اخبار داغ

در پی بحران کرونا در نهاوند انجام می‌شود؛

اعمال محدودیت‌های شدید برای خروج از بحران کرونا در نهاوند ادامه دارد/فعالیت اصناف خدمات رسان و برخورد با تهدیدکنندگان سلامت مردم

اعمال محدودیت‌های شدید برای خروج از بحران کرونا در نهاوند ادامه دارد/فعالیت اصناف خدمات رسان و برخورد با تهدیدکنندگان سلامت مردم
محدودیت‌های شدید کرونایی به مدت یک هفته در پی اوج‌گیری ابتلا به کرونا در نهاوند اعمال می‌شود و واحدهای صنفی تعطیل‌شده به اتحادیه‌ها و اتاق اصناف این شهرستان اعلام‌شده تا شاید روند صعودی ابتلا به کرونا کاهش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ تعداد مبتلایان به کرونا در نهاوند به بیش از ۶۴۳ نفر رسیده است و این آمار فقط مربوط به بیماران مثبت بستری است و در شبانه‌روز گذشته ۱۵ نفر دیگر به مبتلایان به کرونا در نهاوند افزوده‌شده تا اوضاع بیش‌ازپیش بحرانی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در روزهای اخیر همواره آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در شهرستان نهاوند صعودی بوده است و تصاویر دفن شبانه فوتی‌های کرونا بسیار غم‌انگیز و ناراحت‌کننده بود ولی بازهم این کشته‌ها نتوانست عده‌ای را برای زدن ماسک متقاعد کند.

,

در این وضعیت ستاد کرونا کشور مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید در شهرهای بحرانی کشور کرد که در استان همدان هم شهرهای نهاوند، رزن و تویسرکان مشمول این محدودیت‌ها شدند و از امروز دوشنبه این محدودیت‌ها در اصناف اعمال‌شده است تا اوضاع را کمی بهتر کند.

,

جلسه با اصناف و اعمال محدودیت‌های یک‌هفته‌ای در نهاوند

, جلسه با اصناف و اعمال محدودیت‌های یک‌هفته‌ای در نهاوند, جلسه با اصناف و اعمال محدودیت‌های یک‌هفته‌ای در نهاوند,

مراد ناصری، فرماندار نهاوند با اشاره به وضعیت بحرانی نهاوند گفت: محدودیت‌های ویژه در نهاوند اعمال می‌شود و ستاد مبارزه با کرونا و قرارگاه زیستی شهرستان با اتحادیه‌ها و اصناف نهاوند جلسه برگزار کرده و طبق مصوبه اصنافی که باید تعطیل کنند ملزم به اجرای مصوبه هستند.

,

وی اظهار داشت: کرونا یک بحران جهانی است و کشور و به‌تبع آن نهاوند هم درگیر شده است و شرایط خاصی را تجربه می‌کند چون این شهرستان در مسیر عبور و مرور تجاری به استان‌های غرب کشور قرار دارد و با چند استان هم‌جوار است شرایط را بدتر کرده است.

,

ناصری افزود: این دلایل کنترل بیماری را برای مجموعه شهرستان مشکل‌تر کرده است و باوجود همه تلاش‌ها ولی آمار همچنان بالا است.

,

وی بیان داشت: تجربه این ۸ ماهه راداریم ولی این ویروس در موج سوم پیچیده و واگیری شدیدی نسبت به دو موج قبلی دارد و کشنده‌تر شده و دارو و واکسنی هم هنوز ندارد بنابراین همچنان پیشگیری تنها راه‌حل این بحران است.

,

فرماندار نهاوند ادامه داد: شهرستان در آماده‌باش کامل است و مصوبات ستادی استان در دستور کار شهرستان قرارگرفته و جلسات ستاد کرونا و قرارگاه زیستی برگزارشده است و تاکنون ۳۱ جلسه این ستاد برای بهتر شدن اوضاع برگزارشده است.

,

وی به نقش مهم اصناف در مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: ۲۳ اتحادیه را پای‌کار آورده و اصناف را میدان‌دار کردیم و هر اتحادیه ملزم شده که جامعه زیرمجموعه آن باید ماسک بزنند و طرح ضربتی ۳۰ روزه در دستور کار قراردادیم.

,

ناصری گفت: پرستاران بخش کرونا به‌صورت چهره به چهره با مردم در سطح خیابان گفت‌وگو کردند و کارهای زیادی شده است تا مردم خطر کرونا را درک کنند و می‌توان گفت در روزهای اخیر ۹۸ درصد مردم بافرهنگ نهاوند، خودشان را ملزم به استفاده از ماسک کردند.

,

وی ادامه داد: برای بهبود اوضاع، کمیته‌های ۷ گانه تشکیل‌شده که با اختیار تام در حال مدیریت کار هستند و مراسمات نباید برگزار شود و برای ختم و عروسی سازوکار تعریف‌شده است.

,

فرماندار نهاوند گفت: باکارهایی که شده امیدواریم در آینده نزدیک اوضاع شهرستان را بهتر کنیم و دستورالعمل‌های جدید و لازم‌الاجرا برای اعمال محدودیت‌های جدید در نهاوند برای یک هفته تدوین‌شده است.

,

وی به این محدودیت‌های یک‌هفته‌ای اشاره کرد و افزود: بازار بزرگ نهاوند تعطیل می‌شود و همه واحدهای صنفی شهرستان که مشمول محدودیت هستند در مدت یک هفته تعطیل می‌شوند ولی واحدهای خدمات رسان با رعایت پروتکل‌ها فعالیت خواهند کرد.

,

با اصنافی که سلامت مردم را تهدید کنند برخورد می‌شود

, با اصنافی که سلامت مردم را تهدید کنند برخورد می‌شود, با اصنافی که سلامت مردم را تهدید کنند برخورد می‌شود,

نقی کاکاوند، رئیس اداره صمت نهاوند نیز در خصوص اعمال محدودیت‌های یک‌هفته‌ای در نهاوند گفت: جلسه‌ای با روسای اتحادیه‌ها برگزار شد و مصوباتی که باید اجرا شود و اصنافی که باید تعطیل باشند مشخص کردیم و خوشبختانه اصناف همه پای‌کار هستند تا نهاوند از این شرایط خارج شود.

,

وی اظهار داشت: برای اعمال این محدودیت‌ها فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام‌شده است و سعی می‌کنیم با همکاری اصناف کار را جلو ببریم و در این شرایط کار به مرحله تعطیلی و برخورد قانونی با صنوف نکشد و بیشتر تعاملی باشد.

,

رئیس اداره صمت نهاوند افزود: ولی با اصنافی که سلامت مردم را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود و بعد از تذکر، پلمپ و به تعزیرات معرفی می‌شوند.

,

کاکاوند در پایان گفت: کلیه رسته‌ها و فعالیت‌های که باید فعال باشند به روسای اتحادیه اعلام شدند و اصنافی هم که باید تعطیل باشند طبق قانون تعطیل خواهند بود و بر حسن انجام این کارها نظارت خواهد شد.

,

, ,

تداوم فعالیت صنوف خدمات رسان

, تداوم فعالیت صنوف خدمات رسان, تداوم فعالیت صنوف خدمات رسان,

حسین حسنی، رئیس اتاق اصناف نهاوند نیز گفت: در طول مدت کرونا اصناف همکاری خوبی داشته‌اند و از کلیه کسبه و واحدهای صنفی که پروتکل‌ها را رعایت کردند تشکر می‌کنیم ولی بااین‌وجود آمار کرونا در شهرستان همچنان بالا است.

,

وی اظهار داشت: در این شرایط ستاد کرونا مجبور به اعمال محدودیت‌ها شده است تا شرایط شهرستان بهتر شود و ما نیز ملزم به اجرای قانون هستیم.

,

رئیس اتاق اصناف نهاوند به واحدهایی خدمات رسان که باید فعال باشند اشاره کرد و افزود: این مصوبات شامل تعطیلی کلیه صنوف به‌غیراز واحدهای خدمات رسان مانند نانوایی‌ها، خواروبارفروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه و تره‌بار فروشی‌ها، تعمیرکاران خودرو و لوازم‌خانگی و فروشندگان مواد بهداشتی و پزشکی است.

,

وی ادامه داد: همچنین مرغ فروشی‌ها، ماهی‌فروشی‌ها، قصابی، لبنیاتی، پخش مواد غذایی، لوازم ساختمان و تأسیسات، الکتریکی‌ها، سبزی و میوه و فروش‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز تهیه غذای بیرون بر بدون پذیرایی در محل در این مدت می‌توانند فعالیت کنند.

,

حسنی اظهار داشت: به غیر این واحدهایی که گفته شد دیگر واحدها باید تعطیل باشند و واحدهای فعال هم باید دستورات بهداشتی و الزام استفاده از ماسک را رعایت کنند.

,

وی در پایان گفت: گشت‌های نظارتی در این هفته فعال خواهند بود و با متخلفان از این قانون برخورد می‌شود و امیدواریم با تلاش همه بتوانیم شرایط کرونایی را بهبود ببخشیم.

,

تعیین سار و کار دفن فوت‌شدگان کرونایی و غیر کرونایی در شهرستان

, تعیین سار و کار دفن فوت‌شدگان کرونایی و غیر کرونایی در شهرستان, تعیین سار و کار دفن فوت‌شدگان کرونایی و غیر کرونایی در شهرستان,

کمیته تخصصی برگزاری مراسمات نهاوند نیز برای مدیریت مراسم‌های ختم به‌عنوان کانون ابتلا به کرونا در نهاوند تصمیماتی گرفته است تا شرایط را کنترل کند.

,

بر اساس مصوبه این کمیته هرگونه غسل و تطهیر متوفی کرونایی و غیر کرونایی در شهر و روستا صرفاً در نهاوند و باغ بهشت انجام خواهد شد.

,

همچنین تشییع فوت‌شده غیر کرونایی با تعهد اعضا خانواده مبنی بر حضور ۱۰ نفر انجام و متوفی کرونایی نیز طبق مصوبه و به‌صورت شبانه دفن خواهد شد.

,

بر اساس مصوبه کمیته برگزاری مراسمات؛ نیروی انتظامی در مراحل تشییع و تدفین بر حسن انجام کار نظارت خواهد کرد.

,

, ,

فرهنگ‌سازی و همراهی مردم برای خارج شدن از شرایط بحرانی کرونا

, فرهنگ‌سازی و همراهی مردم برای خارج شدن از شرایط بحرانی کرونا, فرهنگ‌سازی و همراهی مردم برای خارج شدن از شرایط بحرانی کرونا,

سرهنگ علی مختاری، فرمانده سپاه نهاوند و دبیر قرارگاه زیستی شهرستان نیز در این رابطه گفت: شرایط کرونایی حاکم بر شهرستان عادی نیست و موقعیت جغرافیایی و ترددهای زیاد شهرستان باعث بحرانی شدن وضعیت شده است.

,

وی بابیان اینکه برای غلبه بر کرونا نیاز به فرهنگ‌سازی و تقویت مطالبه گری اجتماعی مردم‌داریم، اظهار داشت: مراسمات ختم و عروسی ازجمله موارد دخیل در اوضاع به وجود آمده می‌باشند که باید مدیریت شوند.

,

دبیر قرارگاه زیستی نهاوند افزود: گروه‌های شغلی اعلام‌شده از سوی ستاد ملی کرونا به مدت یک هفته تعطیل خواهند شد و برای خروج از این شرایط همه باید همکاری کنیم.

,

وی ادامه داد: افرادی که بی‌توجه به‌سلامت مردم مراسم برگزار می‌کنند وظیفه مطالبه گری اجتماعی خود را فراموش کرده‌اند.

,

مختاری اظهار داشت: مالکان و بزرگوارانی که با توجه به شرایط موجود در شهرستان و تعطیلی بازار همانند موج اول کرونا به مستاجرین خود در پرداخت بهای کرایه تخفیف دهند، مورد تشویق قرارگاه زیستی قرار خواهند گرفت.

,

وی در پایان گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌ها در جهت حفظ سلامت شهروندان نیازمند همراهی بیشتر مردم هستیم.

,

آمادگی روسای اتحادیه‌های نهاوند برای حفظ سلامت شهروندان

, آمادگی روسای اتحادیه‌های نهاوند برای حفظ سلامت شهروندان, آمادگی روسای اتحادیه‌های نهاوند برای حفظ سلامت شهروندان,

با توجه به نقش اصناف در این محدودیت‌های یک‌هفته‌ای، مسئولان اتحادیه‌های شهرستان با برگزاری جلسه و صدور اطلاعیه‌ای آمادگی خود برای انجام مصوبات در راستای حفظ سلامت شهروندان را اعلام کردند.

,

این اتحادیه‌ها اعلام کردند؛ جهت پاسداشت تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کادر درمانی که ۸ ماه است شبانه‌روز مشغول خدمت به بیماران کرونایی است و حفظ جان و سلامتی مردم و رعایت و احترام به مصوبات ستاد ملی کرونا مغازه‌های خود را یک هفته تعطیل می‌کنیم.

,

آن‌ها اعلام کردند؛ باوجود شرایط بد اقتصادی و وجود مشکلات فراوان اما به‌منظور حفظ سلامت مردم و کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های نهاوند و کنترل ویروس مرگبار کرونا و بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا از روز دوشنبه ۵ آبان ماه به مدت یک هفته تمام مغازه‌های خود را تعطیل می‌کنیم و از مردم و همشهریان عزیز خواهش می‌کنیم برای خارج شدن نام نهاوند از لیست شهرهای پرخطر و فوق قرمز با زدن ماسک، کاهش ترددهای غیرضروری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و حاضر نشدن در مراسم ختم و عروسی هر اجتماع دیگری به‌عنوان مهم‌ترین راهکار کنترل همه‌گیری بیماری ما را همراهی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه