اخبار داغ

مردم برخی استان‌ها همچنان با مشکل سوخت دست و پنجه نرم می‌کنند؛

حکایت علمک‌های بدون گاز/ صدای فقری که نیازمند شنیده شدن است

حکایت علمک‌های بدون گاز/ صدای فقری که نیازمند شنیده شدن است
براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی 10 هزار خانوار ساکن در استان به دلایل مختلفی از نعمت گاز طبیعی محروم هستند. در این میان 3 هزار و 400 خانوار وجود دارد که علمک‌های گاز تا در منازلشان رسیده اما فقر مالی امکان گازکشی را به آنان نداده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، گاز طبیعی در عصر حاضر یکی از ملزومات اصلی زندگی بشر محسوب می شود، از طرفی با آغاز فصل پاییز و سردشدن هوا در استان خراسان شمالی این کمبود بیشتر احساس می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصراترک,

در استان خراسان شمالی براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان تعداد 10 هزار خانوار ساکن در استان به دلایل مختلفی از نعمت گاز طبیعی محروم هستند.

,

روستاهای زیر 20 خانوارجمعیت، نداشتن کد آبادی روستاها، محلات عشایری، خارج بودن برخی از ساکنان روستاها از محدوده طرح هادی بخشی از دلایلی است که این خانوارها نتوانسته اند منازلشان را گازکشی کنند.

,

این در حالی است که 3 هزار و 400 خانوار باتوجه به اینکه علمک گاز در درب منزلشان نصب شده است اما به دلیل مشکل مالی نتواسته اند لوله کشی داخل منازل را داشته باشند و از نعمت گاز محروم شده اند.

,

متاسفانه براساس برخی مقررات که شاید نادرست وضع شده اند امکانات رفاهی اولیه زندگی از برخی خانواده ها سلب شده و زندگی های سختی را برایشان رقم می زند.

,

با تغییر برخی قوانین یا گسترده کردن حوزه ارائه خدمات و قرار دادن تسهیلات برای خانواده های نیازمند می شود در جهت اشتراک پذیری خانوارهای بیشتری گام برداشته شود.

,

 

,

محرومیت 3400 منزل دارای علمک گاز از سهمیه سوخت

, محرومیت 3400 منزل دارای علمک گاز از سهمیه سوخت, محرومیت 3400 منزل دارای علمک گاز از سهمیه سوخت,

حسن افتخاری، معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری با هدف ساماندهی مصرف سوخت مایع، سامانه ای به نام " نیوتجارت آسان" توسط شرکت پخش راه اندازی شده است، گفت: بعد از آغاز به کار این سامانه کوپن های کاغذی که به متقاضیان تحویل داده می شد، به صورت الکترونیکی در کارتشان شارژ می شود.

,

وی با بیان اینکه متقاضیان دریافت سوخت و گاز مایع در سامانه ثبت نام می کنند و در شرکت گاز مورد بررسی قرار می گیرند، گفت: براساس مقررات به خانوارهای فاقد گاز در روستاها یا محلاتی که گازرسانی انجام شده است از طریق ثبت در سامانه سوخت تعلق نمی گیرد.

,

افتخاری اضافه کرد: در جلسه با مدیر شرکت پخش استان خراسان شمالی مقرر شد که روستاهایی که گازرسانی نشده اند و در سامانه ثبت نام کرده اند و مورد تایید شرکت گاز هستند و سهمیه سوخت مایع و گاز مایعشان را دریافت می کنند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان خراسان شمالی سه هزار و 400 خانوار علمک گاز توسط شرکت گاز برایشان نصب شده است، گفت: این خانواده ها به دلایل مختلفی از جمله ناتوانی مالی برای پیگیری روند گازکشی منزلشان مراجعه نکرده اند.

,

افتخاری خاطرنشان کرد: بعد از انجام لوله کشی گاز منازل این خانواده ها و تایید نظام مهندسی، توسط شرکت گاز اشتراک پذیری انجام می شود.

,

معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به اینکه دولت امکاناتی را فراهم کرده و علمک گاز را جلوی دربشان رسانده اند، یاددآور شد: این خانوارها براساس مقررات نمی توانند از سهمیه سوخت بهره مند شوند و باید روند گازکشی منازلشان را تسریع کنند.

,

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هزینه اشتراک پذیری دریافت نمی کنند، ادامه داد: آمار خانوارهایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند تفکیکی اعلام شده است که از طریق کمک های این نهادها گازکشی انجام شود.

,

 

,

گازرسانی روستاهای زیر 20 خانوار در صورت تامین اعتبار

, گازرسانی روستاهای زیر 20 خانوار در صورت تامین اعتبار, گازرسانی روستاهای زیر 20 خانوار در صورت تامین اعتبار,

این مقام مسئول با بیان اینکه براساس سرشماری سال 95 ، شرکت گاز نسبت به گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار موظف است، افزود: باتوجه به اینکه محلات عشایری، روستاهای زیر 20 خانوار و روستاهایی که کد آبادی ندارند از نعمت گاز طبیعی محروم هستند، که در گروه الزامات شرکت گاز نمی گنجد.

,

افتخاری بیان داشت: با هدف گازرسانی به مناطقی که در حوزه وظایف شرکت گاز نیست، طی جلسات مکرر با استانداری مقرر شده است که در صورت تامین اعتبار به این محلات و روستاها نیز گازرسانی انجام شود.

,

وی اضافه کرد: همچنین لیست این محلات و روستاهای زیر 20 خانوار به شرکت پخش اعلام شده است که با تایید شرکت گاز از سهمیه سوخت و گاز مایع برخوردار شوند.

,

این مقام مسئول یادآور شد: گروه دیگری از خانواده هایی که از نعمت گاز طبیعی محروم هستند، شامل کسانی هستند که خارج از محدوده روستایی و طرح هادی اقدام به ساخت منزل کرده اند که شرکت گاز مجاز به گازرسانی نسبت به آنها نیست.

,

 

,

محرومیت 10 هزار خانوار خراسان شمالی از گاز طبیعی

, محرومیت 10 هزار خانوار خراسان شمالی از گاز طبیعی, محرومیت 10 هزار خانوار خراسان شمالی از گاز طبیعی,

مجتبی شکوری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی در ادامه اظهار داشت: در استان خراسان شمالی کماکان حدود 10 هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی محروم هستند که 80 درصد این خانوارها در شهرستان رازو جرگلان ساکن اند.

,

وی ادامه داد: با هدف جلوگیری از سواستفاده از مصرف کپسول های گاز در سوخت خودرو طرح گاز مایع (LPG) مقرر شد که خانواده هایی که از نعمت گاز محروم هستند اطلاعات خود را در سامانه " نیو تجارت آسان " ثبت کنند.

,

شکوری اضافه کرد: این خانوارها بعد از ثبت نام در این سامانه، سهمیه مورد نیاز خانواده در کارت بانکی آنها شارژ و عوامل توزیع، کپسول های مورد نیاز را در درب منازل با قیمت مصوب 9 هزار و 700 تومان تحویل خواهند داد.

,

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای سال 99 تاکنون پنج هزار خانوار از طریق ثبت نام در سامانه سهمیه سوختشان را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: سهمیه نفت و گازمایع ، خانواده های محروم از گاز طبیعی به صورت ماهانه در کارت بانکی آن ها شارژ می شود.

,

 

,

اختصاص 200 لیتر نفت سالانه به منازل دارای علمک و فاقد گاز

, اختصاص 200 لیتر نفت سالانه به منازل دارای علمک و فاقد گاز, اختصاص 200 لیتر نفت سالانه به منازل دارای علمک و فاقد گاز,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان خراسان شمالی بیش از چهار هزار خانوار علمک گازشان وصل شده، اما گازکشی منزل صورت نگرفته است، گفت: این منازل از زمانی که برای درخواست گازکشی منازلشان در سایت نیو تجارت آسان اقدام به ثبت نام کرده اند، از سمت شرکت گاز در لیست خانوارهای گازکشی شده قرار گرفته اند.

,

شکوری یادآور شد: گروه زیادی از این خانوار ها به دلیل نداشتن تمکن مالی موفق به ادامه گازکشی نشده اند، از طرفی از دریافت کارت شارژ سوخت نیز محروم شده اند.

,

وی گفت: به هرکدام از این خانوارها در طول سال 200 لیتر نفت از سمت شرکت فرآورده های نفتی تحویل داده می شود اما شارژ ماهانه در کارت های بانکی شان تعلق نمی گیرد.

,

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باهدف کمک به خانواده هایی که به دلیل داشتن مشکل مالی از نعمت گاز طبیعی محروم هستند، با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هماهنگی های لازم انجام شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه