اخبار داغ

کارشناس رسانه و جنگ نرم:

چگونه در زمین رسانه های بیگانه بازی نکنیم؟/ پازل هایی که برای فراموشی رسانه های داخلی از معیشت مردم

چگونه در زمین رسانه های بیگانه بازی نکنیم؟/ پازل هایی که برای فراموشی رسانه های داخلی از معیشت مردم
ماجرای دوچرخه سواری یک دختر بی حجاب در نجف آباد، قطعه ای از پازل از پیش طراحی شده‌ برای انحراف افکار نیروهای داخلی از مسأله معیشت بود که با هوشیاری به موقع زنان این شهرستان به نتیجه نرسید؛ اما به نظر می رسد که آخرین قطعه از این پازل نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز، دشمن شناسی شاید امروز از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده است.رهبر انقلاب بارها بر این موضوع تأکید کرده‌اند: «دشمن آمریکا است؛ اینها را شما می دانید امّا تلاش وسیعی دارد انجام می‌گیرد برای این که این قضیّه را بعکس کنند، نظر مردم را عوض کنند، با شیوه‌های پیچیده‌ تبلیغاتی؛ همه باید مراقب باشند؛ دشمن‌شناسی بسیار مهم است؛ یکی این؛ بَعد، دانستن نقشه‌ی دشمن؛ دشمن چه کار دارد می‌کند، چه کار می‌خواهد بکند؛ و بَعد، دانستن شیوه‌ی مقابله‌ی با نقشه‌ی دشمن؛ این را باید مردم ما بدانند.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دا, صاحب نیوز,

*موج‌های رسانه‌ای هدف‌دار دشمن

, *موج‌های رسانه‌ای هدف‌دار دشمن, *موج‌های رسانه‌ای هدف‌دار دشمن,

روبه صفتان استثمارگر اکنون که دستشان از کشور کوتاه شده است و از هر دری درآمدند به در شدند انتظار فرصتی را می‌کشند که بتوانند از آن یک موج ایجاد کرده و اقدامی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند. و آن قدر این موج‌ها را ایجاد کنند که بتوانند بر مردم کشور اثرگذار شده و التهاب ایجاد کنند. یک روز بر موج اعدام یک قاتل همچون فرید افکاری سوار شده و روز دیگر برداشتن روسری توسط دختر دوچرخه سوار در نجف آباد را موضوع موج سواری و جریان سازی خود قرار می‌دهند.

,

اما در این موج‌های پی در پی و دروغ‌ها و فتنه‌های تهی واکنش دو گروه بسیار حائز اهمیت است: مردم و رسانه‌ها. مهم این است که در هر صورت نقشه دشمن شناخته و مراقبت شود در پازل دشمن باز نکنیم.

,

هنوز چند روزی از قضیه دوچرخه سواری یک دختر بی‌حجاب در خیابان‌های نجف آباد نگذشته است. ماجرایی که بلافاصله به محافل خبری جهانی کشیده شد و در همه رسانه‌های معاند و معارض جهوری اسلامی ایران منتشر شد تا این گونه به مخاطب القا شود که مردم خواستار چنین وضعیتی هستند، نافرمانی مدنی در ایران شکل گرفته است.

,

دوچرخه سواری در مرکز شهر نجف آباد که چند دقیقه بیشتر به طول نینجامید و پیدا بود تنها به منظور ایجاد یک موج تبلیغاتی و رسانه‌ای انجام می‌شد.

,

*در پازل دشمن بازی نکنیم

, *در پازل دشمن بازی نکنیم, *در پازل دشمن بازی نکنیم,

رسانه‌های کشور به سه طریق می‌توانستند به این موضوع بپردازند. ابتدا این که با بی‌اعتنایی از کنار آن عبور کنند که در این صورت چون موضوع توسط رسانه‌های غربی داغ شده بود، به سانسور و انتشار سلیقه‌ای خبر و غیره متهم می‌شدند، دوم این که با تمام قدرت مانند رسانه‌های خارجی به این موضوع بپردازند و موضوع را این قدر مهم جلوه دهند که باز هم خود به خود موجب مهم جلوه دادن این موضوع نه چندان مهم می‌شدند.

,

هر دو حالت فوق بازی کردن رسانه‌ها در پازل دشمن بود. لذا باید در چنین مواقعی رسانه‌های کشور با دقت به انتشار اخبار بپردازند.

,

علی زکریایی، فعال رسانه‌ای، در این رابطه به خبرنگار صاحب نیوز گفت: در برخورد با هر اتفاق رسانه‌ای شده‌ای باید از خود پرسید آن اتفاق چه مقدار ارزش خبری دارد و چه کسی از انتشار این اخبار سود می‌برد.

,

این تهیه کننده، مجری و بازیگر رادیو و تلویزیون اظهار کرد: در رابطه با ماجرای دوچرخه سواری دختر بی‌حجاب در نجف آباد باید دید این اتفاق به نفع چه کسی است، چه کسی از آن بهره برداری می‌کند، آیا ماجرا به همین شکل بوده که روایت شده است، این قضیه چند دقیقه طول کشیده است، چرا یک نفر از آن فیلمبرداری کرده و برای رسانه‌های مشخصی ارسال کرده است و سؤالات دیگری که به روشن شدن قضیه کمک می‌کند؟ با پاسخ دادن به این پرسش‌ها می‌توان به پشت پرده اخبار پی برد و آن وقت برای واکنش مورد نیاز تصمیم گیری کرد.

,

وی  تصریح کرد: دشمن با هر جریان سازی و ایجاد موج رسانه‌ای سناریویی را برای سه گروه مخاطب موافق، مخاطب خنثی و مخاطب مخالف برنامه ریزی و طراحی می‌کند که واکنش مردم و رسانه‌ها نیز بخشی از این سناریو می‌تواند باشد و این هوش و دقت آن ها را می‌طلبد که طوری در این سناریو بازی نکنند که جریان به نفع دشمن رقم بخورد که در این صورت اگر در پازل دشمن به گونه‌ای که او برنامه ریزی کرده است بازی کنند و ببرند، باز هم بازنده محسوب می‌شود.

,

 

,

, ,

*دوچرخه سواری دختر بی‌حجاب یک نقشه برای انحراف اذهان بود

, *دوچرخه سواری دختر بی‌حجاب یک نقشه برای انحراف اذهان بود, *دوچرخه سواری دختر بی‌حجاب یک نقشه برای انحراف اذهان بود,

وی اظهار کرد: در موضوع دوچرخه سواری بدون حجاب، همراهی و نحوه فیلمبرداری و پارامترهای دیگر نشان دهنده این است که این ماجرا از پیش طراحی شده است. در چنین مواردی باید در عین حال که قضیه را محکوم می‌کنیم، مراقب باشیم آن را مهم جلوه ندهیم.

,

زکریایی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یا همان عبارت مطالبه گری قطعاً مؤثر خواهد بود و باید با لحاظ شرایطی که گفته شد، رعایت شود و نباید فراموش کرد دشمن می‌خواهد ما را مشغول خود کند مانند بسیاری از اتفاقات جزئی دیگر که ما را مشغول می‌کند و ما از مهمترین مسأله و مشکل کشور که همان معیشت است بازمی‌مانیم.

,

وی با اشاره به حدیث «کادَ الفَقرُ اَن یَکُونَ کُفرا. جامعه‌اى که در آن فقر باشد، به کفر میکشد» عنوان کرد: دشمن این مسأله را خوب می‌داند و تمام تمرکز خود را برای به فقر کشاندن جامعه ما و ایجاد مشغولیت‌هایی برای قشر مذهبی و انقلابی برای بازماندن از تلاش برای رفع فقر گذاشته است لذا نباید از این مسأله غافل شد.

,

*مشکل مردم معیشت است، نه دوچرخه سواری بانوان و کشف حجاب

, *مشکل مردم معیشت است، نه دوچرخه سواری بانوان و کشف حجاب, *مشکل مردم معیشت است، نه دوچرخه سواری بانوان و کشف حجاب,

این کارشناس رسانه  تأکید کرد: اگر بخواهیم همواره در دسیسه‌هایی که دشمن برای کشور برنامه ریزی می‌کند دو قدم از او جلوتر باشیم باید اولاً مردم تلاش قشر مذهبی و انقلابی جامعه برای بهبود معیشت را ببینند و ثانیاً نقد به سیستم فعلی را ببینند تا این مشکلات پای دین و نظام نوشته نشود و مردم بفهمند مشکلات از کجا آب می‌خورد و ثالثاً گرفتار پازل‌های این چنینی نشویم.

,

زکریایی با بیان این که رهبر معظم انقلاب همواره بر حل مشکل معیشت و رونق اقتصاد تأکید کرده‌اند، این جملات رهبری را مورد توجه قرار داد و خواستار توجه نیروهای انقلابی به آن شد که فرمودند «تلاش کنید برای ایجاد رفاه عمومی و رفع تبعیض».

,

وی گفت: باید نیروهای انقلابی در برابر امثال مسیح علی نژاد و کسانی که تمام دغدغه شان رفع حجاب و دوچرخه سواری بانوان و غیره است این را مطرح کنند که مگر با کشف حجاب مرغ ارزان می‌شود یا تخم مرغ که همه ظرفیت این رسانه‌ها به جای پرداختن به مهمترین مشکل کشور که اقتصاد است شده رفع حجاب در کشور و دوچرخه سواری بانوان.

,

نیروهای حزب اللهی شهر نجف آباد در واکنش به رفتار این دختر و هتک حرمت وی، اجتماعی خودجوش را شکل دادند که این سناریو را در نطفه خفه کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه