اخبار داغ

عمران خان:

اظهارات جاهلانه ماکرون اسلام‌هراسی را رواج می‌دهد

اظهارات جاهلانه ماکرون اسلام‌هراسی را رواج می‌دهد
نخست وزیر پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر رییس‌جمهور فرانسه در حمایت از اسلام‌هراسی گفت: باعث تأسف است که ماکرون عامدانه مسلمانان از جمله شهروندان فرانسه را تحریک می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به اظهارات ضداسلامی اخیر امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه و  انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) واکنش نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
خان در حساب توئیتری خود نوشت: «عیار یک رهبر این است که انسان‌ها را متحد کند، همان کاری که ماندلا می‌کرد، نه اینکه آنها را متفرق کند. این زمانی است که رئیس‌جمهور ماکرون می‌تواند التیام‌بخش باشد و فضا را از تندروها بگیرد. دو قطبی‌سازی بیشتر و به حاشیه‌راندن، بی‌تردید منجر به افراط‌گرایی می‌شود.»
,
 
,
وی افزود: «این باعث تأسف است که او (ماکرون) به جای تروریست‌هایی که خشونت انجام می‌دهند- چه مسلمان باشند یا سفیربرترپندار و یا طرفداران تفکر نازی‌ها- ترغیب اسلام‌هراسی به وسیله حمله به اسلام را انتخاب کرده است. باعث تأسف است که رئیس‌جمهور ماکرون عامدانه مسلمانان از جمله شهروندان فرانسه را تحریک می‌کند.»
,
 
,
نخست وزیر پاکستان ادامه داد: «رئیس‌جمهور ماکرون با ترغیب به نمایش کاریکاتورهای کفرآمیز که اسلام و پیامبر ما (ص) را هدف قرار می‌دهند-واضح است که بدون هیچ‌گونه درکی از آن این اقدام صورت می‌گیرد- به احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و جهان حمله و آن را جریحه‌دار کرده است.»
,
 
,
وی در پایان گفت: «آخرین چیزی که دنیا می‌خواهد یا مورد احتیاج آن است، دوقطبی‌کردن بیشتر است. بیانیه‌های عمومی بر پایه جهل، نفرت، اسلام‌هراسی و فضای بیشتری برای تندورها ایجاد می‌کند.»
,
 
,
اخیرا اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشته است.
,
 
,
«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه هم در سخنانی از اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حمایت کرده بود که این مسئله خشم محافل اسلامی را برانگیخت.
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه