اخبار داغ

آنچه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در الیگودرز گذشت؛

فعالیت کلیه دستگاه‌های دولتی در الیگودرز تعطیل شد/اعمال محدودیت‌های قاطع و اتمام‌حجت فرماندار با مدیران

فعالیت کلیه دستگاه‌های دولتی در الیگودرز تعطیل شد/اعمال محدودیت‌های قاطع و اتمام‌حجت فرماندار با مدیران
الیگودرز در فهرست ۴۳ شهرستان قرمز کرونایی کشور قرارگرفته است که جهت کاهش این بیماری کلیه دستگاه های دولتی از فردا تعطیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم و بی‌توجهی مردم الیگودرز به این موارد، موجب افزایش مبتلایان به کرونا در این شهرستان شده است به‌گونه‌ای که الیگودرز در فهرست ۴۳ شهرستانی که بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، مشاهده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

شامگاه امروز با حضور امام‌جمعه الیگودرز، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی جلسه ستاد مدیریت بحران با موضوع مقابله با کرونا در الیگودرز برگزار شد.

,

حجت‌الاسلام مهدی سرلک امام‌جمعه الیگودرز اظهار داشت: در شرایط فعلی شرکت در مراسم عروسی، مجالس ترحیم و تجمعات مردمی در محافل عمومی که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، حرام است.

,

وی افزود: با این اوضاع اقتصادی نگران معیشت و مشکلات مردم و صنوف هستیم ولی چاره‌ای نیست سلامت این عزیزان در اولویت قرار دارد.

,

تعطیلی کلیه دستگاه های دولتی

, تعطیلی کلیه دستگاه های دولتی,

حمید کشکولی فرماندار الیگودرز در این جلسه با اشاره به اعلام تعطیلی برای کلیه دستگاه‌های دولتی به‌جز دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت بیمارستان‌های این شهرستان تکمیل‌شده است از فردا همه مراکز تجاری، اماکن ورزشی، مکان‌های متبرکه، اغذیه‌فروشی‌ها، لوازم بهداشتی‌ها و آرایش، مراکز تعویض پلاک، بازار املاک و خودرو و لوازم‌خانگی و آتلیه‌ها طبق ابلاغیه تعطیل خواهند شد.

,

وی با اشاره به اینکه هر مدیری که در وظایف خود کوتاهی کند ظرف مدت ۲۴ ساعت برکنار خواهد شد، افزود: تمام‌ مراسمات مربوط به جشن،‌عروسی و ترحیم در تالارها، ‌اماکن عمومی تا اطلاع ثانوی در این شهرستان ممنوع بوده و از برگزاری آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

,

فرماندار الیگودرز عنوان کرد: تجمع بیش از ۱۵ نفر ممنوع و کلیه مراکز تفریحی تعطیل خواهد شد وهم چنین از ظرفیت طلاب حوزه علمیه شهرستان در راستای آگهی بخشی و از ظرفیت بسیجیان و نیروهای نظامی جهت خدمت‌رسانی استفاده خواهیم کرد،

,

وی با اشاره به اینکه مسئولین شهرستان با تمام ظرفیت در خدمت ستاد مقابله کرونا هستند، تصریح کرد: با کلیه اصناف و مشاغلی مخصوصاً نانوایی‌ها که متخلف باشند، برخورد قانونی خواهد شد و تمام امتیازات ازجمله آب، برق و گاز و پروانه کسب آن‌ها لغو می‌شود.

,

 عبدالله ملاطاهری مسئول شبکه بهداشت و درمان الیگودرز در این جلسه بیان کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در الیگودرز به بیش از سه هزار نفر رسیده و فوتی‌ها ۹۴ نفر است.

,

وی افزود: تعداد ۷۵ نفر در بیمارستان شهید ولیان بستری هستند که بیشترین میزان بیمار بستری‌شده در سطح استان لرستان است.

,

مسئول شبکه بهداشت و درمان الیگودرز عنوان کرد: ۴۵ درصد مبتلایان به کرونا در الیگودرز به دلیل شرکت در مراسمات عروسی و ختم، دچار این بیماری شده‌اند.

,

ابتلای ۳۱ دانش آموز الیگودرزی به کرونا

, ابتلای ۳۱ دانش آموز الیگودرزی به کرونا,

وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه ۳۱ دانش‌آموز و ۳۲ فرهنگی در سطح شهرستان مبتلابه کرونا شده‌اند، تصریح کرد: بسیاری از پرسنل، کادر درمان و متخصصین شهرستان به کرونا نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.

,

نعمت الهی معاونت شبکه بهداشت و درمان الیگودرز در این جلسه اظهار داشت: از فوتی‌های مربوط به کرونا کمترین سن ۲۹ سال و بیشترین سن ۹۳ سال است متأسفانه در یک خانواده حتی چهار نفر فوت کردند.

,

وی افزود: مهم‌ترین مشکل بهداشت و درمان الیگودرز کمبود نیروی انسانی مخصوصاً پرستار و فضای فیزیکی است.

,

سرهنگ محمد برامکی فرمانده سپاه الیگودرز در این جلسه با اشاره به همکاری و تعامل بسیج اصناف در زمینه مقابله با کرونا، گفت: سه کانون بازار و اصناف، آرامستان ها و تالارها محل تجمعات مردمی هستند که بایستی موردتوجه قرار گیرد. را خواهد داشت.

,

وی افزود: بسیجیان همیشه در زمینه رفاه و خدمت‌رسانی به مردم در کنار کادر بهداشت و درمان هستند و حضوری فعال خواهند داشت.

,

 امیر هوشنگ فتحی رئیس دادگستری الیگودرز در این جلسه بیان کرد: آسیب‌شناسی روزانه از عملکرد مدیران در مبارزه کرونا انجام خواهد شد و مدیران متخلف که کم‌کاری کنند به سازمان قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه