اخبار داغ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

تلاش ۷۲ساعته برای نجات شناور سانحه‌دیده در آب‌های کشور امارات/ اشکال فنی در سیستم رانش، علت اصلی سانحه بود

تلاش ۷۲ساعته برای نجات شناور سانحه‌دیده در آب‌های کشور امارات/ اشکال فنی در سیستم رانش، علت اصلی سانحه بود
در پی اشکال فنی در سیستم رانش یک فروند لنج تجاری (چوبی ) پس از برخورد با صخره های ورودی بندر حمریه کشور امارات دچار پارگی بدنه و نهایتا آبگرفتگی شد ه بود که پس از 72 ساعت تلاش بی وقفه تیم های جستجو و نجات از غرق شدن نجات یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ علی رضا محمدی کرجی ران، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص جزییات این سانحه و عملیات جستجو و نجات آن اظهار کرد: یک فروند لنج تجاری با ۵۰۰ تن محموله صادراتی دچار نقص فنی در سیستم رانش شده و پس از برخورد با صخره های ورودی بندر حمریه کشور امارات دچار پارگی بدنه و نهایتا باعث آبگرفتگی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه با موافقت گارد ساحلی دولت امارات و با هماهنگی مرکز جستو و نجات دریایی هرمزگان و حفاظت و ایمنی دریانوردی بندر لنگه تیم نجات به محل سانحه در آبهای کشور امارات اعزام و مقدمات انتقال قسمتی از محموله توسط شناورهای عبوری صورت گرفت، تصریح کرد: به موازات آن برنامه نجات شناور با همکاری یک فروند شناور لندینگ کرافت (نظامی ۲) و گروه نجات به همراه تیم غواصی برنامه ریزی شد.

,

محمدی کرجی ران افزود: پس از سبک سازی و آب بند کردن محفظه ها و بکارگیری بالن های هوا همچنین با گونه گذاری و گذاشتن پمپ جهت تخلیه آب ورودی، عملیات انتقال و یدک کردن شناور مهیا و شناور مذکور جهت تعمیرات به یکی از مجتمع های کشتی سازی در بندر لنگه انتقال یافت.

,

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عملیات نجات این شناورتجاری در آب های داخلی کشورهای امارات با همکاری گارد ساحلی این کشور و تیمی متشکل از مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، واحد دریایی و بندری بندر لنگه، نماینده کشتیرانی در بندر حمریه، تعاونی لنجداران لنگه و دیگر گروهای نجات اعزامی به انجام رسید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه