اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

40 هزار دانش آموز اردبیلی محروم از شاد/ آموزش حضوری در مناطق زرد و سفید روستایی بلامانع است

40 هزار دانش آموز اردبیلی محروم از شاد/ آموزش حضوری در مناطق زرد و سفید روستایی بلامانع است
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 40 هزار دانش آموز استان اردبیل امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند که 10 هزار نفر آن را دانش آموزان شهری هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد ناصری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: روز به روز امکانات شبکه شاد افزایش یافته و موانع دسترسی به آن نیز برطرف شده و دامنه پوشش نیز نسبت به گذشته وسیع تر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده، 40 هزار دانش آموز شهری و روستایی اردبیل فاقد گوشی هوشمند یا اینترنت، امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه حدود 50 درصد دانش آموزان روستایی به شبکه دسترسی دارند و در روستاها امکان حضور فیزیکی و آموزش حضوری بالامانع اعلام شده است، گفت: در شهرستان هایی که وضعیت کرونایی زرد یا سفید است حدود 80 درصد دانش آموزان از کلاس حضوری مدارس روستایی و عشایری استفاده می کنند.

,

ناصری اذعان داشت: بخشی از از دانش آموزان این مناطق به شبکه مجازی دسترسی دارند، با انتخاب و تصمیم خانواده ها بصورت حضوری از آموزش بهره می برند.

,

وی با بیان اینکه 10 هزار دانش آموز در مناطق شهری استان به شاد دسترسی ندارند، اظهار کرد: این تعداد حساس برانگیز که 10 درصد جمعیت دانش آموزی استان را شامل می شود ، اکثرا در مناطق حاشیه شهرها سکونت دارند که برای آنها نیز برنامه های تلوزیونی و بسته های آموزشی را جایگزین کردیم.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به  آخرین تصمیم ستاد مدیریت کنترل بیماری  کرونای استان، در مورد وضعیت بازگشایی و فعالیت مجدد مدارس، افزود: حضور مدیر و عوامل اجرایی مدارس دو شیفته و مثل شیفت بندی سری صبح و بعد ازظهر در روزهای عادی است و مدیران مدارس با هماهنگی شورای مدرسه، نسبت به تنظیم ساعاتی از هفته برای حضور معلمان در مدارس جهت رفع اشکالات دانش آموزان اقدام خواهند کرد.

,

ناصری با تاکید بر اینکه دانش آموزان پایه اول ابتدایی با هماهنگی مدیران مدارس هفته ای دو روز و هر روز بمدت 2 ساعت در مدارس حضور خواهند یافت، تصریح کرد: با توجه به مشکلات اینترنت و عدم دسترسی به شبکه شاد در مناطق روستایی و عشایری که از طرف ستاد مدیریت کرونا سفید و زرد اعلام شده، حضور دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع اما در مناطقی که نارنجی و قرمز اعلام شده حضور دانش آموزان جهت رفع اشکال و دریافت خدمات آموزشی (درس نامه، سی دی های آموزشی...) مانعی ندارد.

,
 
,

انتهای پیام/آ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه