اخبار داغ

رئیس اداره ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

26 هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی غایبان شاد/ حضور معلم و دانش‌آموز در شاد رصد می‌شود

26 هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی غایبان شاد/ حضور معلم و دانش‌آموز در شاد رصد می‌شود
حسینی فرد گفت: حدود 26 هزار دانش‌آموز در خرسان‌جنوبی به علت نبود زیرساخت‌های لازم برای اتصال به اینترنت از آموزش مجازی و استفاده از شبکه شاد محروم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسینی‌فرد رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی 15 درصد دانش‌آموزان از آموزش‌های مجازی در شبکه شاد محروم هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

26 هزار دانش‌آموز محروم از شاد

, 26 هزار دانش‌آموز محروم از شاد, 26 هزار دانش‌آموز محروم از شاد,

وی افزود: حدود 26 هزار دانش‌آموز در استان به علت نبود زیرساخت‌های لازم برای اتصال به اینترنت از آموزش مجازی محروم هستند.

,

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی بیان کرد: این تعداد دانش‌آموز در 300 نقطه روستایی در شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، سربیشه، درمیان و خوسف هستند.

,

حسینی فرد عنوان کرد: در این راستا برابر اطلاعاتی که از شهرستان‌ها به دست ما رسیده است 85 درصد دانش‌آموزان زیر پوشش شبکه شاد قرار دارند.

,

وی اظهار کرد: 15 درصد دیگر تا قبل از این‌که وضعیت استان از نظر شیوع کرونا قرمز شود تحت پوشش آموزش حضوری قرار داشتند.

,

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌جنوبی گفت: در مناطق روستایی استان، مدارسی که کمتر از 50 دانش آموز داشتند به صورت حضوری فعالیت داشت.

,

حسینی فرد خاطرنشان کرد: مشکل آموزش و پرورش استان در بحث عدم دسترسی به شبکه شاد در مناطق روستایی بود که دانش‌آموزان با روش حضوری مشغول به تحصیل بودند.

,

وی افزود: از زمانی‌که شرایط استان در برخی از نقاط به دلیل شیوع کرونا قرمز شده است همکارن آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و گروه‌های آموزشی در استان پیگیر تولید درس‌نامه هستند که از این طریق محتوای آموزشی لازم را به دست دانش‌آموزانی که ارتباطی با شبکه شاد ندارند برسانند.

,

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌جنوبی در خصوص دسترسی دانش‌آموزان استان به تبلت یا تلفن همراه هوشمند، اظهار کرد: اطلاع دقیقی در این خصوص وجود ندارد اما کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مدتی قبل آمار دانش آموزانی که تحت حمایت امداد هستند را از آموزش و پرورش استان گرفته است.

,

حسینی‌فرد ادامه داد: کمیته امداد برنامه‌هایی را در دست اقدام داشت که بتواند حداقل نیاز دانش‌آموزانی که فاقد امکانات استفاده از شبکه شاد هستند را به اندازه‌ای تامین کند.

,

توزیع پنج هزار تبلت در مدارس خراسان‌جنوبی

, توزیع پنج هزار تبلت در مدارس خراسان‌جنوبی, توزیع پنج هزار تبلت در مدارس خراسان‌جنوبی,

وی از توزیع پنج هزار تبلت بین مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش و استانداری خراسان‌جنوبی طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: دراین راستا مقرر شد مسئولان مدارس تبلت را به برخی از دانش‌آموزانی که منطقه زندگی آنها تحت پوشش اینترنت است اما دانش‌آموز دسترسی لازم به امکانات لازم برای استفاده از شاد را ندارد بدهند تا بتواند از شبکه شاد استفاده کند.

,

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: در مناطق شهری استان نیز هستند دانش‌آموزانی که امکان دسترسی به تلفن همراه هوشمند و تبلت ندارند و چند دانش‌آموز در یک خانواده از تلفن همراه هوشمند پدر یا مادر استفاده می‌کنند.

,

حسینی فرد خاطرنشان کرد: محدودیت‌هایی در خصوص دسترسی دانش‌آموزان به تبلت و تلفن همراه هوشمند وجود دارد اما دانش‌آموزان به هر نحوی راه و ابزار ارتباط لازم با شبکه شاد برای آموزش پیدا می‌کنند.

,

وی عنوان کرد: ساعت حضور دانش‌آموزان و معلم در شبکه شاد به نظر و برنامه ریزی شورای هر مدرسه واگذار شده است.

,

حضور معلم و دانش‌آموز در شاد رصد می‌شود

, حضور معلم و دانش‌آموز در شاد رصد می‌شود, حضور معلم و دانش‌آموز در شاد رصد می‌شود,

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی گفت: در زمان مشخص شده‌ای که معلم با دانش‌آموزان در شبکه شاد برای آموزش حضور دارند این مسئله از طرف مدیر و معاون آموزشی مدرسه رصد می‌شود.

,

حسینی‌فرد ادامه داد: همچنین فرم حضور غیاب کارکنانی که در مدرسه تکمیل می‌شده است زمان حضور در شاد نیز این اعلام حضور ثبت می‌شود و این اقدام روزانه به طور مرتب رصد می‌شود.

,

وی بیان کرد: از 15 شهریور ماه که مدارس به صورت حضوری بازگشایی شد برخی از خانواده‌ها مدعی بودند که فرزندان آنها در مدرسه برای تحصیل حضور نخواهد داشت و از طریق تلوزیون و شبکه شاد پیگیر دروس خواهند بود. از طرف دیگر وزیر آموزش و پرورش بر الزامی نبودن حضور دانش‌آموزان در مدارس تاکید کرد. در این شرایط میزان حضور دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس را هر هفته رصد کردیم و تا قبل از قرمز بودن شرایط کرونایی در استان مشخص شد روزانه 85 درصد دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس حاضر می‌شدند.

,

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌جنوبی عنوان کرد: این میزان حضور نشان از اعتماد اولیا به همکاران آموزش و پرورش استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

,

20 گیگ اینترنت رایگان برای معلمان

, 20 گیگ اینترنت رایگان برای معلمان, 20 گیگ اینترنت رایگان برای معلمان,

حسینی‌فرد به فعال شدن 20 گیگ اینترنت رایگان برای همکاران آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: مقرر شده استفاده از اینترنت رایگان برای همکاران فرهنگی برقرار باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: در بحث استفاده از شاد ایراداتی از طرف همکاران منعکس شده که پیگیری کردیم و با ارتباطی که با وزارت آموزش و پرورش برقرار است درصدد رفع ایرادات موجود در بحث شاد هستیم که همکاران و دانش‌آموزان با کمترین مشکلات در این زمینه مواجه باشند.

,

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌جنوبی در خصوص رفع مشکل 15 درصد دانش‌آموزانی که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم اینترنت از شاد محروم هستند، گفت: خوشبختانه اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان از ابتدای آموزش مجازی جهت تحت پوشش اینترنت قرار دادن تعداد روستاهای بسیار زیادی در استان اقدام کرده و در پی افزایش و توسعه شبکه اینترنت در تمام استان است. ان‌شاءالله با همکاری بسیار خوب این اداره کل شاهد مرتفع شدن مشکلات 15 درصد دانش‌آموزان محروم از شاد خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه