اخبار داغ

کوهدشت در شمار شهرستانهای قرمز کرونایی؛

بازارچه مرکزی کوهدشت تا اطلاع ثانوی تعطیل شد/برپایی تورهای ایست بازرسی در ورودی‌های شهر

بازارچه مرکزی کوهدشت تا اطلاع ثانوی تعطیل شد/برپایی تورهای ایست بازرسی در ورودی‌های شهر
شهرستان کوهدشت در شرایط قرمز و خطرناک کرونایی قرار دارد و جزء 43 شهر پرخطر کووید 19 در کشور به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سیر صعودی کرونا در کوهدشت تا جایی پیش رفته است که اخیراً این شهرستان در فهرست ۴۳ شهر پرخطر کوید ۱۹ در کشور قرارگرفته است، در این راستا ستاد «مبارزه با کرونا» این شهرستان محدودیت‌هایی را برای رفع این مشکل اعمال کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

شامگاه دوشنبه جلسه ستاد بحران «مقابله با کرونا» با حضور امام‌جمعه کوهدشت، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

,

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام‌جمعه کوهدشت در این جلسه اظهار داشت: بار سنگینی بر دوش کادر درمان به جهت مقابله با کرونا است بایستی تمام ادارات نیز هرکدام به‌نوبه خود مسئولیتی که به آن‌ها محول شده را به نحو احسن انجام دهند.

,

وی افزود: اماکن مهمی که در معرض خطر هستند مانند بانک‌ها بایستی بحث فاصله اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی لازم را به طور جدی رعایت کنند.

,

ماشاءالله نعمتی فرماندار کوهدشت در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر درمان خط مقدم مقابله با کرونا، اظهار داشت: همه دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با کرونا بایستی در آمادگی صد درصد باشند.

,

وی افزود: ایستگاه‌های سلامت در ورودی و خروجی شهر توسط شبکه بهداشت و درمان برای غربالگری دایر شود و کلیه مراکز تشخیصی دولتی و خصوصی موظف به شناسایی افراد با علائم کرونا و معرفی آن‌ها به شبکه بهداشت و درمان جهت قرنطینه خانگی و یا بستری در مراکز درمانی می‌باشند.

,

فرماندار کوهدشت عنوان کرد: بازرسی و گشت‌هایی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به‌صورت مستمر انجام و در صورت عدم رعایت برخورد قانونی صورت گیرد.

,

وی تصریح کرد: ادارات موظف هستند هیچ‌گونه خدماتی به افراد فاقد ماسک ارائه ندهند، روزهای پنج‌شنبه تا اطلاع ثانوی از ورود مردم به بهشت‌زهرا (س) جلوگیری شود.

,

نعمتی گفت: بانک‌ها موظف‌اند از تجمع افراد جلوی باجه‌ها خودداری نمایند، در صورت مشاهده این‌گونه تجمعات مدیر بانک باید پاسخگو باشد.

,

فرماندار کوهدشت با اشاره به اعلام تعطیلی بازارچه حافظ کوهدشت بااطلاع ثانوی، بیان داشت: با توجه به ازدحام جمعیت در این بازارچه و تعداد زیاد مغازه‌ها این بازارچه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد، فردا ساعت ۱۶ مانور مقابله با کرونا در سطح خیابان‌های شهرستان کوهدشت با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

,

 

,

بازداشت داماد، در صورت برگزاری مراسم عروسی

, بازداشت داماد، در صورت برگزاری مراسم عروسی, بازداشت داماد، در صورت برگزاری مراسم عروسی,

فردین عسگر زاده رئیس دادگستری کوهدشت در این جلسه اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، در صورت برگزاری مراسمات عروسی که منجر به تجمعات شود، داماد مراسم موردنظر بازداشت خواهد شد.

,

وی افزود: درصورتی‌که مدیر تالاری اقدام به انجام مراسمات عروسی نماید، ضمن پلمپ آن مجموعه تا اطلاع ثانوی، مدیر تالار نیز بازداشت می‌شود و هم‌چنین ابزارآلات موسیقی در آن محل ضبط خواهد شد.

,

رئیس دادگستری کوهدشت با اشاره به جلوگیری از تجمعات مراسم ترحیم و خاکسپاری، عنوان کرد: چاپخانه‌هایی که اقدام به انتشار اعلامیه‌های ترحیم می‌کنند پلمپ می‌شود و هیچ کانال و پایگاه خبری حق ندارد که به انتشار اعلامیه‌ها اقدام کند، اخیراً نیز کمپینی در این راستا تشکیل‌شده است که اقدام مناسبی در فرهنگ‌سازی این بحث است که از برگزارکنندگان آن تقدیر می‌کنیم.

,

وی تصریح کرد: در خدمت سلامت مردم هستیم تا از وضعیتی که برای شهرستان به وجود آمده است، عبور کنیم و مانع بروز مشکلات زیادتری شویم.

,

 

,

تورهای ایست بازرسی در ورودی‌های کوهدشت برپا می‌شود

, تورهای ایست بازرسی در ورودی‌های کوهدشت برپا می‌شود, تورهای ایست بازرسی در ورودی‌های کوهدشت برپا می‌شود,

سرهنگ کرم کونانی فرمانده سپاه کوهدشت در این جلسه ضمن تقدیر از تلاشگران مقابله با کرونا، اظهار داشت: در لبیک به بیانات اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند «از نیروهای داوطلب مخلص مردمی و جوانان مؤمن و صالح می‌خواهم بار دیگر وارد میدان شوند.» نیروی‌های بسیجی و جهادی در کنار کادر درمان شهرستان باقوت بیشتری برای مقابله با ویروس منحوس کرونا تلاش خواهند کرد.

,

وی افزود: تورهای ایست بسیج و سنجش سلامت در مبادی ورودی شهرستان برپا خواهد شد و هم‌چنین توسط بسیجیان سپاه کوهدشت عملیات‌های ضدعفونی معابر پرتردد در چندین مرحله برگزار می‌شود.

,

فرمانده سپاه کوهدشت با اشاره به‌ضرورت تلاش همه‌جانبه مسئولان شهرستان برای غلبه بر ویروس کرونا، عنوان کرد: سپاه کوهدشت با کمک خیرین قصد دارد تعداد ۱۰ هزار ماسک رایگان را در نقاط مختلف شهر بین مردم توزیع کند.

,

 

,

برای تحقق مصوبات ستاد مقابله با کرونا پای‌کار هستیم

, برای تحقق مصوبات ستاد مقابله با کرونا پای‌کار هستیم, برای تحقق مصوبات ستاد مقابله با کرونا پای‌کار هستیم,

سرهنگ نبی اله قاسمی فرمانده انتظامی کوهدشت، در این جلسه اظهار داشت: نیروی انتظامی کوهدشت هیچ‌گونه مشکلی برای همراهی و مبارزه با ویروس کرونا با دستگاه‌های متولی ندارد.

,

وی افزود: هر مصوبه‌ای از ستاد کرونای شهرستان خارج شود نیروی انتظامی با تمام توان در اجرای آن پای‌کار خواهد بود.

,

فرمانده انتظامی کوهدشت با اشاره به اینکه کانون مداحان شهرستان از حضور مداح در مراسمات ترحیم در بهشت‌زهرا (س) جلوگیری نماید، عنوان کرد: بایستی در برخورد با بحران با واقعیت‌های موجود به میدان بیایم تا اثرگذاری مطلوب‌تری محقق شود.

,

 

,

تجمعات مردمی عامل اصلی شیوع کرونا در کوهدشت است

, تجمعات مردمی عامل اصلی شیوع کرونا در کوهدشت است, تجمعات مردمی عامل اصلی شیوع کرونا در کوهدشت است,

محمود سوری مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت در این جلسه اظهار داشت: الآن ۳۷ نفر مبتلابه کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت داریم و از بین یک نفر بدحال در ICU داریم و یک خانم باردار نیز به دلیل ریسک بالا به استان منتقل‌شده است‌.

,

وی افزود: یکی از عوامل شیب صعودی کرونا در کوهدشت، تجمعات است که بایستی کنترل شود و در مراکزی همچون بانک‌ها، دفتر پیشخوان، بازارچه، مراسمات عروسی و ترحیم و… شاهد آن هستیم.

,

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت عنوان کرد: آگاهی بخشی عمومی در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند این بحث با همکاری نهادهایی همچون بسیج و سپاه محقق خواهد شد‌.

,

وی تصریح کرد: وضعیت جایگاه‌های پمپ‌بنزین و گاز در شهرستان کوهدشت در وضعیت مناسب بهداشتی قرار ندارد، بایستی در این زمینه رعایت جوانب پروتکل‌های بهداشتی لازم صورت گیرد.

,

سوری با اشاره به فوت شدن دو نفر مبتلای به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تابه‌حال ۴۳ نفر در کوهدشت براثر ویروس کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه