اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

نیروی انتظامی مروج کرامت انسانی است

نیروی انتظامی مروج کرامت انسانی است
موسوی گفت: نیروی انتظامی با حفظ کرامت انسانی در حال خدمت به آحاد جامعه در مرزها و داخل کشور است که اقدامات حاشیه ای خللی در اراده کارکنان این نیرو وارد نخواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین موسویان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، در واکنش به اقدام یکی از ماموران نیروی انتظامی در مشهد گفت: رعایت کرامت و شأن انسانی افراد علاوه بر این که در اسلام موکداً آمده است، در قوانین ایران نیز متبلور شده و در اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز ذکر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: التزام علمی و عملی از قوانین به خصوص در حوزه حقوق شهروندی بر همگان یک امر واجب است که همه باید در برابر آن تمکین کنند.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: هر انسانی در حوزه سرزمینی خویش برابر عقلانیت و متمایز  از نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، عقاید سیاسی یا هر عقیده دیگری، خواستگاه اجتماعی و ملی، وضعیت دارایی، محل تولد یا در هر جایگاهی که باشند دارای حق و حقوقی است که باید این حقوق از سوی دستگاه های ممختلف اعم از نظامی و غیر نظامی مورد توجه قرار گیرد.

,

وی تاکیدکرد: نیروی انتظامی برابر وظایف ذاتی خویش که تامین امنیت فراگیر همراه با رعایت اصول اخلاقی و کرامت انسانی در سطح جامعه است طی چند دهه اخیر عملکرد قابل قبولی نزد آحاد مختلف جامعه داشته و خواهد داشت.

,

موسویان گفت: با توجه به مقررات فوق کاملاً بدیهی و مبرهن است که نه مامور نیروی انتظامی و نه در مرحله دادسرا و دادگاه، هیچ کدام از افراد حق کتک زدن متهم را ندارند به خصوص وقتی این متهم دستگیر و دستبند زده باشد.

,

وی تاکیدکرد: بدون شک اقدام یک مامور نیروی انتظامی در مشهد که کلیپ آن در فضای مجازی و رسانه های داخلی و خارجی بازتاب گسترده ای داشته است کاملا از منظر قانون و مردم اقدامی مذبوم است ولی نمی توان این رفتار را به کل جامعه ناجا که انسان های شریفی هستند نسبت داد.

,

این کارشناس سیاسی گفت: در همین شبکه های اجتماعی بارها شاهد جارو به دست گرفتن پلیس راهنمایی و رانندگی در پاک کردن خیابان ازشیشه خرده های تصادف بوده ایم و یا هل دادن خودروهای شخصی گرفتار در برف و کولاک توسط ماموران راهنمایی و رانندگی و یا برآورده کردن آرزوی پسربچه سرطانی که همه پلیس ها به احترام او پای چسبانند و آرزوی آن پسر سرطانی را که برآورده کردند.

,

وی افزود: نوع نگاه به این مسلئه از زوایای مختلف قابل نقد و بررسی است که دادستان نظامی مشهد نیز در گفت و گو با رسانه ها از ارجاع و موضوع در ۸ بند به ضابطان قضایی در اسرع وقت، و بررسی دقیق این واقعه خبرداد.

,

موسویان گفت: بدون شک این حادثه نمی تواند خللی در عزم و اراده پلیس برای خدمت رسانی به مردم وارد کند و این چنین اقداماتی و مانور شبکه های بیگانه تنها برای تضعیف این نیرو است که مردم ما بصیرتر از تبلیغات شبکه های ماهواره ای هستند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه