اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

ازدواج موفق، دری به سوی بهشت است/ عدم‌توجه دولت به مباحث آموزشی در ازدواج

ازدواج موفق، دری به سوی بهشت است/ عدم‌توجه دولت به مباحث آموزشی در ازدواج
حجت‌الاسلام دلدار با بیان این‌که ازدواج موفق، دری به سوی بهشت است، گفت: اگر به اهداف حقیقی ازدواج توجه داشته باشیم زندگی‌ها شیرین، جذاب و لذّت‌بخش خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علیجان دلدار کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خاورستان، ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س)، اظهار کرد: ازدواج پیامبر مکرم اسلام (ص) با حضرت خدیجه (س) یک ازدواج الهی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: خداوند در مورد ازدواج فرموده است ازدواج مایه آرامش زوجین است و ازدواج باید باعث رشد و تکامل زوجین از جهات مختلف از جمله اخلاقی، معنوی، اجتماعی، عاطفی، روحی و ... باشد.

,

کارشناس مذهبی بیان کرد: در جامعه کنونی با وجود تمامی تغییراتی که به وجود آمده و شرایطی که تغییر کرده است اما هنوز هم هستند افرادی که هدفشان از ازدواج را درک کرده و شاهد چشم و هم‌چشمی، توجه به مسائل مالی و ... نیستیم اما غالب ازدواج‌های فعلی این‌گونه نیست و معیار، ملاک‌ها و تفکرات تغییر کرده است.

,

حجت‌الاسلام دلدار عنوان کرد: هدف از ازدواج رسیدن به تعالی و کمالات است اما متاسفانه در جامعه کنونی بسیاری به این نکات مهم بی‌توجهی کرده و دنبال مسائل فرعی و اهداف دیگری از ازدواج هستند که هدف واقعی از ازدواج در پیچ و خم‌های مسائل متفرقه گم شده است.

,

وی در مورد تغییر سبک زندگی و ازدواج در جامعه، اظهار کرد: این تغییرات دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها زمانه است؛ پیشرفت‌های ارتباطی و توسعه دهکده جهانی، جَوی که بر جامعه حاکم است و بیش از همه به مسائل مالی، تشریفات، مادیات، غریزه و ... توجه دارد، منفعل بودن جامعه به جای فعال بودن، نبود تربیت صحیح در خانواده‌ها و ... باعث شده نحوه نگاه کردن به زندگی و ازدواج تغییر کند و شاهد اتفاقات ناخوشایندی در جامعه باشیم.

,

بی‌توجهی دولت به مباحث آموزشی در ازدواج

, بی‌توجهی دولت به مباحث آموزشی در ازدواج, بی‌توجهی دولت به مباحث آموزشی در ازدواج,

کارشناس مذهبی بیان کرد: یکی دیگر از دلایل تغییر سبک زندگی و ازدواج، دولت است. طبیعتا دولت در این خصوص نتوانسته وظیفه خود را به درستی انجام دهد چراکه ازدواج مسئله‌ای است که نیاز به آموزش دارد که بی‌توجهی به بحث آموزش باعث بروز مشکلاتی در جامعه و خانواده‌ها خواهد شد.

,

حجت‌الاسلام دلدار افزود: ازدواج در مراحل مختلف نیاز به آموزش‌های خاص خود را دارد و متاسفانه نهاد متولی در این خصوص وجود ندارد یا اگر وجود دارد اطلاع‌رسانی صحیح و هدایت زوجین برای استفاه از این آموزش‌ها انجام نشده است.

,

وی در مورد سختگیری‌های بی‌دلیل خانواده‌ها و جوانان در بحث ازدواج، عنوان کرد: اگر به اهداف حقیقی ازدواج توجه داشته باشیم زندگی‌ها شیرین، جذاب و لذّت‌بخش خواهد بود اما اگر به اهداف واقعی و حقیقی ازدواج توجه نشود و مسائل حاشیه‌ای، معیار انتخاب همسر باشد، زوجین لذّت واقعی را از زندگی نخواهند داشت.

,

ازدواج موفق، دری به سوی بهشت است

, ازدواج موفق، دری به سوی بهشت است, ازدواج موفق، دری به سوی بهشت است,

کارشناس مذهبی تصریح کرد: ازدواج موفق دری به سوی بهشت است و اگر به آرامش و رشدی که با ازدواج به دست می‌آید توجه نشود چه بسا که ازدواج امری بسیار سخت و باعث گرفتاری خواهد شد.

,

حجت‌الاسلام دلدار بیان کرد: اگر در امر مهم ازدواج به اهداف اصلی ازدواج توجه نشود، زندگی‌ها دوام نخواهد داشت و شاهد طلاق در جامعه خواهیم بود.

,

وی به نقش مهم خانواده و به طور خاص پدر و مادر در ازدواج موفق اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید با تربیت درست فرزندان و آموختن راه و روش صحیح زندگی به فرزندان در امر مهم انتخاب همسر کمک کرده و پس از آن با نگذاشتن شرایط سخت پیش روی جوان‌ها و عدم توجه به مسائل حاشیه‌ای شاهد زندگی موفق فرزندان خود باشند.

,

کارشناس مذهبی در خصوص شرایط کنونی جامعه و توجه به مسائل مالی در امر ازدواج بیش از مسائل دیگر، بیان کرد: دنیای مادی با انسان کاری می‌کند که نتواند به بُعد واقعی ازدواج پی ببرد و توجه بیش از حد به مسائل فرعی در زندگی فرد را از توجه به مسائل واقعی دور می‌کند.

,

ثروت واقعی در زندگی چیست؟/ معیار انتخاب همسر برای حضرت خدیجه (س) چه بود؟

, ثروت واقعی در زندگی چیست؟/ معیار انتخاب همسر برای حضرت خدیجه (س) چه بود؟, ثروت واقعی در زندگی چیست؟/ معیار انتخاب همسر برای حضرت خدیجه (س) چه بود؟,

حجت‌الاسلام دلدار با تأکید بر این‌که ثروت واقعی در زندگی اخلاق، ادب، امانت داری، صداقت و ... است، گفت: زن یا مردی که در زندگی این معیارهای واقعی را  نداشته باشد اما در مقابل پول داشته باشد، گویی در زندگی هیچ ندارد هر چند به زعم خودش تمام دنیا را داشته باشد؛ داشتن پول در زندگی جمال است و جمال هیچ وقت زندگی را شرین و پایدار نخواهد کرد.

,

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) یکی از ثروتمندترین زنان قریش بود و پیامبر مکرم اسلام(ص) از نظر مالی در سطح حضرت خدیجه(س) نبودند اما حضرت خدیجه(س) در وجود پیامبراسلام(ص) امانت‌داری، صداقت، پاکی، ادب، اخلاص، ایمان و ... را دیدند که حاضر شدند تمام دارای‌شان را بدهدند و با پیامبر(ص) ازدواج کنند چراکه به واقعیت امر ازدواج و زندگی با پیامبر(ص) پی برده بودند.

,

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در زندگی ارزش‌هایی وجود دارد که باید مادیات را برای آن فدا کرد تا به ارزش‌های واقعی دست یافت همان‌گونه که حضرت خدیجه(س) این کار را انجام داد.

,

حجت‌الاسلام دلدار تصریح کرد: متأسفانه در جامعه کنونی توجه به مسائل مالی و ظاهری بیش از سایر مسائل مورد اهمیت است و جوان‌ها با این تفکر دست به انتخاب‌هایی می‌زنند که نه‌تنها پس از مدتی پشیمان کننده است بلکه جَوّ جامعه و شرایط را برای نسل‌های بعد نیز سخت‌تر کرده و معرفی اشتباهی از ازدواج را در پی دارد.

,

وی تأکید کرد: ان‌شاءالله همگان در ترویج ازدواج صحیح و آسان که مسئله مهمی است تلاش کرده و موفق باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه