اخبار داغ

تشریح شرایط فرزند خواندگی در بهزیستی

تشریح شرایط فرزند خواندگی در بهزیستی
سعید آرام گفت: کودکانی که برای به فرزندخواندگی انتخاب می شوند، شرایط خاصی دارند به این معنا که مجوز واگذاری فرزند از سوی قوه قضاییه صادر شده، زیرا کودک فاقد سرپرست است و حضانت آن با سازمان بهزیستی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید آرام گفت: کودکانی که برای به فرزندخواندگی انتخاب می شوند، شرایط خاصی دارند به این معنا که مجوز واگذاری فرزند از سوی قوه قضاییه صادر شده، زیرا  کودک فاقد سرپرست است و حضانت آن با سازمان بهزیستی است.

وی افزود: این کودکان بی هویت هستند، به طوریکه سازمان بهزیستی برای آنها شناسنامه موقت گرفته و پس از فرزندخواندگی اسم و رسم خانواده جدید را دریافت می کنند.

آرام تاکید کرد: مرجعی که باید بی هویت بدون و بی سرپرست بدون کودکان را تایید کند، قوه قضاییه است. قوه قضاییه با صدور رای مبنی بر بی سرپرست بدون کودک، اجازه به فرزندخواندگی او را به بهزیستی می دهد.

این مقام مسئول در سامان بهزیستی ادامه داد: در حال حاضر در شهر تهران، هیچ کودکی وجود ندارد که این شرایط را داشته باشد، اما خانواده هایی هستند که در نوبت فرزندخوانده گرفتن، هستند.

مدیرکل بهزیستی شهر تهران در پاسخ به این سوال که اگر خانواده اصلی کودک پس از فرآیند فرزندخواندگی پیدا شوند، تکلیف چیست، گفت: ما به تمام خانواده هایی که در خواست فرزندگرفتن دارند، از ابتدای فرآیند اعلام می کنیم که ممکن است خانواده اصلی کودک پیدا شوند و از آنها تعهد می گیریم که اگر خانواده کودک پیدا شد باید کودک را پس بدهند.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق، بسیار امر نادری است، افزود: قوه قضاییه در این باره حساسیت زیادی دارد بنابراین به دقت بررسی می شود که کودک خانواده ای ندارد و پیدا شدن خانواده بسیار امر نادری است اما اگر خانواده کودک پیدا شوند، قاضی باید تشخیص دهد کودک پیش کدام خانواده بماند؟ اگر خانواده اصلی صلاحیت داشته باشند، کودک به آنها پس داده می شود.

آرام اظهار کرد: قوانین سازمان بهزیستی برای فرزندخانوادگی سخت نیست و بسیاری از خانواده ها متقاضی هستند اما تعداد فرزندانی که مجوز دارند، بسیار کم است.

مدیرکل بهزیستی شهر تهران ادامه داد: فرآیند فرزندخواندگی طولانی نیست اما روند قضایی و نداشتن کودک مناسب، از دلایل طولانی شدن نوبت خانواده هاست.

وی در پایان از خانواده های متقاضی فرزندخواندگی خواست از به سرپرستی گرفتن کودکانی که بی هویت هستند اما دارای برخی معلولیت ها هستند نیز استقبال کنندزیرا این کودکان نیز نیازمند زندگی عادی و خانواده هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع: میزان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه