اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد خبر داد؛

پیش بینی برداشت 20 هزار تن انار از باغات خلیل آباد

پیش بینی برداشت 20 هزار تن انار از باغات خلیل آباد
شبان با بیان اینکه کار برداشت انار از سطح 1070 هکتار از باغات انار شهرستان خلیل آباد از اواخر مهرماه شروع و تا پایان آبانماه ادامه دارد، گفت: پیش بینی می شود حدود 20 هزار تن انار از سطح باغات برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: کار برداشت انار از سطح 1070 هکتار از باغات انار شهرستان خلیل آباد از اواخر مهرماه شروع و تا پایان آبانماه ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حدود 20 هزار تن انار از سطح باغات برداشت شود که کیفیت انار امسال با توجه به توصیه های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی و همت و تلاش کشاورزان و باغداران ستودنی است، خاطرنشان کرد: در این شهرستان 4 سردخانه با ظرفیت 7 هزار تن کار بارگیری انار را برعهده دارد و امیدواریم در سال آینده ظرفیت سردخانه های شهرستان را به 10 هزار تن در راستای کمک به کشاورزان افزایش دهیم.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه رقم قالب انار خلیل آباد خزر است که بازار پسندی بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های انجام گرفته با سازمان میادین میوه و تره بار مشهد و تهران، باغداران می توانند عرضه مستقیم محصول خود را در مراکز این استان داشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه انار شهرستان خلیل آباد از لحاظ اشتغال جایگاه بسیار خوبی در این شهرستان دارد، اذعان کرد: در یک بازه زمانی 50 روزه حدود 40 هزار نفر در روز اشتغال دارد و حتی زمینه اشتغال کارگران فصلی از استان های همجوار را فراهم می کند.

,

شبان در پایان عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال جاری قیمت انار به نسبت سال گذشته علیرغم افزایش هزینه نهاده ها، کاهش داشته که درخواست باغداران با توجه به قیمت ها نگهداری محصول در سردخانه است تا با بهبود وضعیت بازار بتوانند ارزش افزوده مطلوبی نصیب باغداران شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه