اخبار داغ

در گفت و گو با کارشناس مسائل مذهبی مطرح شد؛

انتظار ظهور مهمترین وظیفه منتظران مهدی(عج)/ اندیشه مهدویت مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر است

انتظار ظهور مهمترین وظیفه منتظران مهدی(عج)/ اندیشه مهدویت مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر است
حجت‌الاسلام حسامیه گفت: انتظار ظهور مهمترین وظیفه منتظران مهدی(عج) /اندیشه مهدویت مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر است و امام زمان برای مبارزه با مفاسد اجتماعی و رشد و تعالی فردی امت ظهور خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اصغری حسامیه، کارشناس مذهبی شهرستان زاهدان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، بیان کرد: درباره غیبت امام زمان(عج) در آیات و روایات دلایل مختلفی را ذکر کرده اند، اراده و حکمت پرودگار، ایجاد آمادگی در بشریت برای پذیرش حجت خداوند ، فراهم شدن شرایط برای یک حکومت واحد جهانی، اتمام حجت برای دشمنان و فرصت دادن به همه اقشار برای حکومت از جمله فلسفه های غیبت امام زمان(عج) است.

وی افزود: خواسته بشر و ایجاد عطش در بشریت برای امام معصوم و حجت خدا ،نقش انسان در برپایی حکومت واحد جهانی و تبعیت از امام معصوم، یکی از پیش نیازهای اصلی ظهور منجی آخرالزمان حضرت مهدی(عج) است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف منتظران در دوران غیبت این است که هر فردی در هر جایگاهی باید در آن جایگاه و شرایط به نقش خود برای تعجیل در ظهور آگاه باشد و افزایش محبت امام زمان (عج) در قلوب مسلمین، ایجاد علاقه به حکومت امام زمان در دیگران، انجام اعمال نیک و صالح از وظایف عمومی منتظران ظهور است.

اصغری حسامیه تاکید کرد: انتظار ظهور یکی از وظایف مهم منتظران است و باید بدانیم که منتظر چهبوده و آیا منتظر ظهور امام زمان هستیم تا تنها مشکلات فردی یا معنوی ما را حل یا دنیای ما را آباد کند؟ اصلی ترین موضوع در فلسفه انتظار ظهور این است که معرفت پیدا کنیم که ظهور ایشان چه تحولی در دین و دنیا و آخرت انسان ها به وجود می آورد و وقتی این موضوع را درک کنیم به طور حتم اقدامات مهمی را در راستای تحقق این موضوع مهم انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: وجود نازنین امام زمان مصلح عالم بشریت است، تهذیب نفس برای کسانی که به برقراری حکومت جهانی کمک کنند شرط اصلی مشارکت است چراکه فردی که این خصوصیت را نداشته باشد در مدیریت جزیی و مشارکت در برقراری حکومت جهانی ناموفق خواهد بود.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: امام زمان برای مبارزه با مفاسد اجتماعی و رشد و تعالی فردی امت ظهور خواهند کرد ایشان پس از ظهور، حکومتی جهانی با مجریان و قواعد جهانی تشکیل می دهند که برای تمام بشریت در جامعه کلان جهانی قانون خواهد داشت و کسانی که می خواهند در تشکیل حکومت جهانی امام زمان (عج) نقش آفرین باشند باید قدرت مقابله با مفاسد اجتماعی و قانون گریزی را داشته باشند چرا که قرار است به برقراری قانون در جهان کمک کنند.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی دفاع از قانون الهی در جامعه، و حکومت جهانی امام زمان(عج) برپایه امر به معروف و نهی از منکر بنیان گذاری می شود و کسانی که امروز آمر به معروف و ناهی از منکر هستند اصلی ترین نقش را برای فرهنگ سازی این مهم دارند و این فرهنگ سازی کمک به رشد زندگی اجتماعی و شرط اصلی زمینه سازی ظهور است.

اضعری حسامیه ادامه داد: امام زمان(عج) کسی است که دنیا را پر از عدل و داد می کند و شاخصه اصلی حکومت ایشان عدالت است و منتظران حکومت ایشان باید عدالت و عدالت خواهی را به عنوان یک گفتمان و مطالبه اصلی مدنظر قرار دهند،همان طور که رهبرانقلاب عدالت را به یک مطالبه عمومی و ندای ملی تبدیل کردند.

وی افزود: دعا یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که در روایات جایگاه خاصی دارد و منتظران ظهور در کنار همه اقدامات باید برای تعجیل در ظهور دعا کنند وگرنه اراده پروردگار را نادیده گرفته اند و اگر فرد تنها دعاکننده باشد و هیچ عملی برای تعجیل در ظهور امام زمان انجام ندهد به گفته پیامبراکرم(ص) همانند تیراندازی است که تیر در کمان ندارد لذا دعا در کنار هر اقدامی اصلی ترین وظیفه برای منتظران ظهور است .

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه