اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد؛

جزئیات طرح جدید مجلس در خصوص اشتغال/ صدور پروانه مشاغل برای بیکاران

جزئیات طرح جدید مجلس در خصوص اشتغال/ صدور پروانه مشاغل برای بیکاران
حجت‌الاسلام حسینی کیا جزییات طرح جدید مجلس در خصوص اشتغال جوانان را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت: در خصوص موضوع اشتغال و حمایت از جوانان عزیزی که بیکار هستند یک طرحی در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: طرح ارائه شده بدین صورت است که بازنشستگان عزیزی که در واقع زحمات خودشان را کشیده اند و بازنشسته شده‌اند برای مشاغلی که در واقع دارای پروانه است ممنوعیتِ صدور، لحاظ گردد.

نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی خاطر نشان کرد: عملی شدن این طرح ظرفیت و زمینهِ راه را برای اشتغال جوانان باز می کند، در راستای این طرح، صدور پروانه مشاغل برای برخی بازنشستگان و شاغلین ممنوعیت داشته و لذا این پروانه‌ها به نام فرزندانشان یا کسانی که بیکار هستند صادر می شود.

وی بیان کرد: در خصوص شاغلین تا تصویب این طرح شاغلین به کار خود نیز ادامه می دهند بعد از تصویب طرح، زمانی که بخواهند برای تمدید پروانه بروند قطعاً شامل قانون جدید خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا تصریح کرد: در بعضی از مشاغلی که نیازمند صدور پروانه است در برخی موارد محدودیت هایی ایجاد می شود که صرفاً کسانیکه بیکارند ظرفیت کار داشته باشند به عبارتی بازنشسته نیستند در واقع بتوانند در این مشاغل مشغول کار شوند.

وی در ادامه تاکید داشت: البته بدان معنا نیست که درب همه ی شغل های آزاد به روی بازنشستگان بسته شود بلکه آنها هم در برخی از ظرفیت هایی که وجود دارد می‌توانند فعالیت کنند و اشتغال داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی خاطر نشان کرد: در برخی از موارد که نیازمند مجوز صدور، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد ، نگاه بر این است که اولویت مجوز با جوانان عزیز بیکار می باشد.

حسینی کیا در پایان ابراز داشت: بعد از ارائه طرح در صحن علنی مجلس در واقع ضمن اظهار نظر موافقان و مخالفان پیش‌بینی می‌شود که در واقع این طرح تصویب شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سهیل سنقر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه