اخبار داغ

استاد دانشگاه و متخصص تغذیه در گفت‌وگو با دانا؛

مصرف امگا3 به رفع مشکلات تنفسی بیماران کرونایی کمک می‌کند/ گرفتن رژیم لاغری در ایام کرونا ممنوع !

مصرف امگا3 به رفع مشکلات تنفسی بیماران کرونایی کمک می‌کند/ گرفتن رژیم لاغری در ایام کرونا ممنوع !
یک متخصص تغذیه گفت: در شرایط ابتلای افراد به کرونا، بیماران باید از خوردن گوشت قرمز خودداری کنند چرا که دارای یک اسیدچرب به نام «آراشیدونیک اسید»است که فاکتورهای التهابی تولید کرده و ممکن است که تنگی نفس در افراد مبتلا به کرونا را تشدید کند.
[

 محمد حسن انتظاری، استاد دانشگاه و متخصص تغذیه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پاسخ به نگرانی افرادی که از ترس ابتلا به کرونا مصرف ویتامین‌‌ها را بیش از حد افزایش داده‌اند، اظهار کرد: کمبود ویتامینها می تواند برای سلامتی انسانها خطرناک باشد و در عین حال مازاد این ویتامینها معالجه کننده و درمانگر هیچ یک از بیماری‌ها نیست.

,  محمد حسن انتظاری، استاد دانشگاه و متخصص تغذیه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی,  محمد حسن انتظاری, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
این متخصص تغذیه افزود: برای تأمین ویتامین D می‌توان از قرص‌ها استفاده کرد و در عین حال افرادی که روزانه 20 تا 30 دقیقه به آفتاب دسترسی دارند، نیازی به مصرف قرص‌های  ویتامین D ندارند.
,
 
,
وی در پاسخ به این پرسش که مبتلایان به کرونا در قرنطینه چه نوع مواد غذایی مصرف کنند، عنوان کرد: برای پیشگیری از کرونا بهتر است که غذاها متنوع باشد؛ میوه ها و مواد پروتئینی بیشتری مصرف شود و در افرادی که در قرنطینه بوده و تست کرونای آنها مثبت است و دچار بی اشتهایی شده اند، باید به آنها کمک کرد،
,
این افراد میتوانند از آبمیوه های تازه که موجب افزایش اشتهای آنها می شود استفاده کنند چراکه آبمیوه‌ها مایعات بدن و آنتی اکسیدان ها را افزایش می‌دهند.
,
 
,
تخم مرغ جایگزین ارزان قیمت گوشت قرمز در ایام کرونا است
, تخم مرغ جایگزین ارزان قیمت گوشت قرمز در ایام کرونا است, تخم مرغ جایگزین ارزان قیمت گوشت قرمز در ایام کرونا است,
 
,
انتظاری در توصیه ای دیگر به این افراد، گفت: خانواده ها می توان برای افراد مبتلا به کرونا در قرنطینه سوپ را تهیه و در آن از پودر گردو استفاده کرده و یا پودرفندق اضافه کنند.
,
 
,
وی با اشاره به نقش پروتئینها در تغذیه، ابراز کرد: بهترین نوع پروتئین ها تخم مرغ است که نسبت به گوشت قرمز ارزان تر بوده و حتی ارزش پروتئین بالاتری دارد. افراد در ایام کرونا شاید بتوانند مصرف شیر را تحمل نکنند اما می‌توانند از ماست و پنیر به عنوان منبع پروتئین و کلسیم استفاده کنند.
,
 
,
این استاد دانشگاه ادامه داد: مواد تغذیه ای که می تواند کمک کننده برای رفع مشکلات تنفسی بیماران کرونایی باشد چربی های امگا3 است که در ماهی، گردو و روغن کانولا وجود دارد، اما اینها معالجه کننده نیستند و تنها کمک کننده هستند و اما در شرایط ابتلای افراد به کرونا، بیماران باید از خوردن گوشت قرمز خودداری کنند. چرا که دارای یک اسیدچرب به نام «آراشیدونیک اسید» است که فاکتورهای التهابی تولید کرده و ممکن است که تنگی نفس در افراد مبتلا به کرونا را تشدید کند، اما ماهی نتیجه عکس دارد.
,
 
,
 رژیم های لاغری سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند
,  رژیم های لاغری سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند,  رژیم های لاغری سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند,
 
,
وی درباره رژیم های لاغری افراد در ایام بحران کرونا، تصریح کرد: بهترین رژیم های لاغری دنیا هم به مقدار کمی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند، توصیه می کنم افراد اگر چاق نیستند و اضافه وزنی در اندازه 10 تا 12 کیلوگرم دارند، بهتر است رژیم لاغری را کنار بگذارند؛ اما کسانی که بسیار چاق بوده و احتمال ابتلای این افراد به کرونا بالا است می توانند تحت نظر متخصص تغذیه به صورت ملایم با کاهش وزن یک یا دو کیلوگرم در ماه می توانند رژیم لاغری خود را ادامه دهند.
,
 
,
این متخصص تغذیه در عین حال متذکر شد: رژیم لاغری که منجر به کاهش وزن 7 تا 8 کیلوگرم شود، یک فاجعه است و بدترین کار گرفتن رژیم شدید است چرا که بدن را تضعیف می کند.
,
 
,
انتهای پیام/ا
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه