اخبار داغ

رییس اورژانس پیش بیمارستانی علوم پزشکی کرمانشاه:

۶۴ نفر با گاز منوکسید کربن در نیمه نخست امسال در کرمانشاه مسموم شدند/ پیش بینی افزایش آمار مسمومیت به دلیل شرایط قرنطینه

۶۴ نفر با گاز منوکسید کربن در نیمه نخست امسال در کرمانشاه مسموم شدند/ پیش بینی افزایش آمار مسمومیت به دلیل شرایط قرنطینه
هومن رفیعی سروری, رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: گفت: ممکن است به دلیل شرایط قرنطینه ای شمار مسمومیت با گاز منوکسید کربن افزایش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هومن رفیعی سروری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: امسال ۳۰ هزار و ۱۱۶ مورد ماموریت اورژانس در سطح استان کرمانشاه انجام شده که ۲۴ هزار و ۵۸۰ ماموریت شهری و ۵۵۳۶ ماموریت جاده‌ای بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,

وی افزود: در بین ماموریتهای شهری ۴۲۲۹ماموریت تصادفی و 20هزار و 351 ماموریت غیرتصادفی بوده همچنین از مجموع ماموریت‌های جاده‌ای ۲۲۷۰ ماموریت تصادفی و ۱۰ هزار و ۲۶۶ ماموریت غیر تصادفی گزارش شده است.

,

رفیعی تصریح کرد: افراد مبتلا به بیماری های قلبی- عروقی، تنفسی و مسمومیت ها بیشترین مراجعات را به خود اختصاص داده اند.

,

وی عنوان کرد: همچنین از نیمه نخست امسال ۵۲ ماموریت اورژانس هوایی انجام شده که این ماموریت ها معمولاً به منظور اعزام به مراکز تخصصی جهت دریافت خدمات ویژه، انتقال بیماران از مناطق محروم و روستاهای دور افتاده و زنان باردار انجام می شود.

,

رفیعی گفت: از ۱۲ اسفند تا مهرماه ۲۵۸۵ مأموریت برای انتقال بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا انجام گرفته که ۴۹۹ مورد جابجایی بین مراکز بیماران با ابتلای مثبت بوده است.

,

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: به منظور انتقال بیماران مبتلا به کرونا در هر شهرستان یک دستگاه آمبولانس و در مرکز استان دو دستگاه آمبولانس اختصاص داده شده است.

,

رفیعی گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر شمار ماموریت ها برای انتقال بیماران مبتلا به کرونا بسیار افزایش یافته است.

,

وی افزود: مردم برای دریافت دارو یا انجام معاینه شماره تماس های اورژانس را اشغال نکنند بلکه تنها در صورتی که توسط پزشک متخصص معاینه شده و ابتلای آنها به کرونا تایید شده و نیازمند بستری بوده اما در منزل قرنطینه شده اند می‌توانند با اورژانس تماس بگیرند.

,

رفیعی تصریح کرد: عمده ترین علائمی که باید با اورژانس تماس بگیرند شامل سرفه، کاهش شدید سطح هوشیاری و تب بالا است.

,

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل سرد قرار داریم باید گفت طی نیمه نخست سال گذشته ۷۷ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن گزارش شد که امسال این آمار به ۶۴ نفر رسیده است.

,

رفیعی گفت: ممکن است به دلیل شرایط قرنطینه ای شمار مسمومیت با گاز منوکسید کربن افزایش یابد.

,

وی عنوان کرد: مردم هنگام نصب بخاری لوله های خروجی را چک کنند که مسدود نباشد همچنین از وسایل استاندارد استفاده کنند شعله بخاری به رنگ آبی باشد و داغ بودن دودکش اطمینان حاصل کنند.

,

رفیعی گفت: علائمی شبیه سرماخوردگی مثل آبریزش چشم و سردرد از نشانه‌های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است که بلافاصله در صورت سرگیجه و کاهش سطح هوشیاری باید با تکنسین‌های اورژانس تماس بگیرند.

,

وی افزود: پیش از رسیدن نیروهای اورژانس باید فرد مسموم را در محیط باز قرار دهند، لباس‌های تنگ و چسبان وی را باز کنند.

,

رفیعی خاطرنشان کرد: بهترین راه درمان برای موارد مسمومیت با گازمندکسید کربن دریافت اکسیژن با فشار بالا خواهد بود که از طریق انتقال به مراکز درمانی انجام خواهد پذیرفت.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه