اخبار داغ

کادر درمان نیازمند کمک‌های دلگرم کننده هستند؛

حکم ماموریت رهبر انقلاب این بار برای «احیای حضور»/ نقش مردم در مقابله با کرونا؛ محوری تر از همیشه

حکم ماموریت رهبر انقلاب این بار برای «احیای حضور»/ نقش مردم در مقابله با کرونا؛ محوری تر از همیشه
در موج اول شیوع ویروس، بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌های خیری در میدان بودند و کادر درمان به این واسطه احساس دلگرمی می‌کرد اما در حال حاضر این حمایت‌ها بسیار کم‌رنگ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، «نیروهای داوطلب مخلص، جوانان مومن و صالح با دیگر وارد میدان شوند» این حکم ماموریتی است که از جانب رهبر معظم انقلاب چند روز پیش در ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

, ,

با شیوع ویروس کرونا و امر رهبر معظم انقلاب بر مواسات، همدلی و کمک مومنانه، نهضتی در کشور شکل گرفت که همه برای یاری رسانی دست به دست یکدیگر دادند تا این ویروس منحوس را شکست دهند و چه خوب جوانان این سرزمین پای حرف ولی امرشان ماندند و جانانه برای کمک مومنانه قدم خیر به میدان گذاشتند.

,

هر کسی از هر طریقی، خانه ها و مساجد کارگاه های تولید ماسک شد و هیئت ها محلی برای تهیه محلول ضد عفونی، سیل کمک های معیشتی چندان طغیان کرد و حال بسیاری از نیازمندان را خوب کرد.

,

, ,

جوانان بسیجی کمر همت بستند و با ضد عفونی معابر و خیابان ها به جنگ این ویروس منحوس رفتند، روحانیون و طلاب که سنگ تمام گذاشتند، خیلی ها در کنار بستر بیماران کرونایی التیام بخش دردشان شدند و برخی طلاب هم برای غسل و تدفین فوتی ها وارد عرصه شدند.

,

, ,

هنرمندان، ورزشکاران و حتی کارگران صنایع همه و همه پای کار آمدند تا بخشی از آلام مردم در روزهای کرونایی کمتر شود و چه خوب  این همه همزبانی و همدلی در صفحه تاریخ این کشور ثبت شد.

,

, ,

امروز دوباره و بیشتر از هر زمان دیگری این ویروس کرونا افسار گسیخته بر سلامت و جان مردم میتازد و گویا کسی هم یارای مهار کردن ان نیست، امار مبتلایان روز به روز افزایش می یابد و تعداد چندصد نفری روزانه فوتی ها دل هر ایرانی را به درد می اورد.

,

این شد که رهبر معظم انقلاب مانند همیشه خود در وسط میدان حاضر شدند و توصیه ها و سفارش ها را یاداوری کردند، امرشان این بار حضور دوباره بود، احیا حضور؛ اینکه جوانان مومن و صالح مانند روزهای اول دوباره پا در رکاب خدمت رسانی کنند و برای کمک به بهتر شدن اوضاع وارد میدان شوند.

,

, ,

*** کمک‌های دلگرم کننده بسیار کم‌رنگ شده است

, *** کمک‌های دلگرم کننده بسیار کم‌رنگ شده است, *** کمک‌های دلگرم کننده بسیار کم‌رنگ شده است,

سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان تصریح کرد: کادر درمان به شدت تحت فشار و از عدم رعایت دستورالعمل‌ها و عدم اعمال جدی محدویدت‌ها ناراحت هستند.

,

وی یادآور شد: در موج اول شیوع ویروس، بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌های خیری در میدان بودند و کادر درمان به این واسطه احساس دلگرمی می‌کرد اما در حال حاضر این حمایت‌ها و کمک‌های داوطلبانه بسیار کم‌رنگ شده است.

,

, ,

***درخواست از نیروهای داوطلب برای ماندن در کنارکادر درمان

, ***درخواست از نیروهای داوطلب برای ماندن در کنارکادر درمان, ***درخواست از نیروهای داوطلب برای ماندن در کنارکادر درمان,

ذبیح الله برجسته مدیر بیمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان میبد نیز با بحرانی شدن وضع کرونا در میبد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: از همه شهروندان درخواست دارم از ترددهای بی مورد، از سفر رفتن، شرکت در دورهمی ها و مجالس پرهیز کنند تا انشاالله بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

,

این مقام مسئول اذعان داشت: شدیداً دچار مشکل تامین اکسیژن هستیم و هم اکنون اکسیژن بیماران از طریق کپسول های صنعتی تامین می شود. از سوی دیگر با توجه به فصل سرما مطمئناً مشکل ما دو چندان خواهد شد.

,

, ,

برجسته تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵ نفر از پرسنل ما به کوئید ۱۹ مبتلا شده اند و نمی توانند به بیماران کمک کنند. لذا شدیداً با کمبود نیروی درمانی، پرستاری و خدمات مواجه هستیم. بنابراین درخواست نیروی داوطلبانه داشته و از تمام افرادی که می‌توانند به کادر درمانی کمک کند درخواست همکاری داریم.

,

مدیر بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد در پایان از مردم درخواست کرد از هرگونه مراجعه غیر ضروری به این مرکز خودداری کرده و درمان های سرپایی خود را در سایر مراکز درمانی انجام دهند.

,

, ,

***نقش رها شده مردم در مبارزه با کرونا باید احیا شود

, ***نقش رها شده مردم در مبارزه با کرونا باید احیا شود, ***نقش رها شده مردم در مبارزه با کرونا باید احیا شود,

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با تاکید بر لزوم پیش بردن مسیر توسعه و پیشرفت کشور در هر شرایطی اظهار کرد: در هر شرایطی باید مسیر توسعه و پیشرفت کشور ترمیم کرد و نگذاشت کار کشور و ملت روی زمین بماند هر چند که این انقلاب در طول تاریخ با حوادث مختلفی روبرو بوده است.

,

چوکار افزود: در هشت سال دفاع مقدس به عنوان یکی از حوادث تاریخ هر چند کشور با مشکلات زیادی روبرو شد اما کار و توسعه در کشور تعطیل نشد و چرخ مملکت در حال چرخش بود.

,

, ,

***اقدام به موقع دولت مهم ترین مسئله در شرایط کرونایی

, ***اقدام به موقع دولت مهم ترین مسئله در شرایط کرونایی, ***اقدام به موقع دولت مهم ترین مسئله در شرایط کرونایی,

وی شیوع ویروس کرونا را نیز جزوی از حوادث تاریخی این کشور عنوان کرد و گفت: نیاز است در شرایط فعلی شیوع کرونا هم برخورد منطقی داشت و اقدامات و برنامه های درستی سیاست گذاری شود و تصمیم گیری بدون برنامه، مقطعی و گذرا، مسلما کشور را دچار مشکل و چالش میکند.

,

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور دوباره جوانان و مردم در عرصه مبارزه با کرونا افزود: متاسفانه در موج سوم با توجه به اینکه شرایط را از روزهای اول بدتر کرده است کمتر از ظرفیت های مردم و دستگاه های مردم نهاد استفاده شده است و تقریبا این بخش رها شده است که دوباره باید مردم برای مبارزه با این ویروس منحوس به میدان بیایند.

,

, ,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که عده بسیار کمی از مردم اصلا حاضر نیستند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند گفت: اکثریت مردم همراهی لازم برای رفع مشکلات را دارند ولی وقتی که برخی از مسئولان تصمیم‌گیر موضوعات مرتبط با پیشگیری را جدی نمی گیرند و اطلاع رسانی لازم به مردم را ندارند چه انتظاری از جامعه داریم.

,

حال این روزهای سخت، شوری دوباره را می طلبد و حضور حماسی، مانند همه برهه های تاریخی که حضور مردم ضمانتی برای ماندگاری این انقلاب بوده است، حضور این بار معنای دیگری به خود گرفته، ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و به میدان اوردن ظرفیت ها همه و همه معنایی از حضور برای روزهای کرونایی است.

, حال این روزهای سخت، شوری دوباره را می طلبد و حضور حماسی، مانند همه برهه های تاریخی که حضور مردم ضمانتی برای ماندگاری این انقلاب بوده است، حضور این بار معنای دیگری به خود گرفته، ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و به میدان اوردن ظرفیت ها همه و همه معنایی از حضور برای روزهای کرونایی است.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه