اخبار داغ

توضیحات اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه درباره موزه مردم شناسی صحنه

توضیحات اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه درباره موزه مردم شناسی صحنه
بعد از انتقال وسایل موزه مردم شناسی صحنه و تعطیلی آن ، اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه توضیحات خود را ارائه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از امروله، به دنبال اطلاع از تعطیلی و انتقال وسایل موزه مردم شناسی صحنه به شهرستان همجوار خود این پایگاه خبری بر اساس رسالت خبری و پیگیری مسئله مذکور به عنوان یک مطالبه مردمی به تهیه دوگزارش با عنوان های روایتی از بی خانمانی موزه صحنه/ پاسکاری میان 2 شهرستان کرمانشاه  و  بلاتکلیفی موزه مردم شناسی صحنه همچنان ادامه دارد  اقدام کرد که در آخرین گزارش نماینده مردم شریف شهرستان صحنه ، کنگاور و هرسین نسبت به این جریان واکنش نشان داد و خواستار حل این جریان شد.

 روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خصوص دغدغه نماینده مردم شریف کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی و همچنین مردم شهرستان صحنه جوابیه ای را به شرح ذیل منتشر کرد :

 
انتقال اموال فرهنگی موزه صحنه در جهت نگهداری از آنها بوده است

 پیرو دغدغه‌مندی علی رضایی نماینده دلسوز و فهیم  صحنه، کنگاور و هرسین در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقال و جابجایی اموال فرهنگی موزه مردم‌شناسی شهرستان صحنه، بر خود لازم می داند توضیحاتی به محضر این نماینده محترم  و مردم شریف شهرستان صحنه ارائه کند؛
 
طبق شواهد و اسناد موجود، ساختمان موزه مردم‌شناسی به همراه سامان‌دهی و مبلمان پارک معلم صحنه، توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه در سنوات گذشته صورت گرفته است.

 متاسفانه شورای شهر سالن جلسات خود را بدون توجه به کاربری موزه و وجود اموال فرهنگی دولتی به داخل ساختمان مذکور منتقل کرده و عملا نه تنها امکان بازدید فراهم نبوده بلکه احتمال  تضییع اموال موزه  دولتی در این خصوص متصور می شد.

 علیرغم مکاتبات مکرر اداره کل میراث‌فرهنگی، شهرداری شهرستان صحنه به این مهم توجهی نکرده و اداره میراث‌فرهنگی به‌ناچار برای حفظ اموال فرهنگی، وسایل و تجهیزات موزه را به‌صورت موقت به موزه کنگاور انتقال داده است.

 اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه به‌محض عودت مجدد ساختمان یا جایگزین کردن ساختمانی مناسب، این اموال فرهنگی  را مجدداً به شهر صحنه منتقل خواهد کرد.

 در پایان مجددا از حسن پیگیری مطالبات مردمی جناب علی  رضایی در حوزه مواریث فرهنگی شهرستان کنگاور، صحنه و هرسین کمال تشکر را دارد و امیدواریم با مساعدت و پیگیری ایشان، این موزه مجددا و با کیفیت بهتری راه‌اندازی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امروله,
,
,
,
,
, انتقال اموال فرهنگی موزه صحنه در جهت نگهداری از آنها بوده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه