اخبار داغ

جزییات تازه از سریال «ابوذر زمان»/ زندگی آیت الله طالقانی در قاب تصویر

جزییات تازه از سریال «ابوذر زمان»/ زندگی آیت الله طالقانی در قاب تصویر
نویسنده سریال «ابوذر زمان» با اشاره به پیشینه سریال‌هایی با تم مبارزه با استعمار بیان کرد که این سریال هم چنین فضایی دارد و تلاش می‌کند تصویری متفاوت از آیت‌الله طالقانی ارائه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد قربانی نویسنده سریال «ابوذر زمان» با محوریت آیت‌الله طالقانی درباره وضعیت نگارش این سریال عنوان کرد: تاکنون ۲۶ قسمت از فیلمنامه سریال به معاونت امور استان‌های صداوسیما تحویل داده شده است که به زندگی آیت الله طالقانی و بررسی دوره‌های ساواک، روسای ساواک و تشکیل نهضت آزادی و انشعاب از جبهه ملی می‌پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: در حال حاضر نگارش قصه به وقایعی چون قیام ۱۵ خرداد رسیده است. زمانی که شاه برای بگیر و ببندها دستور می‌دهد، در همان ایام از روی تزویر در مراسم‌های مذهبی هم حضور دارد.

,

نویسنده «ابوذر زمان» گفت: جالب است که بیشتر فضاهای این سریال در وقایع محرم می‌گذرد و باعث شد فرم کار بیشتر فضایی عاشورایی داشته باشد. اتفاقاً در اکثر سخنرانی‌های آیت‌الله طالقانی این فضا وجود دارد و حتی او شاه را به دلیل حرکات مزورانه و فسق و فجورش با یزید برابر می‌گرفت. الان ممکن است کمی این سخنان کلیشه شده باشد ولی واقعیتی است که البته باید در فضای روز گفته شود.

,

قربانی با اشاره به سخنرانی‌های امام خمینی (ره) عنوان کرد: قرابت انقلاب با عاشورا نکته‌ای است که کمتر درباره آن گفته شده است اما واقعیت است و مهمترین حرفی است که ما سعی کردیم در این سریال پررنگ باشد. از طرف دیگر خیلی‌ها ارتباط نزدیک آیت الله طالقانی و امام خمینی (ره) را نمی‌دانند و اینکه چقدر آیت‌الله طالقانی حتی قبل از واقعه ۱۵ خرداد به حضرت امام ارادت داشته است.

,

سریال‌هایی با تم مبارزه در تلویزیون

, سریال‌هایی با تم مبارزه در تلویزیون,

وی با بیان اینکه تم مبارزه با استعمار در سریال‌های تلویزیونی با «دلیران تنگستان» شروع شده است، گفت: بعد از انقلاب به سریال‌هایی چون «هزار دستان» و «کوچک جنگلی» رسید و این اواخر با «سرزمین کهن» و حتی «بانوی سردار» و سریال‌های این چنینی ادامه یافت و حالا «ابوذر زمان» هم از همین تم استفاده کرده است.

,

این نویسنده اضافه کرد: در زمان انقلاب هم اصل بر مبارزه صرف با شاه نبوده است بلکه اصل این مبارزه با صهیونیسم و استکبار بود که شاه هم مهره‌ای از آنها بود.

,

حضور جلال آل احمد در سریال

, حضور جلال آل احمد در سریال,

قربانی با اشاره به حضور شخصیت جلال آل احمد در این سریال و در طول قصه بیان کرد: گلگرد روستایی در طالقان است که بخش کودکی و حتی بخش‌هایی از زندگی طالقانی در آنجا تصویر می‌شود و زمانی که به این دوران‌ها از زندگی وی می‌رسیم نزدیکان وی همچون جلال آل‌احمد را هم می‌بینیم. همانطور که می‌دانید پدر جلال آل‌احمد پسرعموی طالقانی است و نسبت خویشاوندی با هم دارند که در سریال باعث شد در بخش‌هایی به آن اشاره شود.

,

وی در پایان با اشاره به درام این سریال اظهار کرد: شخصیت‌ها باید رو به روی شخصیت اصلی قرار بگیرند تا اهمیت شخصیت طالقانی نمایش داده شود؛ اینکه چگونه افراد تحت تاثیر نگاه و تفکر او قرار می‌گیرند. به هر حال او در جمع بسیاری از کراواتی‌ها و آدم‌های روشنفکر بوده است و بسیاری از او تاثیر می‌گرفتند.

,

انتهای پیام/

,

منبع: مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه