اخبار داغ

فرماندار پاوه:

محدودیتهای 22 گانه در سطح شهرستان پاوه اجرا می شود

محدودیتهای 22 گانه در سطح شهرستان پاوه اجرا می شود
پرویز ایده پور, فرماندار پاوه گفت: از بامداد امروز شهرستان پاوه عملاً تعطیل و 22مورد محدودیت اعلام شده از امروز اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هزار ماسوله پرویز ایده پور صبح امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان در سخنانی اظهار داشت: شب گذشته تصمیم ستاد ملی کرونا توسط استاندار کرمانشاه در خصوص تعطیلی کامل پاوه تا یک هفته اعلام شد.

فرماندار پاوه افزود: از بامداد امروز شهرستان پاوه عملاً تعطیل و 22مورد محدودیت اعلام شده که از امروز اجرا می شوند.

وی گفت: فقط به چند سوپر مارکت ، قصابی و نانوایی و میوه فروشی اجازه فعالیت با رعایت شدید پروتکلهای بهداشتی داده می شود.

ایده پور ادامه داد: تمامی فعالیت های صنفی بدون استثنا تعطیل هستند و اداره صمت و اتاق اصناف هر چه سریعتر به اصناف مختلف اعلام کنند و در صورت رعایت نکردن با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد.

وی گفت: به غیر از فرمانداری که آن هم با حداقل نیرو فعالیت می کند تمامی ادارات و سازمانهای و دستگاههای دولتی و بانک تعطیل هستند همچنین تمامی دفاتر پیشخوان هم تعطیل است.

فرماندار پاوه خاطر نشان کرد: تا دیروز عده ایی اعتراض داشتند شهر چرا تعطیل نمی شود حال که ستاد ملی کرونا اعلام تعطیلی کرده خیل دیگری به این امر اعتراض دارند.

وی افزود: ستاد ملی کرونا فصل الخطاب تصمیم گیری درباره تعطیلی ها بواسطه کروناست سعی کنیم در این هفته تعطیلی کاری کنیم که روند شیوع کمتر شود.

فرماندار پاوه اضافه کرد: همه شهرستان پاوه تعطیل است شهر پاوه و شهرهای نودشه ، نوسود ، باینگان و بانوره و روستاهای تابعه هیچ استثنایی در کار نیست.

وی افزود: تعطیلی به این دلیل است که بعد از یک هفته وضعیت شیوع کرونا آرام و به حالت چند هفته پیش باز گردد.
فرماندار پاوه با بیان اینکه تعطیلی شهرستان برای همه هزینه بسیار دارد گفت: شهروندان فهیم شهرستان پاوه با بیرون نیامدن از منزل و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی چنان عمل کنند که در هفته های آینده نیاز به تعطیلی نباشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بعد از دوشنبه  هفته آینده ما شاهد فروکش کرونا در شهرستان بودیم معلوم است همه خوب عمل کرده ایم.
ایده پور گفت: ستاد های کرونای استان و شهرستان آمارها را ارائه می دهند و در تعطیلی ها هیچ نقشی ندارند.

ایده پور افزود: قصور را از کسی نمی پذیریم، بنده بعنوان نماینده دولت باید جوابگوی عملکردهای ادارات در یک هفته آتی در خصوص کرونا باشم لذا کم کاری و اهمالکاری از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست و از نیروهای انتظامی و نظامی و دستگاه قضا وادارات صمت ، تعزیرات و اصناف و شهرداریها انتظار رصد، پایش و برخورد با متخلفین در حوزه های مسئولیتی داریم.

وی ادامه داد: کرونا یک پدیده نامیمون و وحشت انگیز جهانی است مردم باید باور کنند که کرونا در کمین آنهاست، ناباوران به کرونا شدیداً در معرض خطر ابتلا و سرایت کرونا به دیگران هستند همه مسئولیت دارند دیگران را به رعایت نکات بهداشتی توصیه کنند.

وی افزود: شرایط استان بسیار نگران کننده است از مسافرت در این روزها باید شدیداً پرهیز شود، شهرستان های استان با مشکل مواجه هستند،حتی در بین عشایر کرونا گسترش یافته است.

ایده پور گفت: مسئولین دستگاههای دولتی هر چند کارشان تعطیل است اما در دسترس باشند، فعالیتهای عمرانی تمامی دستگاهها و ساخت و سازها نیز تعطیل هستند،شهرداری ها فقط در بخش آتش نشانی و خدمات شهری فعالیت نمایند مگر در موارد استثنایی به تشخیص شهرداران مربوطه، ستادهای کرونا و بحران شهرداری ها در حالت آماده باش قرار گیرند.

رماندار پاوه با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم تعطیلی عدم تجمع است، گفت: با توجه به امکان افزایش فوتی ها غسالخانه ها باید از نظر تجهیزات بهداشتی توسط شبکه بهداشت کما فی السابق پشتیبانی شوند وآمادگی در خصوص دفن اجساد بیشتر باید باشد، کمتر از ده نفر آنهم با رعایت کامل موازین بهداشتی حق حضور در تدفین افراد دارند، هر گونه حضور در قبرستانها و آرامستان ها به هر دلیل ممنوع است و اجرای مراسم ترحیم ممنوع است.

وی در پایان گفت: روستاهای فی مابین سه راه باینگان تا پاوه در خطر کامل شیوع هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزار ماسوله,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه