اخبار داغ

نیاز به تغییر در تصمیم مسئولین؛

سدی به نام "باغان"، به کام "جم"/ پل فلزی مخروبه‌ای که تنها اتصال روستای باغان به شهر است

سدی به نام "باغان"، به کام "جم"/ پل فلزی مخروبه‌ای که تنها اتصال روستای باغان به شهر است
با توجه به شرایط ویژه اقتصادی این روزها، بخش عمده‌ای از مردم کم‌درآمد در مسیر رودخانه "مند" از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند و سود حاصله از این سد به‌غیر از کم‌شدن سطح آب زیرزمینی، خشک‌شدن پایین‌دست این رودخانه و در نهایت پدیده ربزگردها و خشکسالی را به‌دنبال خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ روستای باغان از توابع بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی است. وجه تسمیه روستای باغان به دلیل وجود مرکبات و باغات فراوان از جمله لیموترش و درختان نخل در قدیم نام‌گذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

این روستا دارای ۱۱ رشته قنات است. یکی از رشته قنات های روستای حیدرآباد که ۳۶۰حلقه چاه دارد، از پر آب ترین قنات‌های ایران بشمار می‌رود و دارای چشم انداز بسیار زیبایی است، البته آب آن با گرم شدم زمین و استفاده از منابع آبی هر ساله کمتر از سال قبل می‌شود. مردم غیور باغان دست از تلاش و کشاورزی و دامپروری که نیاز امروز کشور است، نمی‌کشند و همچنان مانند سایر نقاط جنوب مهمان‌نوازی مثال زدنی دارند.

,

, ,

روستای باغان دارای طبیعت زیبا و سرسبز، رودخانه جاری و شیرین، دارای چندین آبشار زیبا، چشمه آب گرم، رشته قنات پرآب حیدرآباد، قبرستان تاریخی با سنگ قبرهای مربوط به قرن دهم که یکی از تاریخی‌ترین قبرستان‌های تاریخ استان بوشهر است.

,

احداث سد باغان که سود آن فقط در جیب همسایه می‌رود

, احداث سد باغان که سود آن فقط در جیب همسایه می‌رود,

مردم اهالی روستای باغان با جاذبه‌های گردشگری و اهالی خونگرم، اکثراً به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند که برای امرار و معاش خود از کم بودن آب برای رفع نیازشان گلایه‌مند هستند. در حالی که سد ساخته شده بر روی رودخانه باغان(سدباغان) برای آب‌رسانی به جم و ریز ساخته می‌شود.

,

, ,

نیاز است مسئولین استانی تدبیری داشته باشند اگر این سد روزی سودآوری خواهد داشت، این سود در کنار اینکه برای مردم شهرستان جم باشد نیاز‌هایی مردم باغان نیز برطرف کند.

,

با توجه به شرایط ویژه ای که به لحاظ اقتصادی امروز در جامعه حاکم است، بخش عمده‌ای از مردم کم درآمد در مسیر این رودخانه از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند و سود حاصله از این سد به‌غیر از کم شدن سطح آب زیرزمینی، خشک شدن پایین دست رودخانه مند و در نهایت پدیده ربزگردها و خشکسالی به دنبال خواهد داشت.

,

پل فلزی مخروبه تنها اتصال روستای باغان به شهر

, پل فلزی مخروبه تنها اتصال روستای باغان به شهر,

با وجود اینکه منطقه بسیار بکر و سالانه گردشگران بسیاری از این منطقه بازدید می ‌کنند، اما مسیر جاده‌ای آن نامناسب و پل بسیار باریک فلزی با ارتفاع زیاد ابتدای روستا وجود دارد که اهالی روستا برای تردد بخصوص در فصل بارندگی دچار مشکل هستند.

,

, ,

این پل فلزی  فقط ظرفیت تردد یک خودرو دارد که نیاز است مسئولین راه و ترابری نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته و اقدامات لازم جهت احداث جاده‌ای ایمن و استاندار باشند.

,

مسیر جاده‌ای شنبه تا باغان تا کنون بارها ریزش داشته است. از این حادثه بیش از دوسال می‌گذرد اما هیچ دستگاهی اقدام جهت بازسازی نکرده است و مخروط‌ها همچنان کنار جاده اصلی مشاهده می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه