اخبار داغ

فرماندار سرپل ذهاب :

سرپل ذهاب یک هفته تعطیل می شود

سرپل ذهاب یک هفته تعطیل می شود
فرماندار سرپل ذهاب گفت: براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، شهرستان سرپلذهاب به مدت یک هفته تعطیل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازی دراز , محبت جمالی نیا پیش از ظهر امروز در جلسه اضطراری مبارزه با کرونای شهرستان اظهارداشت : باتوجه به تصمیم ستاد مبارزه با کرونای استان و وضعیت قرمز شهرستان از روز دوشنبه تمامی ادارات و بازار شهرستان به استثنای ادارات خدمات رسان آب ،برق،گاز،مخابرات و شهرداری (بجز واحداداری آن )و شبکه بهداشت ودرمان به مدت یک هفته تعطیل می شود.

وی افزود: تمامی ادارات ، سازمانها، بانکها مشمول این دستورالعمل هستند و یگانهای نظامی و انتظامی نیز با توجه به دستورالعملهای ابلاغی رده های بالاتر خود اقدام خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان تصریح کرد : هیچ مسئول اداره ای در این مدت یک هفته تعطیلی شهرستان حق خروج بدون هماهنگی با شخص فرماندار را ندارد ودرصورت تخلف با وی برخورد خواهد شد .

وی بااشاره به ظرفیت مهم ائمه جمعه و جماعات افزود : ائمه جمعه و جماعات در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و درخواست و دعوت از مردم برای جلوگیری از حضور در تجمعات خصوصا مراسمات تشییع و خاکسپاری و رعایت پروتکلهای بهداشتی ازطریق رسانه های محلی اقدام کنند.

جمالی نیا اذعان کرد : تمام واحدهای صنفی سطح بازار شهرستان به استثنای سوپرمارکتها ، قصابیها، مرغ فروشیها، خبازیها و داروخانه ها در داخل شهر تعطیل هستند و درمیان واحدهای صنفی خدمات رسان فقط واحدهای ارائه کننده خدمات تعمیرات خودروی در شهرک مشاغل حق فعالیت دارند.

وی ادامه داد : ادارات شبکه بهداشت ، اصناف و تعزیرات شهرستان بازرسین خود را در این مدت برای کنترل بازار و نظارت برسلامت و بهداشت واحدهای صنفی خبازی بصورت مستمر و روزانه فعال کنند.

فرماندار شهرستان تاکید کرد : شهرداری آرامستان، بوستانها ، بازار میوه فروشی سطح شهر را تعطیل و ضمن اطلاع رسانی به مردم ازطریق نصب بنر با استفاده از وسائل موجود و ایجاد موانع از تردد در این مکانها جلوگیری کند.

این مقام مسئول تصریح کرد : تربیت بدنی نسبت به تعطیل شدن تمام سالنها و باشگاههای ورزشی سطح شهرستان هم دولتی و هم خصوصی اقدام کند ومتخلفین به دستگاه قضایی معرفی شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اظهارداشت : دادگستری یک قاضی را برای رسیدگی به پرونده های مربوط به تخلفات ستاد کرونا مشخص کرده و پروندهای متخلفین از دستورالعمل و پروتکلهای بهداشتی بدون فوت وقت رسیدگی و برخورد قضایی می شود.

جمالی نیا اذعان داشت : ادارات شهرستان آمادگی کامل داشته باشند که یک دستگاه خودروی کاملا سرویس شده با راننده مجرب را برای گشت و کنترل سطح شهرستان در اختیار ستاد مبارزه با کرونای شهرستان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد : مراکز درمانی سطح شهرستان همچون بیمارستان ، داروخانه ها ، مطبهای پزشکی ، فیزیوتراپی ها، کلینیک ها و آزمایشگاهها فعال هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد : تمام پاساژها و مراکز تجاری سطح شهرستان با هر نوع واحدصنفی تعطیل هستند.

وی باتاکید برلزوم اطلاع رسانی کامل به جامعه اظهارداشت : تمام بنرها و پلاکاردهای مناسبتی و تبریک و تسلیت درسطح شهرستان کاملا جمع آوری شده و تمام مکانهای تبلیغی سطح شهر به موضوع مقابله با شیوع کرونا اختصاص یابد و هر اداره ای موظف است یک بنر در موضوع کرونا را تحویل شهرداری دهند.

وی افزود :اطلاع رسانی از طریق رسانه های محلی و بصورت بلندگو در سطح شهر و روستا برای دعوت مردم به خانه ماندن و اعلام خطر از نگرانیهای پیش رو انجام شود .

فرماندار شهرستان تصریح کرد : آموزش و پرورش نسبت به تعطیلی تمام مدارس خصوصی و دولتی اقدام کنند و امورات تحصیلی دانش آموزان ازطریق شبکه شاد و فضای مجازی انجام شود .

جمالی نیا باتقدیر از پای کار بودن مداحان در پیک اول و دوم بیماری گفت : مداحان از حضور در مراسمات تشییع ، خاکسپاری و عزاداری به مدت یک هفته منع شده ودر صورت تخلف به دستگاه قضایی شهرستان معرفی شوند .

وی درادامه با اشاره به آمار مبتلایان شهرستان افزود : ۸۱۳ نفر بیمار با آزمایش پی سی آر مثبت در شهرستان داشتیم که ۲۶ نفر از آنها فوت شده اند و امروز ۲۷ نفر با حال نگران کننده در بیمارستان شهدا بستری هستند و  درمیان کادر درمانی شهرستان نیز تاکنون ۱۰۴ نفر از کادر درمان بیمارستان مبتلا شده اند .

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت : از مردم، فعالین اجتماعی ، سمن ها و رسانه ها انتظار داریم همانگونه که در پیک های اول و دوم پای کار بودند در پیک سوم شیوع کرونا که بسیار خطرناک تر هست با تحقق شعار درخانه بمانیم از پیک سوم نیز عبور کنیم.

وی تاکیدکرد : تمام مراکز تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باید تعطیل شوند و کلینیک های درمانی و خدماتی ، مراکز روانشناسی و ..... تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هم نمی توانند بااین بهانه فعالیت داشته باشند وباید در این یک هفته تعطیل شوند.

وی اطلاع رسانی مسئولین را مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت : تمامی مسئولین ادارات موظف هستند مردم را به رعایت پروتکلهای بهداشتی و درخانه ماندن دعوت کرده و در خصوص خطرات اپیدمی کرونا اطلاع رسانی لازم را ازطریق رسانه ها انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه