اخبار داغ

امام جمعه کوچصفهان:

تلاش امام حسن عسکری برای حفظ جان امام زمان/ در هر شرایطی باید برای شناخت امام حیّ و حاضر تلاش‌ کنیم

تلاش امام حسن عسکری برای حفظ جان امام زمان/ در هر شرایطی باید برای شناخت امام حیّ و حاضر تلاش‌ کنیم
حجت‌الاسلام حکیمی گیلانی با اشاره به اینکه به کمک کتب تاریخی و حوادث تاریخ می‌توانیم از حادثه معرفی امام زمان(عج) به عنوان امام دوازدهم درس بگیریم گفت: درس ما این است که آدمی در هر شرایطی سعی می‌کند در راستای افزایش معرفت و بصیرت خودش در قبال امام حی و حاضر زمان خودش تلاش کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام احمد حکیمی گیلانی، امام جمعه کوچصفهان در گفت و گو با خبرنگار 8دی، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت یازدهمین اختر تابناک با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) در طول دوران زندگانی خود ۲امر مهم یعنی حفظ جان امام زمان(عج) و معرفی ایشان را انجام دادند اظهار کرد: شرایط به گونه ای بود که همه می‌دانستند امام زمان(عج) حیات دارند و جانشین امام حسن عسکری(ع) هستند ولی کسی ایشان را ندیده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

حجت الاسلام حکیمی گیلانی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(ع) به ابوالادیان، یکی از شاگردان خود گفت بناست از این دنیا بروم ادامه داد: ابو الادیان در رابطه با جانشین ایشان سوال کرد که امام حسن عسکری(ع) گفت: به تو مأموریت ارسال نامه هایی را میدهم، بعد از ۱۵روز که برمیگردی می‌بینی خانه من مملو از شیون و ناله است و آن پس جانشین مرا با نشانه هایی می‌بینی.

,

امام جمعه کوچصفهان با اشاره به اینکه به کمک کتب تاریخی و حوادث تاریخ می‌توانیم از حادثه معرفی امام زمان(عج) به عنوان امام دوازدهم درس بگیریم گفت: درس ما این است که آدمی در هر شرایطی سعی می‌کند در راستای افزایش معرفت و بصیرت خودش در قبال امام حی و حاضر زمان خودش تلاش کند.

,

وی با بیان اینکه جعفر کذاب فرزند امام هادی(ع) و برادر امام حسن عسکری (ع) و از جمله کسانی است که بارها و بارها از پدر، برادر و پیشینیان شنیده که امام زمان(عج) فرزند امام عسکری(ع) است افزود: به علت رفت و آمد و ارتباطات با دربار امام حسن عسکری (ع) تولد امام زمان(عج) را به جعفر کذاب اطلاع نداده بود و چون او ایشان را ندیده بود، فکر میکرد امام حسن عسکری (ع) فرزندی ندارد و خودش به عنوان امام زمان معرفی‌ می‌شود.

,

حجت‌الاسلام حکیمی گیلانی با تاکید بر اینکه یکی از آرزوهای همه ما این است که از نزدیک بتوانیم امام زمان(عج) را زیارت کنیم خاطرنشان کرد: ما باید اسباب خشنودی امام زمان(عج) را فراهم کنیم و اگر جلب رضایت می‌خواهیم باید حب ایشان حب ما و بغض ایشان بغض ما باشد.

,

امام جمعه کوچصفهان در ادامه‌ تصریح کرد: خیلی ها بودند امام زمان(عج) را دیدند و کنار او بودند اما معرفت و بصیرت لازم را نداشتند.

,

وی با تاکید بر شناخت سیره امام زمان، مسلک ائمه دیگر و فراهم کردن زمینه ظهور گفت: همه ما باید در راستای به‌وجود آمدن زمینه ظهور با جلب اعتماد و اطمینان امام نسبت به خودمان تلاش کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه