اخبار داغ

مشاغل غیر رسمی هم بیمه بیکاری می گیرند/ تکالیف جدید وزارت کار در پی فرمایشات رهبری

مشاغل غیر رسمی هم بیمه بیکاری می گیرند/ تکالیف جدید وزارت کار در پی فرمایشات رهبری
پس از تأکید رهبر انقلاب مبنی بر پرداخت بیمه بیکاری به افرادی که بیمه نیستند, سخنگوی دولت گفت: بنا داریم برای این افراد، پوشش بیمه بیکاری در نظر بگیریم و حمایت از آنان را بیشتر کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح دیروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در حسینه امام خمینی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
یکی از نکات مهمی که ایشان در آن جلسه تأکید کردند، توجه به بیمه بیکاری افرادی بود که بیمه تأمین اجتماعی نداشتند.
,
 
,
** نیروهای داوطلب و مؤمن وارد میدان شوند/ تأمین اجتماعی موظف به پیگیری بیمه بیکاری است
, ** نیروهای داوطلب و مؤمن وارد میدان شوند/ تأمین اجتماعی موظف به پیگیری بیمه بیکاری است,
 
,
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حضور پرشمار نیروهای داوطلب در ماه‌های اول شیوع بیماری و خدمات مؤثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه‌ها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، استمرار این فعالیت‌ها را مورد تأکید قرار دادند و از نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح خواستند بار دیگر وارد میدان شوند.
,
 
,
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه برخی افراد بیکارشده در اثر کرونا، بیمه بیکاری ندارند، گفتند: تأمین اجتماعی موظف است برای حل این مشکل اقدام کند که البته در این قضیه نیز ورود خیّرین از برترین انفاق‌ها است.
,
 
,
همین تکلیف باعث شد تا دولت به صورت جدی تر وارد میدان شود.
, همین تکلیف باعث شد تا دولت به صورت جدی تر وارد میدان شود.,
 
,
 علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره بیکاری افرادی بر اثر محدودیت های کرونا گفت: از اسفند ماه سال گذشته حدود ۶ میلیون از مشاغل رسمی و غیر رسمی در اثر کرونا دچار تهدید شدند که از این تعداد سه و پنج دهم میلیون شغل رسمی و دو و پنج دهم میلیون شغل غیر رسمی هستند.
,
 
,
وی افزود: ۱۴ هزار میلیارد تومان وام برای ۵ هزار و ۴۴۴ کارگاه پیش بینی شده است و نهایتاً ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیکار و از بازار کار خارج شدند که از این تعداد ۸۵۰ هزار نفر و همچنین ۲۴۰ هزار نفر از بیکارشدگان مشاغل رسمی که در بیمه بیکاری وجود داشتند به تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.
,
 
,
ربیعی ادامه داد: تاکنون ۱ میلیون و ۱۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته اند. در گام جدید ۱۶۹ هزار نفر برای بیمه بیکاری مراجعه کردند که نوعی برگشت به کار محسوب می شود.
,
 
,
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به بیکار شدن شاغلین غیررسمی افزود: در کشور ۶ میلیون شغل غیررسمی داریم که تحت پوشش بیمه نبودند که در مرحله اول از یک میلیارد یورو صندوق توسعه ملی ۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمه بیکاری اختصاص دادیم.
,
 
,
 ربیعی گفت: در حال حاضر وزارت رفاه مکلف به انجام این کار شده است و در جلسه امروز این وزارتخانه وضعیت افراد آسیب دیده از کرونا بررسی شد.
,
 
,
وی ادامه داد: تاکنون ۳ میلیون نفر از این افراد در ۴ مرحله سبد حمایتی دریافت کردند و همچنین به تعدادی از این افراد وام ۶ میلیونی پرداخت شده است.بنا داریم برای این افراد، پوشش بیمه بیکاری در نظر بگیریم و حمایت از آنان را بیشتر کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه