اخبار داغ

نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای اسلامی:

منتقد دولت هستم ولی هیچگاه توهین نکرده‌ام

منتقد دولت هستم ولی هیچگاه توهین نکرده‌ام
نیک بین گفت: مقام معظم رهبری توهین را ممنون و حرام شرعی دانستند ولی نقد منصفانه را جایز می دانند و بنده هم اهل توهین نبوده و نیستم ولی همچنان منتقد عملکرد دولت هستم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه منطقه ترشیز که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران صاحبان نه خبر بلکه خبرسازانی که تصمیم ساز برای تصمیم گیران منطقه، استان و حتی کشور هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

آرزوی برگزاری نشست خبری با حضور نمایندگان ادوار مختلف ترشیز دارم

, آرزوی برگزاری نشست خبری با حضور نمایندگان ادوار مختلف ترشیز دارم,

وی با بیان اینکه خبرنگاران مهمترین عناصر برای خبررسانی به منطقه ترشیز بلکه کشور هستند، خاطرنشان کرد: سعی بنده بر این خواهد بود که در این مدت 4 سال که نماینده مردم هستیم هر فصل یک نشست خبری برگزار کنیم و مباحث مختلف منطقه، استان و کشور را با هم بررسی کنیم.

,

نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری نشست خبری با حضور نمایندگان ادوار گذشته ترشیز یکی از آرزوهای بنده و مطالبات خبرنگاران منطقه است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم گام ها و قلم های بلندی را با استفاده از تجربیات گذشته برای رشد و تعالی منطقه برداریم.

,

وی همچنین از برنامه های دهم آذرماه سالروز شهادت شهید مدرس (ره) و روز مجلس خبر داد و اذعان کرد: در ابتدای شروع مجلس از رئیس مجلس برای حضور در مراسم دهم آذر در آرامگاه شهید مدرس دعوت کردم و امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم وضعیت کرونا بهتر و شرایط برگزاری مراسم فراهم شود.

,

کاشمر ظرفیت بالایی در مباحث فرهنگی و هنری دارد

, کاشمر ظرفیت بالایی در مباحث فرهنگی و هنری دارد,

نیک بین با بیان اینکه زیارتگاه آیت الله مدرس ظرفیت بزرگی برای منطقه ترشیز است که می توان از این ظرفیت برای بهره برداری از بودجه های ملی و مجلس در جهت توسعه منطقه استفاده کرد، افزود: برگزاری شب شعر با موضوع شهید مدرس و مجلس و همچنین گفتگو ویژه خبری نیز از جمله برنامه های دهم آذرماه خواهد بود.

,

وی با تاکید بر اینکه کاشمر ظرفیت بالایی در بحث های فرهنگی و هنری دارد و حتی ظرفیت آن از مشهد بالاتر نباشد پایین تر نیست، عنوان کرد: ساخت فیلمی با موضوع شهید مدرس با استفاده از ظرفیت بچه های کاشمر و منطقه پیشنهاد داده ایم و امیدواریم این موضوع عملی شود.

,

نماینده مردم ترشیز در دیداری که با رئیس دانشکده صدا و سیما داشتیم قول تاسیس هنرستان صدا و سیما در کاشمر داده شد، تشریح کرد: اگر زیرساخت ها در کاشمر فراهم شود مجوز تاسیس هنرستان صدا و سیما در این شهرستان صادر خواهد شد.

,

بنده به عملکرد دولت انتقاد دارم ولی هیچگاه توهین نکرده ام

, بنده به عملکرد دولت انتقاد دارم ولی هیچگاه توهین نکرده ام,

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، بیان کرد: مقام معظم رهبری توهین را ممنون و حرام شرعی دانستند ولی نقد منصفانه را جایز می دانند و بنده هم اهل توهین نبوده و نیستم ولی نقد را همچنان ادامه می دهم و همچنین اعتقاد دارم که خبرنگاران که نمایندگان مردم هستند باید نقد کنند ولی اول نقد را به طرف مقابل منتقل کنند و اگر تغییر نکرد آن را علنی کنند.

,

نیک بین همچنین در پاسخ به خبرنگاری که وی را پیگیر استیضاح و عزل شهردار کاشمر می دانست، گفت: بنده حتی یک قدم و یک قلم برای استیضاح یا برکناری شهردار برنداشته ام و بر نخواهم داشت چون موضوع شهردار در حیطه وظایف بنده نیست و هیچگونه نامه و هماهنگی در این زمینه انجام نداده ام.

,

وی ادامه داد: نامه هایی در خصوص شهردا دریافت کردم ولی باز هم اقدامی در این زمینه انجام داده ام چون معتقد هستم باید در این سال آخر، شورا و شهر نیاز به ثبات و آرامش دارند ولی اگر شورای شهر به این نتیجه برسد که شهردار کفایت ندارد دخالت نخواهم کرد چون خلاف قانون است.

,

افرادی که فرودگاه مدرس را جانمایی کرده اند باید محاکمه شوند

, افرادی که فرودگاه مدرس را جانمایی کرده اند باید محاکمه شوند,

نماینده مردم ترشیز با اشاره به بحث پیگیری احداث فرودگاه شهید مدرس، اظهار داشت: احداث فرودگاه شهید مدرس از مصوبات دولت نهم بود و قائل به این هستم که افرادی که این فرودگاه را جانمایی کرده اند باید به دستگاه قضایی معرفی و محاکمه شوند چون این فرودگاه در مسیر سیل قرار دارد.

,

وی با بیان اینکه اولویت‌های حمل‌ونقل منطقه باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اولین اولویت منطقه ترشیز، حمل‌ونقل جاده‌ای است و ابتدا باید زیرساخت‌های یک جاده‌ ایمن را فراهم کنیم تا بتوانیم در راستای استقرار کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی گام برداریم.

, .,

نیک‌بین اولین اولویتش را تکمیل باند دوم محور شادمهر به انابد دانست و تصریح کرد: از زمانی که وکالت مردم منطقه را برعهده گرفته‌ام، بیش از 50 مرتبه به‌صورت تلفنی و حضوری نسبت به موضوع جاده پیگیری کردم و تلاش کردم تا کارگاه‌های راه‌سازی در این مسیر تعطیل نشود.

, .,

کشمش ترشیز بیش از قیمت فعلی ارزش دارد

, کشمش ترشیز بیش از قیمت فعلی ارزش دارد,

وی با بیان اینکه منطقه ترشیز به نوعی قطب کشمش منطقه محسوب می شود و بهترین کشمش در این منطقه به عمل می آید، اذعان کرد: با اولویت کشمش، زعفران و پسته با وزارت جهاد کشاورزی وارد مذاکره و پیگیری شدیم.

,

نماینده مردم کاشمر با بیان اینکه کشمش سبز با پیگیری هایی که صورت گرفت وارد بورس شد و تا به امروز بیش از 20 هزار تا 30 تومان در هر سه کیلو افزایش قیمت داشته ولی قیمت واقعی کشمش سبز نیز بیش از این است، عنوان کرد: قیمت  واقعی کشمش سبز ترشیز برای هر کیلو باید 80 هزار یا 100 هزار تومان باشد و قیمت امروز کشمش سبز نسبت به گذشته بهتر شده ولی باید بهتر از این هم باشد.

,

 

,

قیمت هر کیلو زعفران باید بیش از 16 میلیون تومان باشد

, قیمت هر کیلو زعفران باید بیش از 16 میلیون تومان باشد,

وی با تاکید بر اینکه کف قیمت کشمش زرد پیکامی با توجه نشست ها و پیگیری هایی که صورت گرفت، 23 هزار و 500 تومان تعیین شد و تعاون روستایی کشور نیز موظف شد که خرید تضمینی انجام دهد، تشریح کرد: برخی از تجار منطقه ترشیز و افرادی که سود آنها در انبار کردن محصولات هست ممکن است که چند روزی را التهاب در بازار کشمش به وجود بیاورند ولی معتقد هستم که دولت به قولی که در بحث خرید تضمینی کشمش وفا می کند و خرید تضمینی محقق خواهد شد.

,

نیک بین با اشاره به اینکه نماینده مردم تربت حیدریه در منطقه خراسان رضوی مسئول پیگیری مسائل مربوط به زعفران، بنده مسئول پیگیری مسائل مربوط به کشمش و نماینده مردم کرمان و رفسنجان مسئول مسائل مربوط به پسته شده است، بیان کرد: نماینده مردم تربت حیدریه بحث مربوط به زعفران را به نتایج خوبی رسانده بود ولی سرمایه داران بزرگی که در منطقه داریم پای کار نیامدند.

,

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو زعفران بیش از 16 میلیون تومان مصوب شد ولی الان در بازار قیمت خیلی پایین تر از این است، تاکید کرد: دولت اگر در این زمینه خط اعتباری برای صادرکننده زعفران ایجاد می کرد و همچنین سختگیری های صادرات را در این محصول بر می داشت قطعاً وضعیت زعفران بهتر از این می شد.

,

 

,

دولت و مجلس منبع بخشودگی جرایم وام های کشاورزی را مشخص نکرده‌اند

, دولت و مجلس منبع بخشودگی جرایم وام های کشاورزی را مشخص نکرده‌اند,

نماینده مردم ترشیز با اشاره به بخشودگی جرایم وام های کشاورزی، ابراز کرد: نامه ای برای بخشودگی جرایم وام های کشاورزی و دامداری به وزیر جهاد کشاورزی نوشته ایم و قول مساعدت داده اند که این وام ها به سمت بخشودگی بروند اما نظر وزیر این بود که جرایم وام هایی که برای ضرر و زیان در موضوع کرونا گرفته شد بخشیده می شود ولی وام هایی که برای غیر از این موضوع بوده تنها وزارت جهاد کشاورزی مد نظر نیست بلکه بانک ها هم دخیل هستند.

,

وی با بیان اینکه زمانی که به بانک ها می گویند که بخشی از جرایم را ببخشید، بانک ها هم ادعا دارند که اگر موظف به بخشودگی مبلغی از وام هستند باید منبع بخشودگی برای ما مشخص کنند و دولت هم منبع بخشودگی را مشخص نکرده است، افزود: بانک ها تورم زا و آسیب هستند و تعدد و تکثر بانک ها یکی از مهمترین عوامل رشد نقدینگی، تورم و فساد و پولشویی در کشور است.

,

نیک بین در پایان با تاکید بر اینکه بنده معتقد هستم که باید دو بانک ارزی و ریالی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: تکثر در بانک ها، آنها را به سمت بنگاه داری و داد و ستد های مالی سوق می دهد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه