اخبار داغ

امام جمعه هرسین :

امام حسن عسکری (ع) دوران امامت بسیار سختی داشت/ انتظار فرج مهمترین وظیفه ما در دوران غیبت

امام حسن عسکری (ع) دوران امامت بسیار سختی داشت/ انتظار فرج مهمترین وظیفه ما در دوران غیبت
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی, امام جمعه هرسین درباره دوران امامت امام حسن عسکری (ع) گفت: آن حضرت در دوره 5ساله امامت خود شرایط بسیار سختی داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد حسین اجرایی در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: بر ما لازم است که در این ایام هر چه می توانیم عزاداری کنیم و معتقدیم که این امر باعث خوشنودی امام عصر(عج) می شود.

 وی افزود: مظلومیت امام حسن عسکری(ع ) جهات مختلفی دارد اول اینکه در این 5سال دوره امامتشان شرایط بسیار سختی را داشتند و تعدادی زیادی از نیروهای نظامی را در یک پادگان برای مراقبت از آن حضرت قرار داده بودند که این امر مظلومیت این امام را می رساند.

 امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  امام حسن عسکری(ع) تنها امامی است که در طول عمرش نتوانسته زیارت مکه و مدینه برود و اجازه خروج به او از منطقه عراق و سامرا را ندادند و عباسی ها برای اینکه فرزند امام حسن عسکری(ع) که وعده اش را شنیده بودند ظهور پیدا نکند و خطری برای آنها نداشته باشد آن حضرت را تحت نظر داشتند.

 حجت الاسلام اجرایی در ادامه یادآور شد: اراده خدا فوق اراده هاست و خداوند کمک کرد که این فرزند متولد شود که به فرموده پیامبر اسلام(ص) آن حضرت باید غیبت داشته باشد و غیبت صغری از سال 260هجری قمری تا 329 بوده است که در آن زمان توسط چهار نائب با مردم سخن می گفت و به سوالات و ابهامات مردم پاسخ می داد و پس از آنهم غیبت کبری شروع شد.

وی افزود: به اعتقاد ما شیعیان نهم ربیع الاول سالروز امامت امام عصر(عج) است هر چند که آغاز امامتشان هشتم ربیع الاول  بوده است ولی به  دلیل اینکه آن روز روز شهادت امام حسن عسکری (ع) بوده روز نهم را روز شادی و امامت امام عصر(عج) می دانیم .

 امام جمعه هرسین با اشاره به وظیفه شیعیان در زمان غیبت اظهار داشت: ما در زمان غیبت آن حضرت موظف به رعایت توصیه هایی هستیم که اهل بیت(ع) به ما سفارش داشته اند که مهمترین این توصیه ها انتظار فرج است و لازم است که ما امام خود را بشناسیم و بدانیم که چه وظیفه ای در قبال او داریم .

 وی افزود:  وظیفه دیگر ما این است که با آن حضرت از طریق قرائت ادعیه ها همچون دعای فرج، دعای عهد و همچنین دعای ندبه و دعا ارتباط برقرار کنیم و برای فرج آن بزرگوار و در این روزها که دنیا گرفتار ویروس کروناست باید دست به دامنشان شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر دیوانگاه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه