اخبار داغ

یادداشت؛

تراژدی تلخ سیاست زدگی در فوتبال نفت وگاز گچساران/ از رفتار دوگانه "تاجگردون" تا سکوت معنادار آقای مدیرعامل!

تراژدی تلخ سیاست زدگی در فوتبال نفت وگاز گچساران/ از رفتار دوگانه "تاجگردون" تا سکوت معنادار آقای مدیرعامل!
آنچه مسلم است شعار راه خدمت فقط از مجلس نمی گذرد! ، امروز تنها برای برخی مسائل که جنبه تبلیغاتی و بازتاب رسانه ای بیشتری دارد تجویز می شود و موضوعات و مشکلات معیشتی مردم این شهر و حق و حقوق کارگران و مربیان اخراجی شرکت نفت چندان باب طبع سیاهی لشکرهای رسانه ای تاجگردون نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس ؛حسن محمدی_در روزهای اخیر خبرهای بسیاری در خصوص انحلال تیم فوتبال نفت و گاز گچساران به گوش رسید که مورد انتقاد بسیاری از اهالی ورزش و فوتبالدوستان نیز واقع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در این بین از اعتراض برخی هواداران، پیشکسوتان و اهالی رسانه گرفته تا نامه جنجالی "غلامرضا تاج گردون" نماینده سابق گچساران و باشت  به وزیر نفت که به نوعی اعتراف ایشان به عدم اختصاص بودجه های درخواست شده در زمان وکالتش بود و موجب اعتراض برخی از منتقدان و حتی هواداران شد.

,

اما در این مدت سکوت معنادار مدیرعامل و مدیران زیر مجموعه اش بسیار تعجب آور و البته قابل پیش بینی بوده، در میان این همه اعتراض و نگرانی فوتبالدوستان هیچگونه پاسخی از سوی مدیران ارشد این باشگاه منتشر نشد و تنها اخباری که از آخرین وضعیت ورزش نفت شنیده می شد از سوی برخی لیدرها و هواداران نماینده سابق گچساران و باشت بود که به نظر می رسد هدایت کنندگان یک بازی سیاسی جدید در گچساران هستند؟!.

,

در شرایطی که مدیرعامل نفت و گاز گچساران در هفته های گذشته با بحران هایی همچون اعتراض رانندگان خودروهای پیکاب استیجاری به مطالبات خود ، اخراج جمعی از مربیان ورزش نفت و... روبرو بوده و تعطیلی مشکوک و احتمالا با برنامه تمرینات تیم فوتبال نفت و گاز گچساران  نیز از دیگر حواشی یک ماهه  اخیر مدیریت این شرکت به حساب می آید ، افکار عمومی و رسانه ها برای پاسخگویی مدیرعامل یا روابط عمومی این شرکت انتظار بیشتری داشتند که متاسفانه شاهد سکوت معنادار آنها در این قضاها نیزهستیم.

,

هرچند برای رسانه ها ، کارشناسان و تحلیل گران سیاسی این سکوت تنها یک دلیل دارد و آن هم عدم اراده واقعی مدیران شرکت نفت و گاز گچساران برای گرفتن یک تصمیم واحد و مستقل به دور از نظر برخی سیاسیون برکنار شده از صحنه سیاسی گچساران وباشت است.

,

پاسخگو نبودن این مدیران به معنای عدم اطلاع آنها نیست اما به نظر می رسد قدرت نفوذ نزدیکان نماینده در بدنه مدیریتی شرکت نفت و گاز گچساران آنچنان زیاد است که این مدیران به تنهایی نمی توانند تصمیمی مستقل برای عبور از بحران های این شرکت بگیرند.

,

در موضوع تعطیلی تمرینات تیم فوتبال و خبر دروغین استعفای سرمربی این تیم اخبار ضد و نقیضی به گوش رسید اما وقتی به عمق ماجرا نگاه می شود می توان به خوبی فهمید که چه کسانی از انتصاب "بهمن فرازمند" و کادر بومی اش ناراحت و نگران بودند و در تلاش هستند تا همچنان مربی مورد نظر خودشان هدایت این تیم را برعهده بگیرد!.

,

این روزها با وجود اینکه "تاجگردون "از صحنه سیاسی گچساران و باشت کنار گذاشته شده اما هنوز بازی های سیاسی "تاجگردون ها" و اعمال فشار بر مدیران نفتی که با عناوین مختلفی همچون کانون هواداران، سال ها حواشی زیادی برای این تیم و به نوعی آرامش ورزش شهرستان ایجاد کرده اند و متاسفانه هیچکس جلودار آنها نیست و در این شرایط از خود یک منجی و قهرمان داستان ساخته اند.

,

در همه این سال ها که تیم فوتبال نفت و گاز گچساران دچار بحران های مالی و حواشی مختلف بوده است همواره پای افرادی از نزدیکان چهره های سیاسی برکنار شده در این میان بوده و نام و آوازه گچساران را در بسیاری از شهرها بر سکوهای ورزشگاه ها بدنام کرده اند.

,

هرچند کوتاهی مدیران نفتی در پایان دادن به این حواشی از چشم دلسوزان و کارشناسان مربوطه پنهان نبوده و نخواهد بود اما مردم و هواداران واقعی ورزش گچساران بدانند که حق و بضاعت فوتبال نفت همواره بالاتر از این چیزی است که اکنون ما شاهد هستیم.

,

آیا در تمام این سال ها فقط کادر فنی و عوامل فنی در ناکامی ها نقش داشته اند؟ نقش کانون هواداران در تشکیلات فوتبال سیاسی یا ورزشی کجاست؟ چرا کسی براین کانون نظارتی ندارد؟ آیا کانون حکم رسمی دارد؟.

,

متاسفانه در سال های اخیر شاهد دخالت کسانی هستیم که با نفوذ در بدنه دستگاه های دولتی و با اعمال فشار بر مدیران ، اهداف سیاسی خود و حامیانشان را پیگیری می کنند و هر فرد یا جریانی به انتقاد از آنها بپردازد سکوهای ورزشگاه نفت را اهرم فشاری برای اهداف سیاسی خود قرار می دهند.

,

واقعا در گچساران چه می گذرد؟ فردی که نتوانسته است رای اعتماد نمایندگان مجلس را بدلیل اتهاماتی همچون سوء استفاده ها،رانت ها و مفاسد اقتصادی و...را  بگیرد برای حل مشکلات یک تیم ورزشی به وزیر نفت نامه می نویسد اما مدیرعامل آن شرکت سکوت کرده است؟.

,

متاسفانه برخی مردم با فریب اینگونه اعمال پوپولیستی مسیر را برای رشد اینگونه رفتارها هموار کرده اند و برخی از نزدیکان این سیاسیون با اعمال فشار اهداف سیاسی خود و اطرافیانشان را به خوبی پیش می برند.

, .,

مدیرعامل یک شرکت نفتی که قدرت اداره و پیشبرد مجموعه تحت مدیریتش را در بسیاری از امور ندارد و هر روز با بحرانی جدید آرامش مردم را هدف گرفته است و بازیگر اصلی بازی های سیاسی افراد رد اعتبار شده است،به باور بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران برای مدیریت در این شرکت بسیار ضعیف و البته ناکارآمد عمل کرده است.

,

مردم شهر گچساران امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به آرامش روانی دارند و اینکه هر روز شاهد بیانیه های یک سری افراد ناآگاه و تهدید مدیران ، اعتراض خودروهای استیجاری، گلایه های پرسنل اخراجی و... برای استفاده سیاسی و قهرمان پروری برخی سیاسیون برکنار شده نیز باشیم ، دیگر برای مردم قابل قبول نیست و اگر مدیریت نفت توان و کارآمدی لازم برای حل مشکلات این شرکت را ندارد بهتر هرچه سریعتر مدیران بالادستی فکری به حال این اوضاع کنند.

,

فوتبال به عنوان یک ورزش مفرح  آن هم در یک منطقه محروم بایستی در اختیار رفاه مردم باشد و در محاصره تعدادی افراد انحصار طلب که با عنوان کانون هواداران آرامش و امنیت این شهر و ورزش را به مخاطره انداخته اند،بهتر است قبل ازاینکه مردم این شهر فوتبال داشته باشند فکری برای کنترل و گزینش اعضای کانون هواداران ورزش نفت شود که خیال اینکه هرکس پول دارد می تواند به همه حکمرانی کند که این رفتار با منش قرآن و اسلام هم سازگاری ندارد.

,

از آنجا که در مسئله کمک به ابقاء تیم فوتبال نفت و گاز گچساران استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب، غلامرضا پاکدل معاون مدیریت برنامه ریزی تلفیقی نیز اقدامات تاثیرگذاری داشتند اما رسانه های نزدیک به غلامرضا تاجگردون سعی دارند، نامه ارسالی وی به وزیر نفت که در یک جایگاه  وعنوان نبوده است، ارتباط دهند و در این میان متاسفانه سکوت مدیران نفت تاثیر نفوذ تاجگردون در بدنه این شرکت را بیش از هرزمان دیگری آشکار می کند.

,

هر چند اقدامات صورت گرفته از سوی نزدیکان سیاسی وی بیشتر برای مطرح کردن دوباره نام تاجگردون ها در تحولات سیاسی و انتخابات پیش رو بوده، اما مردم به خوبی آگاه شده اند که تاجگردون برای مشکلات مهمتری  همچون اعتراض خودروهای استیجاری و اخراج مربیان  امور ورزش خود را کنار کشیده و اقدامی علنی برای رفع مشکل این افراد انجام نداد اما در موضوعی مانند فوتبال که بازتاب رسانه ای گسترده تری دارد در جایگاهی غیررسمی خود را موظف به خدمت می داند ، اما در موضوع معیشت نیروهای اخراجی ورزش خود را کنار می کشد.

, .,

متاسفانه اینگونه رفتار دوگانه "غلامرضا تاجگردون" وجه اجتماعی ایشان را تا حد زیادی تحت شعاع پرسشگری های فعالان اجتماعی قرارداده ، که البته تاکنون وی پاسخی برای آنها نداشته است.

, .,

آنچه مسلم است شعار راه خدمت فقط از مجلس نمی گذرد ، امروز تنها برای برخی ها مسائل که جنبه تبلیغاتی و بازتاب رسانه ای بیشتری دارد تجویز می شود و موضوعاتی  مشکلات معیشتی مردم این شهر و حق و حقوق کارگران و مربیان اخراجی چندان باب طبع سیاه لشکرهای رسانه ای نماینده پیشین گچساران و باشت نبوده است.

,

بنابراین مشکل امروز ورزش نفت وگازگچساران،  نه مالی است و نه فنی بلکه مشکل ورزش عدم مدیریت صحیح در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و نفوذ بیش از اندازه افراد سیاسی نزدیک به نماینده سابق گچساران وباشت است که متاسفانه نمایش های سیاسی آنها برای آنکه دوباره کرسی مجلس را خانوادگی یا حزبی به دست بگیرند، تمامی ندارد.

,

امید است مدیران وزارت نفت با رصد کامل اتفاقات این شرکت پرحاشیه نفتی در گچساران تصمیمات جدی و عاجلی را برای آرامش بیشتر مردم و پرسنل این شرکت به کار بگیرند و ورزش این شهر را آنگونه که تا قبل از نفوذ افرادی ناآگاه در بدنه ورزش و تماشاخانه ای به نام کانون هواداران بود در دست بگیرند ، تا بازهم شاهد رشد و توسعه ورزش در این شهرستان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه