80 درصد هم در موسسه تصویربرداری نسخه پیچی الکترونیکی داشتند.
 
وی تاکید کرد: در مهر ماه تنها 33 هزار نسخه پیچیده شده است که این آغاز کار است و شاید یک سری مشکلات وجود داشته باشد ولی طرح کلی ما این است که کاربری و کاربرد دفترچه را به حداقل برسانیم تا حذف دفترچه کلید زده شود.
 
ظفرمند با بیان اینکه به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم هستیم، بیان کرد: ما نیازمند یاری همه همکاران هستیم و امیدواریم با کمک اصحاب رسانه این طرح اجرایی شود، شاید مشکلاتی پیش رو باشد اما باید کمک کنیم تا مانعی در راه نباشد.
 
وی اظهار کرد: با این کار اطلاعات و داده‌های سلامت بیمه شده‌های ما برای برنامه ریزان ما شفاف خواهد شد و در اتخاذ سیاست‌های لازم بسیار کمک کننده خواهد بود چون این داده‌ها از درجه خلوص بالایی برخوردار است و در کنارش موسساتی می‌توانند با سرعت بهتری به حق و زحمه خود برسند و تاخیر چندین ماهه در پرداخت حق و زحمه در گذشته به‌دلیل انتقال اسناد، پذیرش و رسیدگی به اسناد بود که با این کار حتی خطای انسانی به حداقل می‌رسد و می‌توانیم اعلام کنیم تا شهریور ماه مطالبات به خصوص موسساتی که الکترونیک کار کنند را پرداخت کنیم.
 
مدیرکل بیمه سلامت مازندران در پایان خاطرنشان کرد: پرونده سلامت الکترونیک هر فرد مشخص شود تا خود بیمه شده هم بتواند به آن دسترسی داشته باشد و این همزمانی اجرای این طرح با همه گیری جهانی کرونا می‌تواند بسیار به کمک بیاید تا مراجعه حضوری را به حداقل برساند و کاهش تردد همان هدف بهداشت جهانی است که تردد و ازدحام را کم کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه