اخبار داغ

معاون بهبود امور دامی جهادکشاورزی استان زنجان:

نهاده‌های دامی با تاخیر یک تا ۲ ماهه به دست مرغداران می‌رسد/ افزایش 28 درصد جوجه‌ریزی در زنجان

نهاده‌های دامی با تاخیر یک تا ۲ ماهه به دست مرغداران می‌رسد/ افزایش 28 درصد جوجه‌ریزی در زنجان
صادقی معاون بهبود امور دامی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به مشکل تخصیص نهاده‌ها گفت: سهمیه نهاده‌ها با تاخیر یک تا دو ماهه به دست مرغداران می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در مهر ماه امسال به دلیل عدم تامین به موقع نهاده به ویژه در نیمه اول مهر ما با کاهش شدید جوجه ریزی مواجه بودیم اظهار کرد: در این مدت کاهش میزان جوجه ریزی در استان زنجان حتی به 55 درصد کاهش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: در نیمه دوم مهر ماه با توجه به اینکه توزیع نهاده انجام شد و موضوعات انگیزشی نیز مطرح شد میزان جوجه ریزی 28 درصد افزایش یافت.

,

معاون بهبود امور دامی جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه میزان جوجه ریزی در استان زنجان به یک میلیون و 55 هزار قطعه رسیده است ابراز کرد: این میزان نیاز استان زنجان را به صورت کامل تامین می‌کند.

,

وی با بیان اینکه تولید مرغ در استان زنجان مازاد بر نیاز استان زنجان است عنوان کرد: 40 درصد تولید استان زنجان به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود که با کاهش میزان جوجه ریزی امکان کاهش صادرات به سایر استان را خواهیم داشت.

,

صادقی با تاکید براینکه هیچ نگرانی در استان زنجان به لحاظ تولید مرغ نداریم ابراز کرد: در سیستم جدید سامانه بازرگاه تخصیص اتوماتیک نهاده‌ها در بخش گوشتی نیز فعال شد.

,

وی با بیان اینکه در این حالت وقتی مرغداری جوجه‌ریزی انجام می‌دهد سهمیه آن به صورت اتوماتیک تعیین می‌شود ابراز کرد: هر مرغدار می‌تواند 100 درصد سهمیه خود را خرید کند.

,

معاون بهبود امور دامی جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه مشکلی که وجود دارد تخصیص سهیمه در سامانه به تدریجی انجام می‌شود افزود: مشکلی دیگری که در تامین نهاده داریم این است که باید نهاده در مدت 10 روزه به دست مرغدار برسد که این فرآیند طولانی شده و گاها نهاده با تاخیر یک تا دو ماه به دست مرغدار می‌رسد.

,

وی با تاکید براینکه این مشکل باعث می‌شود نهاده به موقع به دست مرغداران نرسد و تولیدکنندگان مجبور می‌شوند نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند عنوان کرد: گاها سهمیه نهاده زمانی به دست مرغدار می‌رسد که دوره تولید خود را به اتمام رسانده و مرغدار نیز سهمیه خود را در بازار آزاد می‌فروشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه