اخبار داغ

رئیس اتاق اصناف لرستان:

افزایش هزینه‌های تولید سبب گرانی «مرغ» و «گوجه‌فرنگی» شد

افزایش هزینه‌های تولید سبب گرانی «مرغ» و «گوجه‌فرنگی» شد
اسبکوه، رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: بالا رفتن نرخ نهاده‌ها و افزایش هزینه‌های تولید سبب گرانی قیمت محصولاتی مثل «مرغ» و «گوجه‌فرنگی» در لرستان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منوچهر اسبکوه در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: حدود ۱۷ هزار واحد صنفی در مرکز استان و ۵۵ هزار واحد در کل استان داریم که نظارت بر تمامی این واحدها امکان‌پذیر نیست، با وجود کمبود نیرو، نظارت‌ها را پرقدرت ادامه می‌دهیم؛ در واقع اگر نظارت‌ها وجود نداشت الان وضعیت بدتر بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی با بیان اینکه ما روزانه گزارش زیادی در خصوص گرانفروشی داریم، افزود: برخی معتقدند که افراد گران می‌فروشند در حالی که گران می‌خرند، در واقع گرانفروشی با گران خریدن متفاوت است؛ برای بالا رفتن قیمت باید دقت کنیم که آن محصول تا رسیدن به دست مصرف کننده چه مراحلی را طی کرده است.

,

رئیس اتاق اصناف لرستان عنوان کرد: قیمت مرغ که کیلویی ۱۲ هزار تومان بوده در حال حاضر به ۲۸ هزار تومان رسیده است و این به دلیل بالا رفتن قیمت نهاده هایی مثل سبوس است که تا چند ماه گذشته پنج هزار و ۵۰۰ تومان بود ولی الان حدود ۱۵ هزار تومان قیمت دارد و یا کنجاله سویا که از سه هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

,

وی خاطرنشان کرد: نرخ گوجه فرنگی هم از دو هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان رسیده است که این به دلیل پنج برابر شدن قیمت کود و سموم شیمایی و افزایش هزینه‌های حمل و نقل و … بوده است؛ طبیعتاً وقتی هزینه‌های تولید بالا برود قیمت محصول نهایی هم افزایش پیدا می‌کند.

,

اسبکوه بیان کرد: برنامه ما برای ساماندهی قیمت مرغ این است که یک نرخ مصوب و مشخص تعیین کنیم که اگر هر واحد صنفی از آن فراتر رفت به عنوان گرانفروشی با آن برخورد کنیم و به سازمانهای ذیربط ارجاع دهیم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه