اخبار داغ

زمین از حجت خدا خالی نیست/آغاز دوران بلوغ شیعیان بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع)

زمین از حجت خدا خالی نیست/آغاز دوران بلوغ شیعیان بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع)
جامعه بشری امروز با پیشرفت فکر، مدرنیت و معرفت بسیاری از تعالیم انبیا را که ده‌ها قرن پیش‌ازاین برای بشر قابل‌درک نبوده را درک کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرافلاک، در طول رحلت نبی مکرم اسلام (ص) تا روز شهادت امام حسن عسکری (ع) ۲۵۰ سال می‌گذرد، ائمه اطهار (ع) خیلی زجر کشیدند، کشته شدند و مظلوم واقع شدند اما این مظلوم‌ها مقطعی، مجموع و در طول زمان غلبه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

وجود مقدس حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه استمرار حرکت نبوت‌ها و دعوت‌های الهی از اول تاریخ تا امروز است این بدین معناست که آن حرکت عظیم نبوت‌ها، آن دعوت الهی به‌وسیله پیامبران در هیچ نقطه‌ای متوقف نشده است، بشر به پیامبر و به دعوت الهی و به داعیان الهی نیاز داشته است و این احتیاج تا امروز باقی‌مانده است.

,

شاید بتوان دوران بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) را دوران بلوغ شیعه نامید که شیعیان بعد از یازدهمین امام در این مرحله از آگاهی و تشخیص قرارگرفته که عالمان را در دوران غیبت بشناسند و امروز می‌بینیم جامعه بشری با پیشرفت فکر و مدرنیت و معرفت بسیاری از تعالیم انبیا را که ده‌ها قرن پیش‌ازاین برای بشر قابل‌درک نبوده، درک کرده است همین مسئله عدالت، آزادی، کرامت انسان، حرف‌هایی که امروز در دنیا رایج است حرف‌های انبیاست.

,

آن روز عامه مردم و افکار عمومی مردم این مفاهیم را درک نمی‌کردند، پی‌درپی آمدن پیغمبران و انتشار دعوت پیغمبران این افکار را در ذهن، فطرت و دل مردم نسل به نسل نهادینه کرده است.

,

حجت‌الاسلام حامد بهروزی در گفت‌وگو با خبرافلاک با اشاره به نقل روایتی از یاران امام حسن عسکری (ع) پیرامون جانشینی و امامت بعد از امام یازدهم شیعیان، اظهار داشت: احمد ابن اسحاق از اصحاب باوفای امام حسن عسکری (ع) با طرح سؤال دوران امامت بعد ازایشان حضرت جواب دادند که خدای سبحان از روزی که حضرت آدم (ع) را آفریده است لحظه‌ای زمین را از حجت خود خالی نگذاشته است و تا قیامت هرگز بندگانش را بی حجت و ولی رها نخواهد کرد.

,

وی افزود: خدای سبحان به برکت وجود مقدس ولی خود بلا را از اهل زمین دفع می‌کند و به سبب حجتش باران را بر روی زمین فرو می‌فرستند و برکات زمینی را از زمین خارج می‌کند.

,

کارشناس مسائل دینی و تاریخ اسلام عنوان کرد: احمد ابن اسحاق پاسخ این سؤال که بعد از وجود امام حسن عسکری (ع) چه شخصی بعد ایشان امامت را برعهده‌گرفته دارند این‌طور دریافت کردند که حضرت شتاب زاده از اتاق خارج شدند و وقتی برگشتند کودک سه‌ساله‌ای بر دوش خود داشتند که صورتش چون ماه شب چهارده می‌درخشید.

,

وی تصریح کرد: این کودک همنام و هم کنیه پیغمبر (ص) است و اوست که زمین را پر از عدل و داد می‌کند احمد ابن اسحاق مکه بار دیگر از امامت امام بعد از امام حسن عسکری (ع) سؤال پرسیدند وجود نازنین امام زمان (عج) فرمودند: ای احمد ان بقیه‌الله فی‌الارض من یکتا باقی‌مانده حجت‌های خدا روی زمین و منتقم از دشمنان خدا هستم.

,

بهروزی با اشاره به طولانی غیبت شدن امام زمان (عج) بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) فرمودند: قسم به پروردگارم غیبت امام زمان (ع) به‌اندازه‌ای طول می‌کشد که بیشتر معتقدان به حضرت از اعتقاد خود دست برمی‌دارند جز آن‌هایی که خدای سبحان برای ولایت ما از آن‌ها عهد گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه