اخبار داغ

در گفتگو با جمعی از شهروندان همدانی مطرح شد؛

مردم ناراضی از تورم بالا در مسکن/مقصر افسارگسیختگی و ایجاد حباب در قیمت ها کیست؟+فیلم

مردم ناراضی از تورم بالا در مسکن/مقصر افسارگسیختگی و ایجاد حباب در قیمت ها کیست؟+فیلم
مسکن و سرپناه همواره اصلی ترین دغدغه مردم بوده که این روزها با توجه به تورم بالا به مشکلی اساسی برای آنان تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ موضوع مسکن و سرپناه امروز همواره یکی از اصلی ترین دغدغه های اساسی مردم بوده است، در عصر حاضر هم به دلیل بالا رفتن تورم و قیمت مسکن خانه دار شدن به رویا تبدیل شده است از سویی دیگر هم صاحب خانه ها با بالابردن اجاره بها زندگی را بر مستاجرها سخت کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

چندی پیش از سوی برخی رسانه ها همدان جزء اولین استان ها در افزایش اجاره بها اعلام شد که نیازمند است اقداماتی اساسی در جهت اصلاح این رویه صورت گیرد. جهت بررسی میدانی افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در سطح شهر همدان گزارش ویدئویی ای تهیه شده است.

,

یکی از شهروندان همدانی با بیان اینکه سرپناه و مسکن یک چیزی اصولی و دغدغه همه است که مطمئن شوند مشکلی در این خصوص نخواهند داشت گفت: در این خصوص باید یک قیمت منطقی به بنگاه دارها بگویند تا کسی که ملکش را برای فروش یا اجاره  می گذارد براساس آن قیمت عمل کند.

,

, ,

خانمی دیگر در این خصوص گفت: ما ابتدای شروع زندگی با یک پول خیلی کم دنبال خانه ای برای اجاره بودیم ولی هر جا که می رفتیم مبلغی که ما می گفتند یا بالا و پایین می شد یا از مبلغی که داشتیم فراتر بود.

,

, ,

وی ادامه داد: اگر بخواهیم وام هم بگیریم سالیان سال باید قسط و سودهای بانکی را پرداخت کنیم، که لازم است مسئولین روی بانک ها و اقساطشان نظارت کنند.

,

اقایی دیگر با بیان اینکه با حقوق ماهی ۱میلیون و دویست هزار تومان خانه خریدن کار من نیست گفت: مقصر من یا کسی که خانه اش را اجاره داده نیستT این مشکل بخاطر تورم بالا است.

,

, ,

یکی دیگر از شهروندان همدانی با انتقاد از وجود دلال ها در بازار مسکن گفت: یک عده دلال  بین افرادی که جویای مسکن و فروشنده زمین و ملکشان هستند دارند فعالیت نامشروع می کنند و یک حبابی را وارد قیمت مسکن کرده اند که به هیچ عنوان معلوم نیست کی این حباب شکسته می شود.

,

وی ادامه داد: با این وضعیت مردم هم دیگر نمی دانند چکار کنند اگر مسئولین می توانند کاری کنند که خیلی خوب است.

,

, ,

همچنین یک بنگاه دار در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مردم هم مقصر  نیستند و کسی که قیمت مسکنش را افزایش می دهد می خواهد یک جایگزین مالی در این تورم داشته باشد.

,

, ,

وی تاکید کرد: احساس ناامنی باعث می شود که صاحبان ملک این افزایش قیمت را لحاظ کنند و این خودش متاسفانه منجر به رکود معاملات  می شود و همچنین بالا رفتن قیمت مواد اولیه ساخت باعث شده یک رشد جدید را تجربه کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه