اخبار داغ

کرونا روی خط مرگ؛

هشدارهایی که نادیده گرفته می‌شود/ بستری ۶ درصد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها از مناطق روستایی!

هشدارهایی که نادیده گرفته می‌شود/ بستری ۶ درصد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها از مناطق روستایی!
در حالی که انتظار می‌رفت بعد از فروکش موج کرونا در فروردین و اردیبهشت ۹۹، این بیماری در کشور کنترل شود، به یکباره همه پیش بینی‌ها به هم ریخت و از خرداد تا کنون مدام با افزایش آمار کرونا مواجه هستیم و به نظر می‌رسد با این روند مرگ و میر بیماران کرونا در کردستان، این بیماری بر روی خط مرگ حرکت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، شیب تند شمار افراد مبتلا به کرونا در استان کردستان که از ابتدای خرداد ماه آغاز شده بود، طی هفته گذشته رشد عجیبی پیدا کرده و متأسفانه این وضعیت در سایه بی تفاوتی‌های مردم همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 در حالی که انتظار می‌رفت بعد از فروکش موج کرونا در فروردین و اردیبهشت ۹۹، این بیماری در کشور کنترل شود، به یکباره همه پیش بینی‌ها به هم ریخت و از خرداد تا کنون مدام با افزایش آمار کرونا در کردستان مواجه هستیم.

,

هشدار پشت هشدار اعلام شد، گفتند رعایت نکنید کرونا هفته‌های پایانی مهر روزگارمان را سیاه می‌کند و خیلی‌ها جانشان را از دست می‌دهند اما کرونا نرفته بلکه خود را آماده کرد تا روی فرش قرمزی که کُردستانی ها برایش پهن کرده‌اند موجی به راه بیاندازد که از ابتدای شیوع اش تا به حال بی سابقه باشد، کرونا برگشت؛ البته نرفته بود، رعایت کرده بودیم،  رویش کم شده بود همین که دست از حساسیت ها کشیدیم راه جولانش باز شد.

,

بیماران هم که تا پیش از این ترس از کرونا بیشتر از خود بیماری آزارشان می‌داد، آزادانه به خیابان و دورهمی‌های خانوادگی آمدند و با همه علائمی که داشتند با افراد سالم سر یک سفره نشستند تا باهم کرونا بخورند و هیچکس از آن بی نصیب نباشد.

,

حالا باید منتظر باشیم تا هفته‌ای پر از مرگ را تجربه کنیم، آن وقت دیگر انگشت حسرت گزیدن فایده‌ای ندارد.

,

, ,

بخشی از فوتی‌ها به دلیل خود درمانی در بدو ورود به بیمارستان فوت می‌کنند

, بخشی از فوتی‌ها به دلیل خود درمانی در بدو ورود به بیمارستان فوت می‌کنند, بخشی از فوتی‌ها به دلیل خود درمانی در بدو ورود به بیمارستان فوت می‌کنند,

فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این خصوص اظهار داشت:  روزانه حدود 30 نفر به بستری های بیمارستان ها در استان اضافه می شود و این وضعیت به شدت نگران کننده است چرا که پیش بینی می شود در آذرماه جاری تعداد مبتلایان در استان روزانه از 300 نفر به 800 نفر افزایش پیدا می کند.

,

وی خاطر نشان کرد: بخشی از فوتی‌ها به دلیل خود درمانی در بدو ورود به بیمارستان فوت می‌کنند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان به ارائه پیشنهاداتی برای پیشگیری از شیوع ویروس پرداخت و اعلام کرد: از امروز صبح تردد مسافر در مرز باشماق از سوی عراق آزاد شده که نگران کننده است و باید تا پایان آبان‌ماه مرز بسته شود.

,

رضاعی جلوگیری از تجمع مردم با همکاری نیروانتظامی را خواستار شد و گفت: اجرای این موارد برای کاهش ویروس کرونا ضروری است.

,

وی تعطیلی باغ‌ها، بسته شدن تاناکورا، قلیان‌سراها، آرایشگاهها، استمرار تعطیلی مدارس را نیز برای پیشگیری از شیوع کرونا ضروری دانست.

,

وی اضافه کرد: از ادارات درخواست می‌شود گواهی مراکز ۱۶ ساعته را برای کارکنانی که نیاز به مرخصی استعلاجی دارند بپذیرند و نیاز به تردد این افراد به تامین اجتماعی نباشد.

,

وی بیان کرد: ۶ درصد مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها از مناطق روستایی بودند که ۷۰ درصد آنها بستری شده‌اند.

,

, ,

در زمینه تجهیزات از جمله اکسیژن کمبود امکانات داریم

, در زمینه تجهیزات از جمله اکسیژن کمبود امکانات داریم, در زمینه تجهیزات از جمله اکسیژن کمبود امکانات داریم,

ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد:  همچنین متأسفانه اخیراً مشاهده می‌شود که تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا بدون مراجعه به پزشک، به خود درمانی در منزل پرداخته‌اند و در کمال تأسف برخی از بیماران با حال وخیم و رو به فوت به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

,

وی افزود: این روند بسیار خطرناک است و همانطور که بارها توصیه کرده ایم، همه افراد با شروع علایم می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و مشاوره دریافت کنند یا به مراکز ۱۶ ساعته یا اورژانس‌ها مراجعه کنند.

,

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه علایم کرونا در ابتدا خفیف است و فرد آن را به عنوان یک بیماری شدید، جدی نمی‌گیرد، افزود: علایم کم کم تشدید شده و بعد از یک هفته تا ۱۰ روز شرایط بیمار وخیم‌تر خواهد شد و متأسفانه تعدادی موارد مرگ در بدو ورود به بیمارستان با همین وضعیت اعلام شده است.

,

وی بیان کرد: کردستان در زمینه تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها مشکلی ندارد اما در زمینه تجهیزات از جمله اکسیژن کمبود امکانات داریم و باید در سطح ملی درخواست کمک برای افزایش تجهیزات داشته باشیم.

,

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تالارهای عروسی باید تعطیل شوند، بیان کرد: اصناف باید تغییر رفتار دهند و پروتکل‌های تعریف شده را رعایت کنند.
قادری با بیان اینکه تا پیش از این اصناف و تجمعات خط مقدم ابتلای به کرونا بودند، اضافه کرد: در حال حاضر این خط به درون خانواده نفوذ کرده و با توجه به اینکه ای معضل در ۱۰۰ سال اخیر در زندگی بشر، بی سابقه بوده کنترل آن هم کار ساده‌ای نیست، اگر خانواده‌ها این کنترل را از درون خود شروع نکنند.

,
,

قادری بر لزوم افزایش تست‌ینگ تاکید کرد و گفت: برخی افراد مراحل درمان خود را در بخش خصوصی پیگیر هستند و آمار این افراد را نداریم بنابراین با انجام تست‌ینگ آمار بیماران نیز کمتر می‌شود.

,

, ,

مرگ حق است ولی حقش نیست با سهل‌انگاری خود باعث مرگ دیگران شویم، همانگونه که مرگ حق است، حفظ جان خود و دیگران هم واجب شمرده است.
زدن ماسک آنقدر هم سخت نیست، برای حفظ جان هم از این ابزار بهداشتی استفاده کنیم تا بعدها همه فکر و ذکرمان این نشود که نکند من ناقل بدون علامتی بودم که باعث مرگ کسی شدم.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه